Hallo iedereen,
ik wil graag met jullie van gedachten wisselen over het volgende.
Paar weken terug ontving ik een brief van de woningstiching, dat ze huidige gasgeiser willen vervangen door een gasgeiser met ventilator. Echter zit ik er aan te denken om die geiser te laten vervangen door een elektrische boiler om op die manier mijn gasverbruik te verminderen.
Mijn vragen zijn : Is het een goede keuze om een elektrische boiler te plaatsen?
Om een mening te vormen zal ik jullie nog wat informatie vertellen :
Gasverbruik :
- mijn gasverbruik voor douchen en de afwas is 7 m3 gas per maand gemiddeld.
Voordelen :
- Minder gasverbruik
- één buis minder op mijn dak en dus minder lang schaduw op mijn panelen

De langste buis van de drie gaat dan weg.
Nadeel :
- Het elektrisch verwarmen van water met behulp van een elektrische boiler kost meer dan het verwarmen van warmwater met behulp van een gasgeiser. (van wat ik gelezen heb in andere topics)
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groeten.
ik wil graag met jullie van gedachten wisselen over het volgende.
Paar weken terug ontving ik een brief van de woningstiching, dat ze huidige gasgeiser willen vervangen door een gasgeiser met ventilator. Echter zit ik er aan te denken om die geiser te laten vervangen door een elektrische boiler om op die manier mijn gasverbruik te verminderen.
Mijn vragen zijn : Is het een goede keuze om een elektrische boiler te plaatsen?
Om een mening te vormen zal ik jullie nog wat informatie vertellen :
Gasverbruik :
- mijn gasverbruik voor douchen en de afwas is 7 m3 gas per maand gemiddeld.
Voordelen :
- Minder gasverbruik
- één buis minder op mijn dak en dus minder lang schaduw op mijn panelen
De langste buis van de drie gaat dan weg.
Nadeel :
- Het elektrisch verwarmen van water met behulp van een elektrische boiler kost meer dan het verwarmen van warmwater met behulp van een gasgeiser. (van wat ik gelezen heb in andere topics)
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groeten.