ASUS n56VM-S3036V-BE of de MSI GE60 0NC 002-BE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe laptop kopen voor enerzijds de studies, en anderzijds wat gamen zoals pro cycling manager ea, niets te veeleisend.

nu twijfel ik tussen de asus N56VM die binnenkort beschikbaar is in Belgie en de MSI GE60 die al beschikbaar is.

de laptop zou toch weer een jaar of 4 moeten meegaan dus stevigheid speelt een rol.

budget loopt tot 1200 euro

de asus kost 850, de msi 1150, dus in de asus zou er dan nog een ssd kunnen gestoken worden + eventueel een nieuw scherm/toetsenbord/muis voor erbij.

andere suggesties zijn welkom, maar een full-hd scherm is noodzakelijk + liefst ook een apparte gpu.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Omni,

eerst en vooral proficiat met de knap geschreven review, je kreeg me zo ver dat ik meteen gaan kijken ben waar ik hem kon vinden, maar in Belgie vind ik de Y580 niet terug :-(. sites als redcoon, alternate, tones, laptopshop.be... verkopen dit model niet.

toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de GE in elk geval. De behuizing is aldus notebookcheck van slechte kwaliteit. Terwijl de N56 zo ongeveer de beste behuizing heeft die je op dit moment in dit prijssegment kan krijgen.

De Y580 is leuk als je meer geeft om de prestaties en minder om de bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
darkstone,

bedankt voor de uitleg, ik had al zo'n licht vermoeden... had wel bijna verwacht dat je me een dell ging aanraden :p, grapje he ;-).

Ik vind het vooral jammer dat ze de 4056 van asus niet in belgie verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Well :P, als je voor de N56 van €850 gaat heb je vast de GT 630m. In dat geval is de inspiron 15R SE misschien ook een optie. Je krijgt wat minder kwaliteit, maar bespaart geld en krijgt een snellere grafische kaart. De N56 vind ik over het algemeen de meerprijs wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de build quality is wel een issue voor mij, Het zijn mn ouders die hem betalen en over mijn huidige laptop (acer aspire 5920) zijn ze echt niet tevrede, na 2,5 jaar zijn moederbord moeten vervangen (ja ik weet het je doet dat niet, koopt gewoon een nieuwe maar ze smijten niet graag dingen voortijdig weg...) en nu als hij op een plat oppervlakte staat valt hij binnen het kwartier uit door teveel aan warmte.

dus het zal dan wss de asus worden tenzij er mensen zijn die me nog andere dingen kunnen aanraden.

geen acer dus! hoe is de build quality van HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan trouwens niet veel vinden over de n56VM-S3036V-BE via google. Weet je zeker dat hij een 1080p scherm bevat?
geen acer dus! hoe is de build quality van HP?
Wisselend. De low end lijn is absoluut crap. En de lijnen daarboven hebben vrij een vrij slechte prijs/specs verhouding. HP wordt meestal pas een interessant merk in jouw segment na een pricedrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, ik kan hier idd ook niet meteen een bevestiging/ontkenning van vinden... dat zou wel een dealbreaker worden...

http://www.topproduct.nl/...-90n9jc244j3748vl131.html

dit zou een full-hd scherm suggereren...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Waar is de MSI ge60 Dan tekoop in België? Ik vind hem totaal niet
Pagina: 1