Vreemd opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een PC die ik al maanden probleemloos gebruik, maar deze week krijgt ie kuren.

Het is nu al de tweede keer dat er, als ik op de power knop druk, niets gebeurt. Geen gepiep, geen lawaai, gewoon niets, nada, nothing.

Eerigsteren had ik dit ook en toen ik enkele uren later nog 'ns probeerde startte de PC direct en zonder foutmeldingen op.

De PC wordt altijd netjes afgesloten via "Start" - "Afsluiten".

De PC draait Windows Millennium.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? :?

Brynnie

Verwijderd

Jah waarschijnlijk gewoon het "Power" schakelaartje in je kast.
Of je voeding heeft kuren.

Verwijderd

Kijk eens of de stekker achterin de PC wel helemaal er in zit...?

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 11:54 schreef Hooi het volgende:
ghehe yeah lachuh..jup zou kunnen.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op woensdag 28 maart 2001 11:54 schreef Hooi het volgende:
ja! en kijk ook ff of de stoppen in je meterkast wel goed zitten! *lol* :o

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Hey,

Met mijn eerste pc had ik dat ook... (was een Pentium 133 :) ), als er nix gebeurd alss je hem opstart....en je drukt hem dan weer uit, dan gebeurde het bij mij dat na een halve minuut tot 2 minuten er een soort van stroomstootje in mijn pc was (al mijn ledjes flikkerden een keer heel even op) en dan kon ik hem gewoon opstarten en was er nix aan het handje. :? Hoe het kwam? Geen flauw idee, ik ben zo ongeveer iedere pc-boer hier in de omgeving afgeweest maar die vonden allemaal nix, nada, noppes :'( maar ja, ik heb met het probleem leren leven...
Tja, ik kan je er eigenlijk niet mee helpen...dus is dit een beetje.... hoe noem je zoiets?

Veel suc6 ermee!

Groetjes

• Brynnie
  • Niet online
Ik denk dat ik het gevonden heb:

Ik gebruik Windows Millennium en in de kamer waar de PC staat is helemaal geen window...

Het zal dus wel een compatibiliteitsprobleem (wat 'n woord!) zijn met Micro$oft. ;)

Even serieus nu:

Alles is zoals het hoort, alle kabels zitten goed in en toch blijft de PC moeilijk doen.

Ik zal eens de voeding vervangen en zien of dat een verschil maakt...

Verwijderd

kijk dan ook even of het stekkertje van het moederbord naar de aan knop goed vast zit.

dit was een keer bij mij het geval dat hij half los zat. ;(

Verwijderd

Ja,
lach maar. Als er geeneens lampjes aangaan, staat de voeding dus niet onder stroom normaal. En een Euro stekker zoals die in je PC zit, kan wel degelijk storing hebben als de pennen in het contact vuil zijn.

Zal niet de eerste keer zijn >:)

Goed, de lampjes branden ook niet ? En later wel ? En alles zit goed vast, ook de aansluiting van de aan/uit schakelaar op het moederbord ?

Dan kan het zijn dat de schakelaar niet goed werkt, dat is dus kandidaat verdachte 1.

Ik neem aan dat het een ATX voeding is, en de schakelaar moet een puls naar het moederbord geven om de voeding aan te zetten.
De voeding zelf werkt...

Dus kandidaat 2 van de verdachten is het moederbord zelf.

Verwijderd

Jah maar daar waren we al uit

Verwijderd

Laat je voeding doormeten, weet je of het daar aan ligt.

• Brynnie
  • Niet online
't Is een moeilijk probleem want nu doet ie het (tijdelijk?) weer, zonder iets te vervangen.

Ik heb niet de indruk dat het aan de voeding (230W) ligt, want als de PC uitstaat en niet wil opstarten, brandt toch nog steeds het power-lampje van het toetsenbord (of heeft dat niet veel stroom nodig?).

Moederbord: Abit ZM6 met een Celeron 500 erop
(niet overclocked)

Nog ideetjes?

Van electronica ken ik niet veel en er is jammer genoeg niemand in de buurt die er wel wat van kent. Tenzij de telefoniste verborgen talenten heeft, natuurlijk ;)

Ik denk dat ik de voeding toch maar eens vervang (just in case) en zie of het probleem zich dan nog stelt.

Verwijderd

Dat lampje dat blijft branden op je toetsenbord kan je uitzetten dmv. je bios.

Ik ben vergeten welke het precies is maar als je even goed rond kijkt zal je het wel vinden.
Dat heeft volgens mij helemaal niks met je probleem te maken.

Mijn oom heeft jou probleem trouwens ook.
Ik zal die kast binnenkort eens gaan halen en kijken hoe ik het opgelost heb.

Je voeding vervangen zou ik ook nog niet doen.

Kijk nou eerst eens of al die stekkertje goed vast zitten.

mischien moet je wel gewoon harder op je power knop duwen;)

• Brynnie
  • Niet online
Harder op de powerknop duwen? Als er bloed vanonder m'n nagel komt, duw ik dan hard genoeg? ;)

Neen, daar ligt 't volgens mij niet aan. Alle kabeltjes zitten goe vast en mooi op hun plaats. Er zijn geen kabeltjes die uitgerokken zijn omat ze te kort zijn voor wat ze dienen, dus daar kan het ook niet aan liggen.

De voeding vervangen lijkt me een eerste test. Zo kan ik zien of het probleem zich nog voordoet.

Als nog iemand ideeën heeft, dan hoor ik ze graag...

Verwijderd

Kerncentrale naast je huis?
Wel zorgen dat hij niet instabiel raakt.

Verwijderd

ik heb een keer zoiets gehad, dat was de allereerste keer dat ik een pc in elkaar zetten.
Ik was vergeten om onder het moederbord koperen busjes te plaatsen:o, waardoor de onderkant van mijn MB contact maakte met de eizeren zijkant van minn kast, hierdoor werd het systeem erg onstabiel, waardoor de computer soms niet aan ging.*D

Ik weet dat dat waarschijnlijk niet de oorzaak is want als je dat vergeet wat ik vergat, dan ben je wel heel lomp, en dat ben je niet natuurlijk :)

(PS ik was toen 13!!! das mijn exuus)

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
Heh... Deze probleem heb ik nou ook , als ik mij PC aan zetten dan draai de fan wel en de lamp van harddriver gaat even branden en dan stopt die, geen pepiep , monitor blijft zwaart maar als ik 2 0f 3 keer de power knop aan en uit zetten dan boot de hele systeem weer . Alles naar gekeken maar niet wil helpen , ik word gek , help me , aub ???

Abit kt7 , duron , WinMe , IBM harddisk

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 10:18 schreef saigon66 het volgende:
Heh... Deze probleem heb ik nou ook , als ik mij PC aan zetten dan draai de fan wel en de lamp van harddriver gaat even branden en dan stopt die, geen pepiep , monitor blijft zwaart maar als ik 2 0f 3 keer de power knop aan en uit zetten dan boot de hele systeem weer . Alles naar gekeken maar niet wil helpen , ik word gek , help me , aub ???

Abit kt7 , duron , WinMe , IBM harddisk
proc spanning ietsje opvoeren ?

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
proc spanning ietsje opvoeren ?
[/quote]

Kan niet meer , Voltage staat op max. ....!!!
Pagina: 1