Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Home Server 2011 op een SSD installeren

Pagina: 1
Acties:

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot Windows Home Server 2011, ik wil deze software graag installeren op een 64GB ssd maar als ik de SSD aansluit dan geeft de setup een fout (Failed to launch Windows Setup) en kan ik alleen opnieuw opstarten waardoor ik weer hetzelfde krijg, nu heb ik de SSD afgekoppeld en kan ik het gelijk installeren op de 2TB hardeschijf die erin zit.

Kan iemand mij helpen om de software toch te installeren op de SSD?

Ik heb al het een en ander gegoogled, daar kom ik uit op een .ini file die ik moet maken maar zo lukt het mij nog niet echt eerlijk gezegd.

Bijvoorbaad dank!

Groet,
Michel

• Pirtkoei
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 16:33
Microsoft geeft in de System Requirements aan dat er minimaal 160 GB ruimte nodig is voor de installatie.
De installatie ziet dat de schijf waarop je probeert te installeren te klein is en geeft daarom de foutmelding.
Dus als je de installatie persé op een SSD wil zul je er een van >160 GB aan moeten schaffen.

• michelv5
Ja ik weet dat dit te klein is, maar heb gelezen dat het mogelijk is. Maar ik krijg het niet werkend, ik zal zo een linkje posten van een oplossing die ik gevonden heb.

• Pirtkoei
Snelle google actie levert twee mogelijkheden:
1. Met answer file
2. Met image clone

De eerste oplossing lijkt de voorkeur te hebben.

• michelv5
Ik heb de eerste link ook gevonden, maar ik kom er niet helemaal aan uit. Kan je me misschien verder helpen aan de hand van die link?

• Pirtkoei
Kun je vertellen wat je gedaan hebt?
Sloeg de installatie het partioneringsscherm over?
Wanneer klapte de installatie en wat zegt de foutmelding exact?

• michelv5
Ik heb de installatie dvd erin gedaan, ik start dan op vanaf de dvd. De installatie gaat laden en kan ik een keuze maken tussen schone installatie of upgrade/repareren. Ik doehier schone omdat er niks opstaat. Hier wordt alleen de ssd getoond omdat de rest losgekoppeld is. Ik klik de ssd aan en druk op installeren en dan komt de fout dat het niet mogelijk is om te installeren, in de log staat dan failed to launch setup. En dan kan ik alleen liezen voor opnieuw opstarten.

• Pirtkoei
Daarmee vergeet je het meest essentiële van de HOWTO, de answer file.
Scrol eens door naar de rode tekst en start eens bij 1 i.p.v. bij 7.

• michelv5
Ja, ik heb een tekst bestaand aangemaakt en daarin die regels getypted. Daarna deze file genoemd cfg.ini, usb in een usb poort achterin.

• Pirtkoei
Maar als je toch het protitioneringsscher te zien krijgt, daar waar je de SSD kunt kiezen wordt de answer file niet gezien of zit er een fout in. Weet je zeker dat de file cfg.ini heet en niet cfg.ini.txt?

• michelv5
Nee er is geen answer file te zien. Ik zal het vanavond nog eens controleren, ben op dit moment even niet thuis, dus als ik jou goed begrijp moet ik die cfg.ini in dat partiotioneringscherm zien waar alle hdd's staan?

• Pirtkoei
Neen, de installatie moet de answer file zien en jij moet het partitioneringsscherm niet zien.
Succes

• michelv5
Ah oke, ik zal het nogmaals proberen en ik laat nog wel even wat weten via dit topic of een pm;) alvast hartelijk
dank voor je hulp!

Hartelijk dank voor je hulp, je hebt mijn ogen geopend bij het melden van weet je zeker dat je hem gewijzigd heb in .ini. Ik had bij mapopties bekende extensies verbergen aanstaan, dus dit was geen slimme zet. Hij sloeg de stap over. Echt fantastisch!

[ Voor 49% gewijzigd door michelv5 op 26-08-2012 19:47 ]

Pagina: 1