Hallo mede-tweakers!
Hoewel 'programmeren' niet noodzakelijk een krachtige PC vereist is het in dit geval wel, denk aan grote data sets met snelle verwerking (in-memory data grids voor near realtime berekeningen). +ik wil die builds en testen snel hebben :-)
Gamen is een hobby die ik sporadisch doe, gelukkig heb ik het budget om een leuke video kaart te nemen. Ik hoef niet alles max te draaien, maar alles moet binnen 2 jaar wel nog vlotjes draaien op 'medium'. Ik speel nu vooral WoW, Diablo 3, Starcraft 2 (en ik ga eens GW2 proberen), die dingen wens ik wel op max te kunnen draaien (ook WOW:MoP en SC2:HotS). BF3 en dergelijke ben ik blij als ik het een beetje deftig kan draaien, ik hoef geen 30fps te halen in ingewikkelde battlescene's maxed out.
Het systeem zal niet geOC'ed worden, ik zie ook geen CF/SLI opstelling in de pipeline zitten, daar game ik te weinig voor.
De Intel SSD is misschien een rare keuze, maar ik ben blij van m'n huidige intel SSD (1ste gen 80gb), ook al kosten ze meer dan de concurrentie. Ik hoor veel goeds over de Samsung serie, maar ik kies hier vooral kwaliteit ipv snelste of goedkoopste (real-life testen wijzen uit dat de verschillen uiteindelijk amper voelbaar zijn, enkel in de nummertjes zie je verschil). Aangezien m'n prog-omgeving hier op komt te staan zal er veel geschreven worden naar de SSD.
PS: Ik zal normaal bestellen bij 4launch, aangezien ik daar al eerdere (goede) ervaring mee heb.
Samengestelde PC
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem vooral gaan gamen en te programmeren. - Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken rond de 1000 à maximum 1200euro (incl. kosten voor België, dus tel 50€). Belangrijkste is de PC 3 jaar kan meegaan. - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een monitor (2xDell U2412M"), logitech speakers, toetsenbord en muis. - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie samengestelde lijst. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel CPU... no particular reason, altijd intel gehad buiten 1x, en dat is me niet goed bevallen. (dus helemaal geen objectieve keuse) - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stil! Daarom de gekozen kast... Superstil hoeft nu ook niet, maar wil wel m'n pc niet horen als er muziek speelt.
Krachtig! 3 schermen aansturen (waarop 1 scherm gegamed wordt en een ander scherm een HD film speelt) moet vlotjes kunnen
Hoewel 'programmeren' niet noodzakelijk een krachtige PC vereist is het in dit geval wel, denk aan grote data sets met snelle verwerking (in-memory data grids voor near realtime berekeningen). +ik wil die builds en testen snel hebben :-)
Gamen is een hobby die ik sporadisch doe, gelukkig heb ik het budget om een leuke video kaart te nemen. Ik hoef niet alles max te draaien, maar alles moet binnen 2 jaar wel nog vlotjes draaien op 'medium'. Ik speel nu vooral WoW, Diablo 3, Starcraft 2 (en ik ga eens GW2 proberen), die dingen wens ik wel op max te kunnen draaien (ook WOW:MoP en SC2:HotS). BF3 en dergelijke ben ik blij als ik het een beetje deftig kan draaien, ik hoef geen 30fps te halen in ingewikkelde battlescene's maxed out.
Het systeem zal niet geOC'ed worden, ik zie ook geen CF/SLI opstelling in de pipeline zitten, daar game ik te weinig voor.
De Intel SSD is misschien een rare keuze, maar ik ben blij van m'n huidige intel SSD (1ste gen 80gb), ook al kosten ze meer dan de concurrentie. Ik hoor veel goeds over de Samsung serie, maar ik kies hier vooral kwaliteit ipv snelste of goedkoopste (real-life testen wijzen uit dat de verschillen uiteindelijk amper voelbaar zijn, enkel in de nummertjes zie je verschil). Aangezien m'n prog-omgeving hier op komt te staan zal er veel geschreven worden naar de SSD.
PS: Ik zal normaal bestellen bij 4launch, aangezien ik daar al eerdere (goede) ervaring mee heb.
Samengestelde PC
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Performance One P280 | € 105,90 | € 105,90 |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,- | € 37,- |
1 | MSI GTX 660Ti Power Edition | € 302,60 | € 302,60 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
1 | XFX Pro 550W | € 57,10 | € 57,10 |
1 | Intel 330 180GB | € 140,50 | € 140,50 |
1 | Corsair CMX16GX3M2A1600C11 | € 80,71 | € 80,71 |
1 | MSI Z77A-G43 | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.018,81 |