Opstartproblemen door Hyper Transport sync flood error

Pagina: 1
Acties:

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Sinds gisteren krijg ik de volgende mededeling wanneer ik mijn pc opstart: "A Hyper Transport sync flood error occurred on last boot. Press F1 to Resume". Na het drukken op F1 wordt wel geprobeerd op te starten (Opstarten vanaf harde schijf leek niet veel te doen maar met SystemRescueCd kan ik gedeeltelijk opstarten. Ik krijg het keuzemenu van de cd), maar resulteert altijd in een reboot en opnieuw de mededeling over de error.

Ik ben lang niet de enige met het probleem, maar bij de meeste mensen kan de pc wel opstarten en gebeurd het onder load (tijdens gamen bijv.). Bij mij lukt het al met geen mogelijkheid om op te starten. Ik heb mijn pc al minstens 1,5 jaar in gebruik zonder dit probleem, ook al heel lang geen componenten toegevoegd/gewijzigd. Nooit iets overgeclockt en ook al aantal keren BIOS gereset naar standaardinstellingen (batterij van moederbord er uit of dmv jumper op moederbord). Helpt allemaal niet.

Omdat gesuggereerd werd dat het kan komen doordat bepaalde componenten te weinig stroom krijgen geprobeerd of het zou lukken door voltages via BIOS te verhogen. Ook nog clockspeed van Northbrigde verhoogd van 2000 MHz naar 2200 en hypertransport link speed verlaagt van 2000 naar 1800 en later nog naar 1200Mhz. Ook een andere voeding geprobeerd, maar helpt ook allemaal niet.

Alle onderdelen die niet nodig zijn (grafische kaart, tv-kaart, harde schijven, 3 ram-modules) eruit gehaald.

Systeem:
AMD Phenom II x4 955 Black Edition
MSI 785GM-E51
Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G
Corsair CX-400W

Geen idee wat probleem kan zijn, hopelijk kunnen jullie me helpen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Draai je met de laaste bios?

• Flow
Ja. De laatste versie is al weer van 18 februari 2011, die draait al weer een tijdje mee.

• Flow
Iemand?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 11:24
http://www.overclock.net/...ransport-sync-flood-error Vond ik bij de eerste google hit misschien dat je daar wat aan hebt.

Ergens staat er dat een RMA van het moederbord het oploste hehe maar als tweaker zijnde willen we natuurlijk weten wat er precies kapot is.

Even geknipt uit de link:

So here are some things that migth solve your problem.

1. Probably need just a little more CPU NB voltage
Possibly even a little more NB or HT voltage

2.Try stock settings on your cpu

3. Try the fail safe defaults

4. migth be a permanent hardware failure

Probeer die 3 dingen eens.
Verder hebben ze het ook nog over het correct instellen van je geheugen dus van auto af en instellen zoals ze horen. Mocht je verschillende modules hebben test eens met 1 module en stel die juist in.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Flow
Van CPU-NB, NB en HT had ik voltages al wat verhoogd, maar dat hielp niet. CPU is niet overgelockt, dus heeft stock settings. In het BIOS zowel fail safe settings als optimized settings geprobeerd, wat beide ook niet hielp. Ik zal nog proberen wat er gebeurd wanneer RAM handmatig ingesteld is.
Verschil is ook dat bij hen PC wel start, alleen dat probleem zich af en toe voordoet en dat ze meestal ook de boel hebben overgeclockt. Bij mij start dus hele PC niet en heb ik nooit iets overgeclockt.
Pagina: 1