• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:38
Ik heb vorige week een 2ehands PC gekocht en die gisteren geformatteerd en er de nodige software opgeplaatst. Alles werkte naar behoren, heb hem laten afsluiten en alles was goed.
Vanmorgen opnieuw opgestart, alles in orde, ik installeerde onder andere REVO Uninstaller, en nog wat dingen. Opeens bleef de PC hangen, ik kon niets meer doen. CTRL+ALT+DEL werkte ook niet, en dat baarde me echt al zorgen. Na ongeveer 5 minuten wachten de computer uitgedaan via de powerknop, 10 seconden later opnieuw opgestart, en het werkte niet. Hij start gewoon hardwarematig op, maar hij toont niets op het scherm. Aan het scherm ligt het niet, met mijn laptop werkt het scherm. De computer geeft precies gewoon geen signaal.....
Ik heb al geprobeerd alle kabeltjes aan te drukken op het moederbord, maar dit hielp ook niet.... Ik weet echt niet wat er aan de hand is.

AMD athlon 64 x2 5000+ 2.60Ghz
asus m2n-vm dvi motherboard
GFX card: nvidia geforce 7050 (integrated GPU)
be quiet PSU
5 gb ddr2 800mhz ram
80gb sata hdd
dvd writer

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Hoeveel watt is je PSU? Heb je misschien een aderen videokaart liggen die je kan testen? Hoeveel ram dimms heb je er nu inzitten? Als je er bijvoorbeeld 2 in hebt zitten moet je ze even van plek wisselen en 1 voor 1 testen. Dus eerst proberen te booten met alleen dimm 1 en daarna met alleen dimm 2 etc..

[ Voor 49% gewijzigd door len-art op 26-08-2012 16:16 ]

• Satangel
lennard-96 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:07:
Hoeveel watt is je PSU? Heb je misschien een aderen videokaart liggen die je kan gebruiken? Hoeveel ram dimms heb je er nu inzitten? Als je er bijvoorbeeld 2 in hebt zitten moet je ze even van plek wisselen en 1 voor 1 testen. Dus eerst proberen te booten met alleen dimm 1 en daarna met alleen dimm 2 etc..
350 Watt. Er zitten 2 harde schijven in, maar aangezien hij gisteren goed werkte snap ik niet wat de PSU nu kan misdoen.
Ik heb een andere videokaart die ik kan gebruiken ja, hopelijk past hij erin. Het is een Nvidia Geforce 4200.

Er zitten 3 latjes in, 1xGB die er al altijd inzit, en 2x2GB die de vorige eigenaar er heeft bijgestoken.

Met DIMM1/2, bedoel je daarmee gewoon slot 1 voor RAM, slot2 voor RAM, ...?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Satangel schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:17:
[...]
maar aangezien hij gisteren goed werkte snap ik niet wat de PSU nu kan misdoen.
Het is misschien moeilijk te bevatten, maar de meeste dingen die stuk zijn, deden het enkele sekonden daarvoor nog gewoon goed.....

Aangezien je een computer hebt gekocht die zijn levensduur wel zo ongeveer heeft gehad, kan er van alles mis gaan. Het kan dat een zwak component het begeven heeft nadat de computer plots intensief werd gebruikt (misschien stond dat ding al jaren stof te happen, weet jij veel).

Het zal een kwestie worden van alles nalopen en verwisselen, totdat je het kapotte onderdeel gevonden hebt.

• len-art
Ja hebt in totaal 3 dimms (latjes). probeer eerste op te starten met dimm 1 (latje 1) in slot 1. probeer daarna met met dimm 2 in slot1 op te starten. probeer daarna met dimm 3 in slot 1 op te starten. Mocht blijken dat hij bij bijvoorbeeld dimm 2 niet start dan heb je 1 kapote dimm module (latje). Mocht het geen van alle werken probeer dan het zelfde nog een keer maar dan in slot 2.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Lijkt erop dat het mobo naar zijn grootje is :S.
Heb je het mobo onderzocht op defecten als doorgebrande/ gesmolten transistors of bolle/geknapte condensators?

• len-art
Ik heb een andere videokaart die ik kan gebruiken ja, hopelijk past hij erin. Het is een Nvidia Geforce 4200.
Een Nvidia Geforce 4200 heeft geen pci-e interface (wat ik zo aan plaatjes op google zie). Ik weet niet of de Nvidia Geforce 4200 in een gewone pci slot past. Bijna alle moederborden hebben dit slot namelijk nog gewoon.
Daarmee bedoel ik dit slot:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4DYD8WOU.jpg
Er zullen vast wel tweakers zijn die met zekerheid ja of nee kunnen zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door len-art op 26-08-2012 16:37 ]

• Satangel
lennard-96 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:26:
Ja hebt in totaal 3 dimms (latjes). probeer eerste op te starten met dimm 1 (latje 1) in slot 1. probeer daarna met met dimm 2 in slot1 op te starten. probeer daarna met dimm 3 in slot 1 op te starten. Mocht blijken dat hij bij bijvoorbeeld dimm 2 niet start dan heb je 1 kapote dimm module (latje). Mocht het geen van alle werken probeer dan het zelfde nog een keer maar dan in slot 2.
Ik ben bezig met deze methode, nu zit er een 2GB RAM in slot 1, en hij werkt opnieuw! Ik ben ontzettend blij hiermee, ik heb ook al proberen te starten met 2 GB in slot 2 en 2GB in slot 3, dat werkte niet! Ik ga verder met testen met RAM.
eL_Jay schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:29:
Lijkt erop dat het mobo naar zijn grootje is :S.
Heb je het mobo onderzocht op defecten als doorgebrande/ gesmolten transistors of bolle/geknapte condensators?
Het ziet er allemaal normaal uit, niets is gesmolten. Ik zal er misschien een foto van nemen als het probleem niet op andere manieren kan opgelost worden.
lennard-96 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:35:
[...]

Een Nvidia Geforce 4200 heeft geen pci-e interface (wat ik zo aan plaatjes op google zie). Ik weet niet of de Nvidia Geforce 4200 in een gewone pci slot past. Bijna alle moederborden hebben dit slot namelijk nog gewoon.
Daarmee bedoel ik dit slot:
[afbeelding]
Er zullen vast wel tweakers zijn die met zekerheid ja of nee kunnen zeggen.
Ik heb nog 2 zo'n slots over (witte), en dan nog 1 zwarte die op een PCI slot lijkt. Hij is iets minder hoog, maar verder ziet het er wel vrij gelijkaardig uit.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Toen ik hem weer opstarrte zonet gaf hij aan dat er een BSOD was gebeurt, en hij had gelukkig een minidump aangemaakt. Die dingen kan JE HIER VINDEN. Het betreft een .xml bestand en een .dmp bestand.
Verder zei hij ook dit nog
"
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.48
Locale ID: 2067

Additional information about the problem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA80028B9038
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000