Toon posts:

discman --> brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit artikel staat in de HVTvan April

"Draagbare CD-speler wordt brander

Bezit u een portable CD-speler met schokbescherming als ESP (Philips, Sony), Anti Shock Memory II (Panasonic), EASS (Aiwa), AS (Grundig), enzovoort?

Ja? Lees dan snel verder
Nee? Jammer, wie weet is de HVT Lezerstip van volgende maand meer op uw apparatuur van toepassing.

Heeft uw spelertje daarbij een optische digitale uitgang?

Ja? Dat schept perspectieven.
Nee? Helaas, deze Lezerstip kunt u niet proberen.

Ms u dan ook nog een AC-lichtnetadapter en een CD-spe­ler met een optische digitale uitgang tot uw beschikking heeft, kunt u met behulp van HVT in een handomdraai van de portable CD-speler een CD-brander maken.

Hoe zit dat?
Het kleine software-bedrijfje DupliTec uit Carson City, Nevada, dat wij troffen op de CES in Las Vegas (zie pag. 22), heeft een programma ontwikkeld dat een aantal wijzigingen aanbrengt in de besturingschip van je portable CD-speler. De belangrijkste wijziging heeft betrekking op de laser-inten­siteit. Die wordt zover opgevoerd dat de laserstraal krachtig genoeg wordt voor het beschrijven van CD-R's Bovendien wordt de digitale signaalweg omgekeerd zodat de optische di­gitale uitgang een optische digitale ingang wordt. Tevens wordt software geïnstalleerd die de finalizing en de Table Of Contents (TO C) netjes op de kopie wegschrijft. Dit alles is mogelijk geworden dankzij steeds universelere laser-units en besturingschips. In feite verschillen de units in spelers en branders niet of nauwelijks, maar er kan ze wel 'verteld' wor-' den welke functie ze moeten uitvoeren.

Hoe werkt het?
De CD-ROM met het programma Purgatorio Cut Disc 1.3 wordt in de draagbare speler gelegd en de AC-adapter wordt op de speler aangesloten. Doe je dat niet dan zal de installa­tie niet slagen. (Om de laser-intensiteit te verhogen is aan­zienlijk meer stroom nodig dan batterijen kunnen leveren.)
Een geslaagde installatie is te herkennen aan de letters "PCD 1.3" die knipperend in het display verschijnen. Vanaf nu is de draagbare speler een brander en kan je de optische digitale uitgang van uw stationaire CD-speler verbinden met de nieuwe optische digitale ingang van de draagbare brander.

Wat kunt u verwachten?
U kunt nu CD-R's op normale snelheid opnemen. Gebruik in geen geval CD-RW's!
Trekt u de AC-adapter uit de speler dan wordt de speler automatisch gereset naar zijn oorspronkelijke functie. Resetten naar de CD-speler-functie is dus zo gebeurd. De ge­luidskwaliteit viel ons ter redactie reuze mee en we zijn DupliTec uit Carson City er bijzonder dankbaar voor dat zij PCD 1.3 als gratis shareware aan ons hebben verstrekt."

Iemand ervaring mee????Is het niet erg slecht voor de laser????

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

het is bijna 1 april geloof ik, niet ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Laat me raden... de HVT van 1 april?

Duh...

edit:
CosmoOo beat me to it

Zoef

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:36

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voor als je het dan nog niet doorhebt:
Een optieche uitgang geeft lichtpulsjes. Een optische omgang kan deze opvangen en weer omzetten in electrische signaaltjes.
Als je een beetje verstand hebt zie je wel dat het dus niet gaat werken.
Ik kan toch ook geen licht uit mijn ogen laten komen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Zou je even een link kunne geven van de site van het blad?

alvast bedankt

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Hihihihi hohohohoho hahahaha MUHAHAHAHA
bulder bulder

|:(

Verwijderd

Topicstarter
De HVT wordt uitgegeven door Silverminds Music & Media, Noorderweg 68, postbus 227,
Hilversum.

Voor zover ik weet is er geen homepage, maar het blad is overal verkrijgbaar dus lees het zelf maar na.

Aan een 1 aprilgrap had ik nog niet gedacht. maar dat zou best eens kunnen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Ook al is dit misschien/waarschijnlijk een 1 april grap, is er nu niemand die het uit kan & wil proberen?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ik heb t blad ff gekocht, alleen nog niet echt goed doorgelezen. Wel intressant. Zelf heb ik alleen maar een Marantz Dolby Digital versterker en 2 mooie geïmporteerde Eltax-speakers :) Echte spul komt later nog wel

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1