New high end desktop

Pagina: 1
Acties:

• Brabarto
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-02-2025
Beste allen,

Jullie zullen deze verzoeken wel vaker krijgen, maar toch doe ik hem :P

5 jaar geleden heb ik mijn PC via Best buy guide gemaakt. Deze PC begint nu mankementen te krijgen, zoals niet willen opstarten of wat dan ook, en wil een nieuwe kopen.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012
Omdat de pc 5 jaar is meegegaan, wat ik lang vindt, ben ik dus weer opnieuw bij tweakers gekomen.

Is deze high end pc het waard om aan te schaffen? De GPU is niet leverbaar, wat is een goede stille vervanger?

Is de I5 overkill, of een goede keus?

Is de case goed, of zijn er beteren.
Van 5 jaar geleden heb ik nog een scythe koeler liggen. Is deze nog goed of raden jullie aan de mugen 2 te kopen?

Ik doe voornamelijk gamen op mijn PC. Onlang is GW2 uitgekomen die ik op high/ultra wil draaien. De bedoeling is dat deze PC ook weer 5 jaar meegaat.

Als laatste, wat zou ik met mijn oude PC doen? De problemen in mijn huidige pc zitten in de PSU en HD. Ik ga over op SSD nu, sneller is beter :P

Sorry voor de lijst aan vragen, maar ik hoor graag jullie mening.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
zeer goede, stille vervanger:
pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD

Die i5 is een goede keus als je hem wilt gaan overclocken, anders is deze ook wel goed:
pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed

Deze behuizing is heel goed, je hebt hem ook in de witte versie:
pricewatch: Corsair Carbide 500R White
of Deze nieuwe goede behuizing (wss wel beetje stiller):
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black

Die mugen 2 is te duur geworden voor wat hij kan doen, welke cpu koeler heb je nog liggen? anders is deze wel goed:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Deze voeding is ook een topper voor deze config:
pricewatch: XFX Pro 550W

Ik weet niet als je van plan bent om hem zelf in elkaar te zetten, anders kan je misschien je oude pc inruilen tegen deze nieuwe pc in elkaar gezet :+ (gratis assemblage met andere woorden)
of hem proberen te verkopen als 2e hands ergens

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 26-08-2012 19:14 ]

• Brabarto
Bedankt voor je reactie. Denk je dat de GPU meekan? Ik ben op zoek naar een goede GPU die lang meekan.

Dit is mijn oude systeem reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2008 In plaats van de 3870x2 heb ik een 4870x2.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat je geen miskoop doet als je de best buy guide 2012 aanhoud ondanks dat ik wat onderdelen anders zou kiezen maar dat is een persoonlijke voorkeur.

In principe zou je je oude case nog kunnen gebruiken want dat is en was zeker geen verkeerde case, maar je zal dan wel natuurlijk ietwat meer werk hebben vanwege uitbouw van je oude spullen.

Wat betreft koelers zal denk ik niet gaan lukken omdat het nieuwe systeem socket 1155 is en ik eerlijk gezegd ook niet op koelers zou gaan besparen.

En tja wat betreft lang mee gaan is vaak een kwestie van deels geluk hebben maar ook goed onderhoud van je pc zorgt voor een langere levensduur. Zorgen b.v. dat je fans zoveel mogelijk stof vrij blijven en dat de temperaturen in je kast niet constant hoog zijn.

• Brabarto
Met deze pc heb ik dan vrij veel geluk gehad, aangezien hij het 4.5 jaar heeft volgehouden.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil is tussen onderstaande?
Asus GTX670-DC2-2GD5
Asus GTX670-DC2T-2GD5

De eerste is wel makkelijk leverbaar. De T is nergens te krijgen.

• Roel1966
  • Niet online
Brabarto schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:45:
Met deze pc heb ik dan vrij veel geluk gehad, aangezien hij het 4.5 jaar heeft volgehouden.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil is tussen onderstaande?
Asus GTX670-DC2-2GD5
Asus GTX670-DC2T-2GD5

De eerste is wel makkelijk leverbaar. De T is nergens te krijgen.
De T bij de DC2T staat voor Top en zijn de hoger geclockte versies.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Roel1966 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:21:
Wat betreft koelers zal denk ik niet gaan lukken omdat het nieuwe systeem socket 1155 is en ik eerlijk gezegd ook niet op koelers zou gaan besparen.

En tja wat betreft lang mee gaan is vaak een kwestie van deels geluk hebben maar ook goed onderhoud van je pc zorgt voor een langere levensduur. Zorgen b.v. dat je fans zoveel mogelijk stof vrij blijven en dat de temperaturen in je kast niet constant hoog zijn.
die gelid doet prima zijn werk hoor ;) ja, hij is wat goedkoper, maar als je niet begint te super overclocken (4,7+ ?) dan is die echt nog goed ;)

pc van men pa was in 4 jaar niet uitgestoft en deed het ook nog prima (toen toch maar eens met de luchtcompresseur uitgekuist :*) )

• Brabarto
Hallo allemaal,

Ik heb mijn nieuwe PC binnen en in elkaar gezet. Alles werkt prima, ben tevreden met geluid en verbruik, maar helaas heb ik geen internet...

Ik heb de PC op 2 verschillende kabels geprobeerd, maar er knippert helemaal niets. Windows kan ook niets detecteren (ipconfig /all).

Met andere pc's of laptops krijg ik wel internet op dezelfde kabels, waar wel lampjes gaan knipperen.
Hoe weet ik of MOBO kapot is..... volgens bios staat alles aan en in alles in order. Moet ik hier nieuw spul voor installeren voordat ik internet heb ofzo? De specs vind je in mijn eerste post.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
Heb je de drivers van het moederbord al geïnstalleerd?

• Roel1966
  • Niet online
Voor je ethernetkaart gewoon even de dvd of cd van het moederboard pakken en landrivers installeren.

• Brabarto
Bedankt voor de berichten. Ik heb direct Bios update gedaan, en vervolgens latest Bios geinstalleerd (F15 als ik me niet vergis).

Nu ik internet heb is er weer een extra probleem bijgekomen. Als ik de Nvidia driver update start mijn PC op, zie ik windows logo en daarna wordt alles zwart en krijg ik beeld alsof mijn scherm inactief is. (zo'n vierkant dat rondzweeft). Ik hoor wel het geluid van windows en hoor dat hij op alles inlogged wat op m'n pc staat (Xfire). Er is dus niets mis met m'n pc, alleen GPU.

Ik heb geprobeerd een nieuwere Beta te installeren, dit werkt niet, ik heb geprobeerd VBIOS te updaten, maar die was al op latest versie.

Mijn HDMI kabel steekt in m'n Videokaart. Zonder drivers heb ik gewoon beeld. Met driver niet, maar in veilige modus weer wel.

Als ik de laatste driver uninstal in veilige modus en opnieuw opstart, kan ik wel normaal inloggen met beeld etc.

Wat kan ik nog proberen? Ik heb gegoogled en er zijn meer mensen met dit probleem, alleen zie ik nergens een goede oplossing. Is m'n GPU kapot? Moet ik RMA en nieuwe kaart bestellen?

Ik heb de voeding doormeten en alles klopt. Ik heb direct vanuit voeding de kables met PCI naar de 3d kaart (1x8ping en 1x6pins). Dit lijkt me toch voldoende?

Ik hoor graag jullie mening/hulp
Pagina: 1