Game/videobewerkings pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:55
Hallo mede-tweakers!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil vooral gamen, HD videobewerken en eventueel een 2e beeldscherm gebruiken voor films kijken en internetten tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifieken noem merk en model.
Beeldscherm, toetsenbord en muis zoek ik later apart uit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Samsung 830 series 128GB SSD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Sowieso een goede netwerkkaart voor snel draadloos internet via mijn Wifi-netwerk.

Ik zag in de Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012 wel een mooie pc staan (zie lijstje), ik weet alleen niet of deze pc geschikt is voor de dingen die ik ermee wil doen. Ik hoor graag jullie meningen om mij te helpen aan de juiste computer. Alvast bedankt.

Intel Core i5 3570K Boxed € 206,-
Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,95
MSI Z77A-G43 € 88,18
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 46,95
Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB € 60,45 (of Samsung 830 series 128GB)
Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB € 79,50
XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition € 327,13
Antec One € 45,95
XFX Pro 550W € 54,38
LG GH24NS90 Zwart € 14,73
Totaalprijs € 949,22

Hier zit dus nog geen netwerkkaart in, daar heb ik geen verstand van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:50
is wel goed hoor, misschien kan je voor een tientje een Corsair 300R kopen, die is toch weer net iets beter dan de Antec, videokaart zou je kunnen vervangen door een nVidia kaart ,ik weet niet welke software je gebruikt maar een aantal heeft baat bij CUDA (nvidia only).

oh en als je stilte wenst zou je eventueel een duurdere cooler kunnen kopen, de 212 is leuk, maar het kan veel stiller, moet je alleen wel een stuk dieper in de buidel tasten, en het is de vraag of je dat er voor over hebt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Nilsepils op 26-08-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Beter vervang je je ATI kaart door een NVIDIA GTX 660 Ti pricewatch: MSI GTX 660Ti Power Edition

Hier heb je ook veel meer aan voor CUDA support onder Premiere. Adobe is heul erg traag met het officieel ondersteunen van nieuwere kaarten, ik heb zelf een GTX 580 die wel officieel ondersteund wordt, maar het is een kwestie van een tekstbestandje aanpassen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
AvWijk schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:53:
Beter vervang je je ATI kaart door een NVIDIA GTX 660 Ti pricewatch: MSI GTX 660Ti Power Edition

Hier heb je ook veel meer aan voor CUDA support onder Premiere. Adobe is heul erg traag met het officieel ondersteunen van nieuwere kaarten, ik heb zelf een GTX 580 die wel officieel ondersteund wordt, maar het is een kwestie van een tekstbestandje aanpassen en je bent klaar.
Bedankt voor je reactie, ik zal er eens naar kijken. Ik gebruik veel Adobe Premiere en Photoshop, dus het lijkt mij een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Nilsepils schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:46:
is wel goed hoor, misschien kan je voor een tientje een Corsair 300R kopen, die is toch weer net iets beter dan de Antec, videokaart zou je kunnen vervangen door een nVidia kaart ,ik weet niet welke software je gebruikt maar een aantal heeft baat bij CUDA (nvidia only).

oh en als je stilte wenst zou je eventueel een duurdere cooler kunnen kopen, de 212 is leuk, maar het kan veel stiller, moet je alleen wel een stuk dieper in de buidel tasten, en het is de vraag of je dat er voor over hebt ;)
Bedankt voor je tips.
Ik gebruik veel Adobe programma's, dus een nvidia kaart is het overwegen waard. Een andere kast is wat mij betreft niet persé nodig, aangezien hij een aantal jaar op dezelfde plek staat wss en ik er verder weinig aan ga veranderen. Hooguit een geheugenuitbreiding op zijn tijd of een extra harde schijf.
Ik heb bijna altijd een headset op die geluid goed isoleert, dus een duurdere cooler lijkt me voor mij niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Nog een vraagje trouwens, iemand die een goede winkel weet om je pc in elkaar te laten zetten? Ik heb al eens een pc bij de MyCom laten samenstellen, daar zeer tevreden over. Is de MyCom nog steeds een goede winkel (ook qua prijzen)? Ik vind het wel prettig als de winkel een vestiging in de buurt van Zwolle heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Gewoon zelf doen :P MyCom heb ik geen ervaring mee, en Alternate ook niet, maar die wordt wel het meeste gebruikt naar mijn weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Zo goed ben ik nou ook weer niet met pc's^^ Ergens een goede tutorial voor het zelf in elkaar zetten van pc's? Misschien kan ik het leren xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Op youtube staat zat, soms filmpjes van 1+ uur, ik heb het ook een keer voor het eerst moeten doen, en meer dan een paar schroeven aandraaien en een paar stekkers prikken is 't niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Ik zal eens wat zoeken. Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Zijn er nog belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden als ik een netwerkkaart ga aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm

^^ handige topic met overzicht welke kaarten CUDA ondersteuning bieden in Premiere (en tevens de reden waarom je geen Ati kaart wilt zodra je Premiere gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelmerDeuten schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 01:09:
Zijn er nog belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden als ik een netwerkkaart ga aanschaffen?
Ik ben er vrij zeker van dat Z77 bordjes met 1Gb LAN worden verscheept.
Pagina: 1