Nieuwe videokaart kopen, compatibiliteit moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Hallo :)

Graag zou ik in de toekomst mijn videokaart (Momenteel een GTX285) vervangen door een nieuwere (Liefst nvidia). Maar waar moet ik juist rekening mee houden bij mijn aankoop? Hoe kan ik controleren of een videokaart wel in mijn systeem (moederbord, voeding,..) past?
Ik gebruik mijn PC vooral voor gaming. Graag zou ik richting een nvidia GTX 5 of 6 serie gaan. Maar hoe weet ik of mijn systeem dat wel aan kan ?

Alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Bij moederbord kijken of hij een pciExpress 2.0 slot heeft.
Bij de te kopen videokaart kijken hoeveel watt PSU wordt aangeraden en wat voor aansluitingen hij nodig heeft. (bijv 2x 6pin)

Ik schat omdat je al een 285hebt dat je moederbord goed genoeg is. Psu moet je zelf even kijken. een psu van een goed merk is sowieso aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Zolang je moederboord het bovenste slot heeft op deze foto (pci-e 16x) past hij erin.
Als je een nieuwe generatie videoaart wil kopen (Nvidia 6xx of amd 7xxx serie) Dan staat er steeds dat het pci-e 3.0 is. Jou moederboord heeft waarschijnlijk pci-e 2.0, maar maak je geen zorgen. pci-e 3.0 kan gewoon in pci-e 2.0 en andersom.

(klik op de foto voor een groteren weergaven)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HICH8FAX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
kan gewoon no worries