• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 15:08
Ik heb een i3770k en een gigabyte gtx670oc. Nu heb ik geprobeerd lucid virtu mvp te gebruiken via de igp omdat ik er ook films op af wil spelen en dan is de gigabyte niet nodig. Virtu zou er voor moeten zorgen dat de gigabyte automatisch ingeschakeld wordt bij spellen.

Nu wil ik bf3 spelen maar dan krijg ik een directx error na een aantal minuten (+-10) met onvoldoende videomemory.

Draai ik het om en sluit de monitor aan via de gpu dan krijg springt mijn beeld op zwart wanneer ik dood ga en kan ik ook de 60hz functie niet selecteren in de instellingen.

Tot nu toe heb ik het videogeheugen van de igp verhoogd naar 1 gig. Maar ik krijg nog steeds de error. Wel schakelt virtu toch echt de gpu in want ik heb alles op ultra staan en dat trekt de 4000 niet.

Zet ik virtu uit dan werkt alles behalve het 60hz probleem.

Ik heb voor de rest geen recente spellen om het te testen, zijn er benchmarks die ik kan gebruiken?
Ik speel trouwens op 1920x1200. En heb de laatste drivers, etc.

PS: zit er verschil tussen ethernet kabels via mijn 200mbs powerline haal ik maar 100mbs zelfs wanneer ik hem inplug in het stopcontact ernaast.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Cheezus

Luiaard

Volgens mij is dat Virtu nog allemaal niet zo goed uitgewerkt. Idle gebruikt je 670 amper vermogen, als je de IGP uitschakeld en alleen je 670 gebruikt zal het misschien een paar watt schelen, dat lijkt me niet echt de moeite waard voor alle problemen die je met Virtu tegen komt.

Qua ethernetkabels zit er veel verschil (Cat 5, 5e, 6, enz) maar als je het over een powerline gaat gooien is dat niet relevant, die powerline adapters kunnen gewoon niet zo snel. De bekabeling voor stroomvoorziening in je huis is zacht gezegd niet echt geoptimaliseerd voor data overdracht.

• icecreamfarmer
Cheezus schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:12:
Volgens mij is dat Virtu nog allemaal niet zo goed uitgewerkt. Idle gebruikt je 670 amper vermogen, als je de IGP uitschakeld en alleen je 670 gebruikt zal het misschien een paar watt schelen, dat lijkt me niet echt de moeite waard voor alle problemen die je met Virtu tegen komt.

Qua ethernetkabels zit er veel verschil (Cat 5, 5e, 6, enz) maar als je het over een powerline gaat gooien is dat niet relevant, die powerline adapters kunnen gewoon niet zo snel. De bekabeling voor stroomvoorziening in je huis is zacht gezegd niet echt geoptimaliseerd voor data overdracht.
Hij schakelt de gpu dan helemaal uit en zodoende dus 3 minder fans die draaien. En ik lees her en der idd dat het nog niet altijd goed werkt.
Maar cat5 zou toch altijd geschikt moeten zijn voor gbit internet of niet?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
CAT5 alleen op korte afstanden, CAT5e tot 100 meter.

• icecreamfarmer
Nielson schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:27:
Kabels zijn 2m lang op zijn hoogst

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:05
icecreamfarmer schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:24:
[...]

Hij schakelt de gpu dan helemaal uit en zodoende dus 3 minder fans die draaien. En ik lees her en der idd dat het nog niet altijd goed werkt.
Maar cat5 zou toch altijd geschikt moeten zijn voor gbit internet of niet?
Alleen de nieuwste amd kaarten schakelen zich bijna helemaal uit. Bij nvidia blijft de kaart idle en is het maar de vraag of je stroom spaart of extra verbruikt, al is het verschil klein, meestal 1 a 2 watt ofzo.

Ik zou die virtu troep gewoon niet gebruiken, je hebt er niks aan en geeft alleen maar gedonder.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Cheezus

Luiaard

icecreamfarmer schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:02:
[...]

Kabels zijn 2m lang op zijn hoogst
Maar je gebruikt dus powerline adapters? Dan kun je hoge snelheden wel vergeten, dat ligt niet aan je ethernetkabel maar aan je stroomkabels.

Verwijderd

Dont bother, discrete videokaart wordt helemaal niet uitgeschakeld met Virtu. Het enige waar het goed voor is is als je Quicksync wil gebruiken.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik had er een stroomverbruiksmeter tussengehangen. Het maakt gewoon niets uit of je met virtu draait, of zonder (kaart HD6870).
Maar je hebt wel weer een hoop dingetjes die extra draaien. Toen ik de virtu erafgooide was ik een aantal processen kwijt (en start ik sneller op), maar toen ik daarna het register opschoonde, tjonge wat een hoop ging daar de vuilnisbak in.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nielson schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:27:
Voor 100 megabit tot 100 meter ja. Voor gigabit kan CAT5e slechts enkele meters, maximaal 10 meter dacht ik. Anders moet je CAT6 of hoger gebruiken.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:13:
Dont bother, discrete videokaart wordt helemaal niet uitgeschakeld met Virtu. Het enige waar het goed voor is is als je Quicksync wil gebruiken.
En zelfs dan nog niet, want je moet de dedicated dan verwijderen of geheel uitzetten in Windows, anders werkt Quicksync niet (mij is het nooit gelukt tenminste als ik niet 1 van die 2 oplossingen toepaste).

[ Voor 9% gewijzigd door DaLoona op 26-08-2012 15:03 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• icecreamfarmer
DaLoona schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:02:
[...]

En zelfs dan nog niet, want je moet de dedicated dan verwijderen of geheel uitzetten in Windows, anders werkt Quicksync niet (mij is het nooit gelukt tenminste als ik niet 1 van die 2 oplossingen toepaste).
Moraal van het verhaal is dus die ongein eraf te mieteren en in bios de gpu te selecteren?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Yup, Virtu is leuk en werkt redelijk, maar er moet nog veel aan gebeuren. Ik gebruik het allang niet meer, teveel gedoe, alleen jammer van QuickSync, maar dan maar via mijn cudacores d.m.v. andere programma's.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Het is best handig als je geen ruimte hebt voor kabels dat je het gewoon via de onboard je dedicated kaart kan aansluiten. (bij htpc casemods)
Pagina: 1