Ik plaats deze onder non-windows omdat ik denk dat ie hier beter thuis hoort dan onder programming.
ik probeer de Dolphin verkenner van KDE te compilen omdat ik wil proberen een feature toe te voegen.
Helaas krijg ik de originele versie al niet aan de gang
stappen:
apt-get install cmake kdevelop qtcreator build-essential
apt-get build-dep dolphin cmake
apt-get source dolphin
ik krijg dan een package kde-baseapps.
Deze zou toegespits moeten zijn op Ubuntu. Dus zou makkelijk te compilen moeten zijn?
In qtcreator open ik ~/dolphin_verkenner/kde-baseapps-4.8.4/CMakeLists.txt
als ik ~/dolphin_verkenner/kde-baseapps-4.8.4/lib/konq/tests/CMakeLists.txt
open dan krijg ik de volgende output:
BTW: ik had hetzelfde resultaat onder een Debian installatie
Update: hetzelfde gedaan voor Kate. Deze compiled wel goed. Geen idee nog hoe de applicatie ook te starten.
ik probeer de Dolphin verkenner van KDE te compilen omdat ik wil proberen een feature toe te voegen.
Helaas krijg ik de originele versie al niet aan de gang
stappen:
apt-get install cmake kdevelop qtcreator build-essential
apt-get build-dep dolphin cmake
apt-get source dolphin
ik krijg dan een package kde-baseapps.
Deze zou toegespits moeten zijn op Ubuntu. Dus zou makkelijk te compilen moeten zijn?
In qtcreator open ik ~/dolphin_verkenner/kde-baseapps-4.8.4/CMakeLists.txt
code:
1
2
3
| Starting ~/dolphin_verkenner/qtcreator-build/lib/konq/tests/favicontest... Failed to start program. Path or permissions wrong? ~/dolphin_verkenner/qtcreator-build/lib/konq/tests/favicontest exited with code -1 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $ ls -1 ~/dolphin_verkenner/qtcreator-build/lib/konq/tests/ CMakeFiles cmake_install.cmake CTestTestfile.cmake favicontest_automoc.cpp.files konqmimedatatest_automoc.cpp.files konqpopupmenutest_automoc.cpp.files Makefile |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ls -1 ~/dolphin_verkenner/kde-baseapps-4.8.4/lib/konq/tests/ CMakeLists.txt favicontest.cpp favicontest.h konqmimedatatest.cpp konqmimedatatest.h konqpopupmenutest.cpp konqpopupmenutest.h |
als ik ~/dolphin_verkenner/kde-baseapps-4.8.4/lib/konq/tests/CMakeLists.txt
open dan krijg ik de volgende output:
Ik word hier niet blij van. Ik zou graag een patch willen maken maar je bent al uren bezig voordat je het origineel aan het compilen krijgt. Iemand tips of een duidelijk guide hoe je KDE applicaties compiled?CMake Error at CMakeLists.txt:5 (kde4_add_unit_test):
Unknown CMake command "kde4_add_unit_test".
CMake Warning (dev) in CMakeLists.txt:
No cmake_minimum_required command is present. A line of code such as
cmake_minimum_required(VERSION 2.8)
should be added at the top of the file. The version specified may be lower
if you wish to support older CMake versions for this project. For more
information run "cmake --help-policy CMP0000".
This warning is for project developers. Use -Wno-dev to suppress it.
-- Configuring incomplete, errors occurred!
BTW: ik had hetzelfde resultaat onder een Debian installatie
Update: hetzelfde gedaan voor Kate. Deze compiled wel goed. Geen idee nog hoe de applicatie ook te starten.