Game PC, budget €2500

Pagina: 1
Acties:

• sebastiaaan
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hi all,

Na een tijdje met laptops gewerkt te hebben ben ik nu van plan een PC te bouwen waar ik flink mee kan gamen en daarnaast ook nog dagelijks ander werk. Ik heb even gespaard om tot een redelijk budget te komen; zo hoeft de PC hopelijk niet tegen teveel grenzen aan te lopen. Hij hoeft volgende week niet te staan, waarschijnlijk bestel ik de onderdelen toch niet eerder dan halverwege volgende maand.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral gamen, tig tabbladen open hebben staan en downloaden. Niet altijd alles tegelijk!!! vaak wel dus. O-) Daarnaast nog wel eens een video bewerken of wat simpel tekstverwerken.

Dit wil ik echter gaan doen met een triple monitor setup. Ik wil wel graag de games in een hoge resolutie gaan draaien, vandaar mijn keuze voor twee videokaarten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2500 euro, inclusief alle randapparatuur. Ik hoop hier toch een heel eind mee te komen!!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Eigenlijk helemaal niks..

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijstje hieronder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigenlijk niet echt, behalve Intel voor de processor. Daarnaast weet ik niet echt wat wijsheid is op dit moment, nVidia of AMD voor triple monitor setup met games. Ervaringen hoor ik daarom graag!! Vooralsnog heb ik twee maal een 7970 in mijn wenslijst geplaatst, vanwege de prijs en het geheugen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb mijn nieuwe PC het liefst zo stil mogelijk. Daar heb ik zoveel mogelijk rekening mee gehouden bij het kiezen van de componenten. Daarnaast wil ik op termijn de Fractal Design side panel (http://www.fractal-design...oduct&category=5&prod=103) aan de kast toevoegen. Om die reden heb ik het een beetje in een kleurstelling gehouden, te weten zwart/blauw. Gewoon, omdat het kan >:)

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 71,90€ 71,90
3Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 163,50€ 490,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 97,10€ 97,10
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 109,-€ 109,-
1Cyborg R.A.T. 7€ 76,90€ 76,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
2Sapphire HD 7970 OC Dual-X 3GB GDDR5€ 399,95€ 799,90
1Corsair Professional HX1050€ 158,20€ 158,20
1Samsung 830 series 256GB€ 172,99€ 172,99
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,70€ 126,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.447,54

Wat voeding betreft, daar heb ik echt vrij weinig verstand van.. 1050w lijkt me ergens wel wat overkill maar ik heb wel twee videokaarten en ben daarnaast ook nog van plan te gaan overklocken. Maar het was bij Corsair of 850w of 1050w en een beetje speling lijkt me ook niet verkeerd.

Ik hoor graag jullie op/aanmerkingen, tips, commentaar, wat dan ook. Daar heb ik wat aan :)

Groeten Sebastiaan

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die 1050W is inderdaad wel behoorlijk overkill :+
Kies er eentje uit: ^.^ (minimum 80plus, modulair, 750-860W & goede merken gefilterd)
http://tweakers.net/price...MmNwlUAolzMq9_Zgixkpjn-Q0

Voor de rest heb ik niet direct opmerkingen, top producten
De HD 7970 is inderdaad de betere keus voor triple monitor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 26-08-2012 17:47 ]

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
als je het geld hebt, gewoon doen!
Echt een mooi systeem

• SmokingCrop
  • Niet online
Met deze gpu kan je nog een spel of 2 kopen:
pricewatch: Gigabyte GV-R797OC-3GD

denk niet dat je het verschil in geheugen snelheid zal merken :P (5,5Ghz vs 5,8Ghz)

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingCrop op 26-08-2012 17:52 ]

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:19
Met zo'n budget zou ik 's kijken naar speciale monitoren die hiervoor zijn gemaakt.. bv:
http://tweakers.net/pricewatch/255378/samsung-syncmaster-md230x3-zwart.html#tab:info

Wellicht een beetje duur - maar dit is ook meer een lange termijn investering.. dan bezuinigen op processor en tikkie op de videokaarten :)

[ Voor 20% gewijzigd door SnoF op 26-08-2012 17:54 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
what's in the name, "beetje" :*)

Verwijderd

Waarom 3 Dell ultrasharp van 163€ als je maar op 1 tegelijk een spel kunt spelen?
Op de andere 2 gewoon een beetje bezuinigen. ELKE 1080p monitor is goed genoeg, en die zijn vanaf 89€ en 21,5".

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SnoF schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:53:
Met zo'n budget zou ik 's kijken naar speciale monitoren die hiervoor zijn gemaakt.. bv:
http://tweakers.net/pricewatch/255378/samsung-syncmaster-md230x3-zwart.html#tab:info

Wellicht een beetje duur - maar dit is ook meer een lange termijn investering.. dan bezuinigen op processor en tikkie op de videokaarten :)
Zonde van het geld. Het zijn gewoon 3 standaard schermen met een mooie beugel en voet.

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-02 22:01
@SemK wel eens gehoord van eyefinity? Gamen op 3 schermen gaat prima met een systeem als dit hoor ;).

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:38:
Waarom 3 Dell ultrasharp van 163€ als je maar op 1 tegelijk een spel kunt spelen?
Op de andere 2 gewoon een beetje bezuinigen. ELKE 1080p monitor is goed genoeg, en die zijn vanaf 89€ en 21,5".
je kan weldegelijk op 3 schermen tegelijk gamen ;) (eyefinity)
en niet elke 1080p is hetzelfde.. ever heard of ghosting? input lag? TN vs IPS technology? :F

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

SmokingCrop schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:53:
[...]

je kan weldegelijk op 3 schermen tegelijk gamen ;) (eyefinity)
en niet elke 1080p is hetzelfde.. ever heard of ghosting? input lag? TN vs IPS technology? :F
Helemaal mee eens: Waarom zouden we dan niet massaal de goedkoopste kopen?
Wat bij eyefinity schermen belangrijk is, de randen tussen de schermen... Hoe dunner hoe beter (en natuurlijk een goed scherm in het algemeen..)

🠕 This side up

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik zelf heb niks toe te voegen, want Intel voor cpu en Amd voor graphics.

Voor de monitoren raad ik de XFX-Stand aan. Wel duur maar wel goedkoper dan die van Samsung maar je kan wel kiezen welke je scherm, pixels en technologie gebruiken.

http://xfxforce.com/en-gb...riple-Monitor-Stands.aspx

pricewatch: XFX Triple Display Monitor Stand

• sebastiaaan
  • Niet online
Bedankt voor alle input :) ik zal de voeding vandaag nog eens veranderen op het lijstje.
SmokingCrop schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:50:
Met deze gpu kan je nog een spel of 2 kopen:
pricewatch: Gigabyte GV-R797OC-3GD

denk niet dat je het verschil in geheugen snelheid zal merken :P (5,5Ghz vs 5,8Ghz)
Ik heb die Sapphire gekozen omdat die in veel tests als een van de beste uit de bus komt qua koeling en geluid, vooral in crossfire opstelling. Ik zal nog eens wat reviews over die gpu van jou opzoeken maar anders betaal ik liever iets meer en betere koeling. In ieder geval bedankt voor je advies!!!
SnoF schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:53:

Zo'n scherm is echt heel gaaf door die dunne bezels, ik heb er al naar zitten kijken.. Maar ik heb niet even 1000 euro extra liggen :+ je zegt wel dat ik dan iets op de gpu moet bezuinigen maar dat is toch juist jammer dan? Maar het blijft wel een fantastische opstelling hoor, daar niet van.. Jammer dat ze zo duur zijn, 500 euro minder en ze gingen vast veel vaker over de toonbank. Dan is de prijs van zo'n monitor per stuk helemaal niet veel meer dan wanneer je een aparte triple monitor stand koopt plus aparte monitoren.
yrxcf schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:04:
Ik zelf heb niks toe te voegen, want Intel voor cpu en Amd voor graphics.

Voor de monitoren raad ik de XFX-Stand aan. Wel duur maar wel goedkoper dan die van Samsung maar je kan wel kiezen welke je scherm, pixels en technologie gebruiken.

http://xfxforce.com/en-gb...riple-Monitor-Stands.aspx

pricewatch: XFX Triple Display Monitor Stand
Thanks!! Ik heb ook al eens naar dat ding gekeken, niet het goedkoopst inderdaad maar wel een strak ding! Die hoef ik niet zonodig direct mee te bestellen maar ik houd hem zeker wel in mijn achterhoofd. Wel een vraagje als jij dat ding ook hebt, is het een zwaar geheel?

Groeten Sebastiaan

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een beetje tweaker maakt zo'n stand natuurlijk zelf, voor veel minder dan 300 euro O-)

Het enige waar ik mee zit is de kast:
http://www.bit-tech.net/h...design-define-r4-review/4

De gpu-delta is niet geweldig, en dat is slechts met 1 videokaart getest. Voor CF wil je misschien
toch een wat beter presterende kast op dat vlak.

[ Voor 60% gewijzigd door Madrox op 27-08-2012 13:23 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• sebastiaaan
  • Niet online
Even dit topic omhoog kicken. Door ontzettende drukte heb ik het systeem nog niet besteld. Mijn plan is om de componenten rond dit weekend te gaan bestellen zodat ik volgende week hopelijk kan beginnen.

Ik zit echter nog wel met het volgende; de kast. Mede door Madrox (dank) ben ik aan het denken geslagen. Ik heb tig reviews gelezen en ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer. Omdat mijn geplande systeem nogal zwaar is, is goede koeling wel belangrijk. Echter; ik vind een redelijk stil systeem ook wel een pre. Qua looks heb ik op dit moment niet echte eisen. Mijn vraag dus; heeft iemand nog een gouden tip mbt een goede kast voor dit systeem?

Bedankt alvast!

Groeten Sebastiaan

• Jelster64
  • Laatst online: 26-04-2021
Niet de Logitech G19 kopen! Het heeft veel toeters en bellen, maar daarnaast is het nog steeds een normaal toetsenbord. Als je het echt ultiem wilt hebben moet je een mechanisch toetsenbord nemen. Deze zijn duurder dan normale toetsenborden maar geven een veel betere typ-ervaring.

Als je alsnog extra gaming-dingen wilt zoals macro-keys, zijn er natuurlijk mechanische toetsenborden die dat hebben, zoals de Corsair Vengeance K90 of de Razer Black Widow Ultimate. Als je alsnog heel veel extra's erop wilt kun je ook voor de peperdure Cyborg S.T.R.I.K.E. 7 gaan. Deze is prijzig (€300,-) maar als je er een video van ziet zul je versteld staan.

Hoe dan ook: koop geen toetsenbord van logitech, omdat ze niet mechanisch zijn waardoor eigenlijk alleen de macrotoetsen en de backlighting je een beetje helpen met gamen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

sebastiaaan schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:08:
Even dit topic omhoog kicken. Door ontzettende drukte heb ik het systeem nog niet besteld. Mijn plan is om de componenten rond dit weekend te gaan bestellen zodat ik volgende week hopelijk kan beginnen.

Ik zit echter nog wel met het volgende; de kast. Mede door Madrox (dank) ben ik aan het denken geslagen. Ik heb tig reviews gelezen en ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer. Omdat mijn geplande systeem nogal zwaar is, is goede koeling wel belangrijk. Echter; ik vind een redelijk stil systeem ook wel een pre. Qua looks heb ik op dit moment niet echte eisen. Mijn vraag dus; heeft iemand nog een gouden tip mbt een goede kast voor dit systeem?

Bedankt alvast!

Groeten Sebastiaan
Gouden tip? Net als ik veel fans met een fancontroller ala Zalman, kan je er zes op aansluiten en ze op elke gewenste snelheid laten draaien. Mijn fan draaien -1000rpm gok ik zo. Draai aan de knoppen tot ik tevreden ben. Voordeel? Nooit geen "" smart" :( opspinnende fans.

Neem de kast die je echt mooi vind. Zoals ik de lial li koos. Bij de bouwmarkt voor pakweg een tientje bschuim-bitumen gehaald, en die erin geknipt. Als je ze iets te ruim knipt, kleven ze vanzelf vast. Geen lijm nodig. De zijpanelen heb ik het schuim btw weer weggehaald, in mijn kast maakte dat nul verschil uit. De voor/bovenzijde zijn de grootste "herrie" lekkers.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• sebastiaaan
  • Niet online
Jelster64 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:57:
Niet de Logitech G19 kopen! Het heeft veel toeters en bellen, maar daarnaast is het nog steeds een normaal toetsenbord. Als je het echt ultiem wilt hebben moet je een mechanisch toetsenbord nemen. Deze zijn duurder dan normale toetsenborden maar geven een veel betere typ-ervaring.

Als je alsnog extra gaming-dingen wilt zoals macro-keys, zijn er natuurlijk mechanische toetsenborden die dat hebben, zoals de Corsair Vengeance K90 of de Razer Black Widow Ultimate. Als je alsnog heel veel extra's erop wilt kun je ook voor de peperdure Cyborg S.T.R.I.K.E. 7 gaan. Deze is prijzig (€300,-) maar als je er een video van ziet zul je versteld staan.

Hoe dan ook: koop geen toetsenbord van logitech, omdat ze niet mechanisch zijn waardoor eigenlijk alleen de macrotoetsen en de backlighting je een beetje helpen met gamen.
Ik had die logitech er min of meer bijgezet voor de kosten. Ik ben er al uit welke het gaat worden, het mechanische toetsenbord van dasKeyboard. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de bad ass blank keys of de normale met media keys..

Toch bedankt voor je input! Die gaming keys vind ik trouwens persoonlijk niks. Teveel toeters en bellen op dat logitech toetsenbord. Alleen backlight heeft wel iets wat nog wel eens handig zou kunnen zijn.

Groeten Sebastiaan

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Als ik jouw was zou ik voor een betere CPU cooler gaan. Want dat zal denk ik je bottleneck gaan worden...
Verder mooi systeem :D

• SmokingCrop
  • Niet online
Rubm93 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:42:
Als ik jouw was zou ik voor een betere CPU cooler gaan. Want dat zal denk ik je bottleneck gaan worden...
Verder mooi systeem :D
een cpu cooler die meer kost, is niet altijd beter ;)
die scythe 3, pc hardware edition is een goeie koeler

• Rubm93
weet ik :D
Maar ik doelde meer op een h100 of iets dergelijks.
En ik zei ook niet duurdere ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Rubm93 op 09-10-2012 23:04 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
een h100 koelt nauwelijks beter dan een goeie aircooler

• Rubm93
dat ben ik met je eens. Maar het is een duur systeem dus ik dacht dat het misschien wel zijn geld waard was... Maar laat dan maar ;)

• sebastiaaan
  • Niet online
Madrox schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:14:
[...]

Gouden tip? Net als ik veel fans met een fancontroller ala Zalman, kan je er zes op aansluiten en ze op elke gewenste snelheid laten draaien. Mijn fan draaien -1000rpm gok ik zo. Draai aan de knoppen tot ik tevreden ben. Voordeel? Nooit geen "" smart" :( opspinnende fans.

Neem de kast die je echt mooi vind. Zoals ik de lial li koos. Bij de bouwmarkt voor pakweg een tientje bschuim-bitumen gehaald, en die erin geknipt. Als je ze iets te ruim knipt, kleven ze vanzelf vast. Geen lijm nodig. De zijpanelen heb ik het schuim btw weer weggehaald, in mijn kast maakte dat nul verschil uit. De voor/bovenzijde zijn de grootste "herrie" lekkers.
Dan ga ik een aantal extra fans er bij bestellen. Ik vind die Fractal Design wel erg gaaf, juist vanwege het minimalistische. Daar zit wel een fancontroller op, zij het niet een al te uitgebreide.. Dankje!

Die H100 heb ik wel even over nagedacht maar dat doe ik toch maar niet.. Ik hou het wel bij die Scythe en mocht ik nog waterkoeling willen kan ik dat altijd later nog toevoegen. Deze luchtkoeler zal 't trucje vast ook wel doen :)

Groeten Sebastiaan

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 22:09
Persoonlijk zou ik de CPU upgraden naar een i7, maar voorderest een leuke bak.

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 08:35
Stuupje schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:06:
Persoonlijk zou ik de CPU upgraden naar een i7, maar voorderest een leuke bak.
je weet dat de enige meerwaarde hyperthreading is? en dus geen meerwaarde voor gaming bied? leuk voor het macho gehalte maar compleet overbodig met alleen gamen....
Pagina: 1