Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop kapot, op zoek naar andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb 3 weken terug deze laptop gehaald: http://www.mycom.nl/Produ...X093V3rd-i73610QM/1353932 alleen is deze kapot. Start traag op, random bluescreens. Niks heeft geholpen. Ik heb nog garantie op dit product, en ze kunnen een nieuwe bestellen. Dit hebben ze immers ook gedaan. De verwachten levertijd was 4-10 werkdagen, maar ik wacht er al vanaf 13 augustus op. Volgens hun komt hij Vrijdag binnen, maar dit is niet 100% zeker. En ik heb deze week nodig.

Ik wil dus morgen of overmorgen een nieuwe halen, deze moet wel beschikbaar zijn is het filiaal Oosterhout van MyCom. Ik had deze op het oog:

- http://www.mycom.nl/Produ...18G50M3rd-i53317U/1363456
en deze
- http://www.mycom.nl/Produ...18G75M3rd-i53210M/1363532

Prijs tot €720. De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor studie, web developer. De eerste laptop hierboven (v5 wit) vind ik persoonlijk een mooi design hebben. De minimale eisen opleiding:

- i5
- Nvidia of Radeon grafischekaart
- 4GB werkgeheugen
- Windows 7

Iemand een mooi apparaat voor €720? Of is een van de twee ook vrij goed qua prestaties?

Bedankt. Ik wacht op jullie reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 18:03 ]

Verwijderd

Je mag mijn compaq 6910p met ubuntu 12.04 wel overnemen voor 720 euro.... :P

Verwijderd

Topicstarter
Uchuch, dat is niet het antwoord wat ik zoek..

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:07
zou zelf gaan voor de witte acer (je bovenste keuze). aangezien de andere 17,3 inch is en nogal groot is om elke keer voor je studie mee te nemen.

Staan verder nog meerdere modellen (sony, hp die beter zijn afgewerkt en wat steviger aanvoelen) ben zelf niet zo kapot van acer (hooguit de timeline series maar dat komt meer in de buurt van een ultrasoon)

anders erop aandringen dat ze wat meer vaart zetten achter de levering. desnoods halen ze de laptop op bij een ander filiaal. 4-10 dagen is wat anders dan 3 weken wachten... of krijg je ook je geld terug?(kans is klein)

[ Voor 23% gewijzigd door koentjuh1987 op 26-08-2012 18:55 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Hoe zit dat met de systeem specificaties, en dan voornamelijk de processor. Hoe ver ligt die af van de andere (nu spreek ik over de witte Acer)? De grafischekaart is een stuk minder sterk dan de tweede link. Ik zou niet weten welke ik zou nemen buiten de Acer. Wachten op de Asus dan maar? Maar ik weet niet of dit zoveel uitmaakt voor mijn studie. Een i5 of een i7? Volgensmij is een i5 sterk genoeg, alleen zit ik nog met de sterkte van dit huidige model (witte Acer).

• koentjuh1987
noujah een i7 processor is wel iets krachtiger dan de i5 maar de i5 zal meer dan voldoende zijn voor je studie.

ben je genoodzaakt om de laptop bij de mycom te halen of zijn er nog meer opties om de laptop te halen?
mediamarkt had tot vandaag volgens mij nog een aardige actie en een ruim aanbod.

...

Verwijderd

Waarom moet het een laptop zijn van de mycom?

In dit segment kan je volgens mij maar een laptop kopen: de inspiron 15R SE. Niet omdat die zo goed is, maar omdat dat de enige laptop is die je voor dat budget kan krijgen met een 1080p scherm. 1366*768 is gewoon prut.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Ja helaas wel. Hij is namelijk bij MyCom gekocht, en die willen geen geld terug geven. Wel een andere laptop. Dus vandaar de Acer gekozen.

Maar de laptop is een degelijke voor die prijs?

• koentjuh1987
nou eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo kapot van acer. het zijn aardige laptops maar prijs/kwaliteit verhouding is soms ver te zoeken. vroeger was het helemaal erg, hoe het er nu bij staat kan ik niet beoordelen. vandaar dat ik zelf ook meer ben van de sony of hp. de asus die je eerder al had besteld voldoet ook prima. ik zou dus wachten tot je een nieuwe mag ontvangen. het enige wat je kan doen is wat meer druk erop zetten. 4-10 dagen is geen 2 weken...

...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dus jij zou wachten op die Asus? En geen Acer doen? Maar de Acer is prima voor een studie, toch? En die 70 euro die ik over hou, daar kan een fatsoenlijke laptoptas en muis voor kopen.. Maar wil wel dat ik een goede laptop heb.

• koentjuh1987
nou de acer is prima voor je studie en zal werken net als alle andere laptops. maar ik zou kiezen voor kwaliteit en het geld voor een goede laptop tas zelf er nog bij leggen. kost je wellicht wat meer maar biedt je denk ik op den duur wel meer plezier van het apparaat. Mogelijk heb je nu juist net de pech gehad met je asus maar over het algemeen zijn dat kwalitatief wel betere laptops dan acer.

...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:16:
Ja helaas wel. Hij is namelijk bij MyCom gekocht, en die willen geen geld terug geven.
Dat is dan jammer; zolang zij een ondeugdelijk product hebben geleverd aan jou, mag je gewoon de koop ontbinden, en dus je geld terug.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2012 19:49 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Tazzios

..

Beetje kort door de bocht. Je moet ze eerst de kans geven hun fout te herstellen.

[ Voor 61% gewijzigd door Tazzios op 26-08-2012 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de consumentenbond niet hoor. Ik belde ze op, en ze vertelde me dat het om de voorwaarde van de winkel zou gaan.

Verwijderd

CptChaos schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:49:
[...]
Dat is dan jammer; zolang zij een ondeugdelijk product hebben geleverd aan jou, mag je gewoon de koop ontbinden, en dus je geld terug.
Klopt. Je hoeft niet akkoord te gaan met, waar het nu op lijkt, een waardebon bij de mycom. Je hoort je geld terug te krijgen. Maar ik betwijfel of je al op dat punt bent aangekomen..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
De consumentenbond vertelde me, wanneer ze er niks aan willen doen. Moet je een aangetekende brief sturen en ze daarin duidelijk maken dat je, je geld terug wilt. Anders kon het niet.. Maar ze willen er wat aan doen, maar gaat beetje stroef.

• koentjuh1987
het is hoe dan ook lastig... mycom is in dit geval ook afhankelijk van asus (terwijl deze service over het algemeen redelijk goed is). als ze weten dat je een nieuwe mag uitzoeken lijkt het me niet zo moeilijk om er een voor je te laten bestellen. kan me indenken dat asus wellicht wat later heeft teruggekoppeld dat er niks gerepareerd gaat worden maar je gelijk een nieuwe krijgt toegestuurd....

hoe dan ook.. afwachten en gaan voor de asus. misschien morgen eens naar het filiaal bellen en navraag doen naar de status van de bestelling/reparatie. kan zomaar zijn dat ze de laptop afgelopen dagen al hebben ontvangen maar er nog niet aan toe zijn gekomen (zou alleen wel laks zijn maar dat terzijde..)

...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:15:
Waarom moet het een laptop zijn van de mycom?

In dit segment kan je volgens mij maar een laptop kopen: de inspiron 15R SE. Niet omdat die zo goed is, maar omdat dat de enige laptop is die je voor dat budget kan krijgen met een 1080p scherm. 1366*768 is gewoon prut.
*is ook anti-768p resoluties :P *

Dat ze die meuk nog steeds verkopen. misschien op 11.6 of 12 inch dat die resolutie wel kan maar verder niet.

Acer is leuk voor 2 a 2.5 jaar daarna kan je waarschijnlijk i.v.m. meerdere oorzaken een nieuwe halen :X (mening)
700 euro is overigens best wel een redelijk budget moet je toch wat leuks met een i5 of eventueel een i7 proc kunnen uitzoeken.

Be nice, You Assholes :)

• koentjuh1987
3DDude schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:04:
[...]

*is ook anti-768p resoluties :P *

Dat ze die meuk nog steeds verkopen. misschien op 11.6 of 12 inch dat die resolutie wel kan maar verder niet.

Acer is leuk voor 2 a 2.5 jaar daarna kan je waarschijnlijk i.v.m. meerdere oorzaken een nieuwe halen :X (mening)
700 euro is overigens best wel een redelijk budget moet je toch wat leuks met een i5 of eventueel een i7 proc kunnen uitzoeken.
klopt daarom zou ik dan ook niet gaan voor beide acers die HnDj voorstelt. Asus geeft je dan ook meer plezier.

voor 700 euro kun je inderdaad redelijk wat laptops kiezen. helaas is de koper gebonden aan mycom...

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus ook een nieuwe Asus laptop. Die is besteld. Maar die levertijd verandert steeds volgens MyCom. Dan is het 4-10 werkdagen dan langer dan 10. Het schiet niet op, daarom zou ik graag een nieuwe willen uitzoeken van hetzelfde budget.

w.b.t. Acer mij broer heeft een Acer laptop. Al 4 jaar en draait nog altijd als een zonnetje. Dus volgensmij is dat écht een mening inderdaad. Zoals je zelf al aangaf.

EDIT: Maar het enige verschil t.o.v. die Asus tegen die Acer is de processor beter.. De rest heeft de Acer een betere grafische kaart, en 8GB werkgeheugen. Dus dan zou ik een keuze moeten maken.

Ik heb bij MyCom immers 3 jaar garantie, vandaar de keuze dat ik hem daar nam. Waarschijnlijk ga ik hem ook nog is verzekeren, maar daar denk ik nog overna.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 20:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:08:

Ik heb bij MyCom immers 3 jaar garantie, vandaar de keuze dat ik hem daar nam. Waarschijnlijk ga ik hem ook nog is verzekeren, maar daar denk ik nog overna.
Je wilt niet weten hoe vaak ik deze uitspraak tegenkom... Kijk de voorwaarden van de mycom eens door. De 3 jaar garantie is een wassen neus.

De processor is verder wel het minst belangrijke onderdeel van een laptop. Dat de 2 acers een mindere deal zijn heeft te maken met de prijs en het formaat (en de procesor van #1. Een low-voltage processor in een full-size notebook. Hoe verzinnen ze het...)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
MyCom geeft 3 jaar garantie op alle notebooks, ongeacht het merk of garantietermijn van de fabrikant. Op accu’s, batterijen, adapters en overige bijgeleverde accessoires is de standaard fabrieksgarantie van toepassing. Ook op netbooks geeft MyCom de standaard fabrieksgarantie van de fabrikant.
Dat bedoel je? MyCom, repareert de laptops zelf, maarja.. dat hebben ze bij mij niet eens geprobeerd. alleen recoveren wilde ze doen.. maar dat kan ik zelf thuis ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 20:15 ]

Verwijderd

Ik bedoel dit:
http://www.mycom.nl/Garantie.aspx

Het 3e jaar betaal je 67% van de door hun te bepalen reparatiekosten. Joh..

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:21
In ieder geval zoals al een aantal keer gezegd, ga niet naar huis met een laptop met 768p voor school of werk, je wordt er doodongelukkig van.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-11 17:04

edeboeck

mie noow noooothing ...

Kan je niet aan MyCom voorstellen dat ze jou een laptop meegeven in afwachting van je Asus? Of moet je nu echt al software e.d. voor je studie installeren?
Als het alleen is voor wat tijdelijk "huis-tuin-keuken" gebruik, is een "vervanglaptop" misschien een optie?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

edeboeck schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:18:
Kan je niet aan MyCom voorstellen dat ze jou een laptop meegeven in afwachting van je Asus? Of moet je nu echt al software e.d. voor je studie installeren?
Als het alleen is voor wat tijdelijk "huis-tuin-keuken" gebruik, is een "vervanglaptop" misschien een optie?
Dit is een optie die imo vanuit MyCom best spontaan had mogen komen inderdaad. Je hebt immers al besteld, maar heb weinig tijd ivm school of werk. Aangezien MyCom niet kan leveren, is het probleem van hun, niet van jou HnDj.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat zie ik nu pas. Maar veel winkels hebben een derde jaar niet eens volgensmij. Daar moet je 100% betalen en hier maar 67%. Maar als dat ding kapot gaat, dan is het kapot. Kan MyCom niks aan doen.

Ik heb de oude Asus laptop nog hier liggen. Die vertoond verschillende bluescreens en loopt verschillende keren vast. Ik kan er nog op type, etc.
Dus het kan wel, maar ik denk dat ik zometeen weer 10 dagen moet wachten op dat ding, en dan ben ik 0,0% mee opschoten.

@CptChaos
Tja, maar ze zijn niet overal even spontaan. Wanneer die mannetjes hun centjes binnen hebben dan..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 20:21 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:20:
Tja, dat zie ik nu pas. Maar veel winkels hebben een derde jaar niet eens volgensmij.
Meeste laptops gaan toch minimaal 3 jaar mee? ;) Je hebt garantie zolang de economische levensduur niet verstreken is van de laptop. De begin datum is dan die van het bonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad. Dat is waar. Dus ik heb zo ie zo 2 jaar garantie op het product. Maar is die Acer dan slecht qua specificaties? Of echt de naam alleen? http://www.mycom.nl/Produ...18G50M3rd-i53317U/1363456

Als ik hem moet geloven: YouTube: Acer Aspire V5 Serie review en unboxing (NL/BE) is dit een goede laptop. Maarja, tot hoeverre moet je verkopers geloven?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 20:26 ]

Verwijderd

Die heeft een low-voltage CPU. Dat is echt een grap in een laptop van dit formaat.

Ik vind de bouwkwaliteit van acers niet echt slecht meer tegenwoordig, maar de specs moeten natuurlijk ook goed zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 20:27 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:22:
Ja inderdaad. Dat is waar. Dus ik heb zo ie zo 2 jaar garantie op het product.
Nee, je hebt 3 jaar. Laptops rond de 800 euro hebben een economische levensduur van 3 jaar. Je kan en mag immers voor dat geld verwachten dat de laptop 3 jaar lang mee kan gaan en dus 3 jaar garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, nu hebben we het veel over het huidige product gehad. Maar zou de Acer kunnen, hoeveel prestaties zou ik hierin verliezen t.o.v. de Asus? Ik heb namelijk écht geen goed gevoel meer bij Asus, maar dat komt door deze tegenvaller denk ik.

Zoals ik al zei, me broer heeft een Acer en nooit problemen mee gehad. Destijds kosten deze ook 750 euro.. ongeveer.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Ik heb 'n maand geleden ook problemen gehad met een laptop van Mycom, ik heb de laptop ~3 weken thuis gehad & daarna toch maar aan hun voorgesteld het geld terug te krijgen.
Dit vonden ze helemaal goed, ik heb de laptop teruggebracht & het geld zou binnen maximaal 14 dagen op mijn rekening staan! (uiteindelijk stond het de dag erna er al op :) )
Volgensmij geldt bij MyCom de ''Niet goed? Geld terug!'' garantie, ik zou ze daar is op attenderen.
Succes met verdere afhandeling!

Een ander leuk alternatief bij Mycom is meschien deze : http://www.mycom.nl/Produ...X019V3rd-i73610QM/1362139
Ik heb zelf ongeveer diezelfde laptop & heb hier tot verkort nog geen problemen mee ondervonden :D

//offtopic
Waar ga je de opleiding volgen? ik ga namelijk precies hetzelfde doen waar ook precies dezelfde eisen werden gesteld :P

[ Voor 17% gewijzigd door Sjoerd611 op 26-08-2012 23:40 ]

• koentjuh1987
Sjoerd611 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:37:
Ik heb 'n maand geleden ook problemen gehad met een laptop van Mycom, ik heb de laptop ~3 weken thuis gehad & daarna toch maar aan hun voorgesteld het geld terug te krijgen.
Dit vonden ze helemaal goed, ik heb de laptop teruggebracht & het geld zou binnen maximaal 14 dagen op mijn rekening staan! (uiteindelijk stond het de dag erna er al op :) )
Volgensmij geldt bij MyCom de ''Niet goed? Geld terug!'' garantie, ik zou ze daar is op attenderen.
Succes met verdere afhandeling!

Een ander leuk alternatief bij Mycom is meschien deze : http://www.mycom.nl/Produ...X019V3rd-i73610QM/1362139
Ik heb zelf ongeveer diezelfde laptop & heb hier tot verkort nog geen problemen mee ondervonden :D

//offtopic
Waar ga je de opleiding volgen? ik ga namelijk precies hetzelfde doen waar ook precies dezelfde eisen werden gesteld :P
dat is volgens mij net de laptop die hij had en nu ter reparatie ligt bij mycom ;)

...

Verwijderd

Topicstarter
Deze laptop: http://www.mycom.nl/Produ...X019V3rd-i73610QM/1362139 kunnen ze morgen leveren in de verstiging Oosterhout. Deze heeft 6GB werkgeheugen en is i.p.v. 700 maar 680 euro. Ik heb ze gemaild en deze als optie aangeboden. Dan heb ik morgen, ook mooi. Verder heeft deze alleen geen energy-star certificaat. Maar daar kan ik mee leven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 10:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben hem besteld en kreeg de bevestiging dat ze hem hadden besteld. Ik keek thuis op de site van MyCom en de laptop was er helemaal vanaf. En de bestelling was dus niet door gekomen.. Helaas, ze hebben me deze voorgesteld: http://www.mycom.nl/Produ...3036V3rd-i73610QM/1362982 voor 740,- dus dat is hem. Toch wel netjes opgelost.

Verwijderd

Heb je er 740 voor betaald? dan heb je een hele goede deal gemaakt

Verwijderd

Die heeft een 768p scherm...

Verwijderd

Topicstarter
Morgen is hij binnen bij MyCom. Dan betaal ik 740 ervoor. Ik snap niet wat jullie bedoelen met die scherm resolutie. Ik heb daar namelijk totaal geen last van ook al is hij geen full-HD of bedoel je dat niet @Darkstone?

Ik betaal er morgen 40 euro voor. De huidige laptop kosten al 700.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 18:29 ]

Verwijderd

Nee. Maar naar mijn mening is de schermresolutie met afstand de belangrijkste spec op een notebook. Je kan voor minder een laptop krijgen met vergelijkbare specs en een 1080p scherm. Ik snap dan ook niet wat er bedoeld wordt met een hele goede deal. De N56 is absoluut een van de beste laptops die je kan kopen, maar dat wordt dan verpest door de schermresolutie die 5 jaar terug eigenlijk al te laag was.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik neem aan dat als je een laptop koopt van 740 euro terwijl hij normaal vanaf 800 begint te tellen, dan is dat een mooie deal.. toch? Verder maakt het mij niet uit welke resolutie ik heb. De resolutie die ik nu had, is prima hoor. Ik heb daar geen problemen mee, en zulke dingen daar kijk ik het laatst na. Maar, is een mening denk ik. Ligt bij iedereen anders.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:16:
Ik bedoel dit:
http://www.mycom.nl/Garantie.aspx

Het 3e jaar betaal je 67% van de door hun te bepalen reparatiekosten. Joh..
Beter lezen. Ze geven weldegelijk 3 jaar garantie. Dat stuk dat jij aanhaalt is voor producten waar geen 3 jaar garantie opzit. Als de laptop binnen die 3 jaar kapot gaat betaal je niets.
CptChaos schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:28:
[...]
Nee, je hebt 3 jaar. Laptops rond de 800 euro hebben een economische levensduur van 3 jaar. Je kan en mag immers voor dat geld verwachten dat de laptop 3 jaar lang mee kan gaan en dus 3 jaar garantie.
Gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen. Succes ermee als de winkel aangeeft niets te willen doen omdat 2 jaar garantie of wat dan ook opzit.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2012 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie het nu pas:
Binnen de gebruiksduur heeft u recht op kosteloos herstel of omruil waarbij wel een aantal voorwaarden zijn gesteld:
Thanks!
Pagina: 1