Documenten scanner.

Pagina: 1
Acties:

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik heb nu een HP Scanjet 6350N waarvan de ADF steeds vastloopt.
Nu kan ik een servicekit of nieuwe ADF hiervoor kopen, nadeel dat die in nederland niet echt voor normale prijs leverbaar zijn.
En de HP is soort van netwerk scanner, maar heeft nog wel pc nodig om te scannen/langzaam programma.

Ik wil dus een nieuwe scanner kopen, volgende 2 zijn op m'n shortlist beland :

pricewatch: Fujitsu Scansnap S1500
pricewatch: Canon ImageFormula DR-2010C

Waarbij de Canon (tijdelijk) 100 euro goedkoper is.

Ik gebruik de scanner om alle post in pdf formaat op te slaan. (en post gaat daarna meteen in oud papier bak)
Zal om max paar brieven per week gaan.

Iemand nog tips om naar ander model te kijken / ervaring met deze canon of fujitsu ?

fujitsu s1300 valt af ivm geen papieropvang.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:42
Ik heb zefl de snapscan S1500. Via ebay kan je versies vinden zonder de adobe, kwam hij rond de 300 euro uit, maar kan aanbiedingen niet meer terugvinden.

Voordelen:
* relatief snel
* goede scankwaliteit
* compact (kan opgevouwen worden)
* goede ondersteuning (dwz vind eigenlijk dat er wel redelijk consequent updates voor komen)

Nadelen:
* niet noodzakelijk specifiek voor deze ADF, maar vind wel dat soms bladen vastlopen; typisch wanneer bladen geniet/ geplooid zijn geweest, bankbriefjes, slechte kwaliteit originele, maar ook soms "out of the blue".
* geen twain drivers, dus geen third party software (zoals vuescan) bruikbaar.)

zou ik hem terugkopen; ja voor die prijs wel, heb er veel plezier aan. Tot nu toe een 3000'tal bladzijden gescand.

[ Voor 3% gewijzigd door manzonderdas op 26-08-2012 20:49 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waarom heb je voor dergelijk incidenteel gebruik een scanner met ADF nodig? Voor gewone brieven/documenten voldoet een eenvoudige scanner (< €100) dan toch ook?

• DDX
CaptJackSparrow schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:49:
Waarom heb je voor dergelijk incidenteel gebruik een scanner met ADF nodig? Voor gewone brieven/documenten voldoet een eenvoudige scanner (< €100) dan toch ook?
Omdat ik dan toch wekelijks uurtje zoet ben met blaadjes inscannen, samenvoegen etc.
Voor beetje gemak heb ik best wel wat geld over.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 14:03

markvt

Peppi Cola

Op het werk hebben we deze:
Canon ImageFormula P-150
Super dingetje, wellicht wat prijzig voor thuisgebruik.

Voor prive gebruik heb ik een Epson stylus office BX300F ook met feeder werkt prima maar is wel gelijk een 'bakbeest' kan je wel ook de flatbed gebruiken als je onverhoopt toch iets dikkers moet scannen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

DDX schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:51:
Omdat ik dan toch wekelijks uurtje zoet ben met blaadjes inscannen, samenvoegen etc.
Voor beetje gemak heb ik best wel wat geld over.
DDX schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:41:
Zal om max paar brieven per week gaan.
Met een paar brieven per week ben je toch geen uur bezig? :?

• DDX
Een uur is overdreven, maar als je zeg 10 a4tjes beide kanten moet gaan inscannen en daar paar pdf files van maken is wel ff wat handwerk.

@markvt; die canon p150 ziet er zelfde uit als de fujitsu s1300, mist een opvang bak voor papier, en die wil ik wel hebben. (omdat ik hem in een kast ga zetten)

• DDX
Heb nog wat reviews gelezen en uiteindelijk de Canon besteld.
Scheelt toch ruim 100 euro.

Pagina: 1