Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart kapot na "kortsluiting" ?

Pagina: 1
Acties:

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 18:03
Vaag probleem maar ik zal het proberen uit te leggen:

Een vriend van mij had een kapotte 8800 Ultra videokaart en ik wilde testen of deze echt kapot was in mijn pc, dit was ie dus ook want ook bij mij geen beeld. Maar daar gaat mijn vraag verder niet over.

Op het moment dat ik mijn videokaart terugstak in het mobo starte mijn pc ineens uit zichzelf op, raar maar waar, dus ik schrok en was bang voor "kortsluiting"
Ik had uiteraard voordat ik mijn videokaart terug zette de pc uit staan maar niet de stroomstekker eraf gehaald, ik wist niet dat je pc dan plotseling kon aanslaan maar dit gebeurde dus wel.

Na dit starte mijn pc weer gewoon op en alles leek gewoon te werken, totdat ik er later dus achter kwam dat mijn geluid het ineens niet meer doet.

Ik heb een geluidkaart op het mobo zitten.

Wat heb ik allemaal geprobeerd: Koptelefoon rechtstreeks op de audio uitgang achter. Koptelefoon op de front aansluiting, allebei zonder resultaat.

Geluidskaart uit app beheer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

In windows lijkt het geluid gewoon te werken, zelfs als je de stekkers erin doet dan meld windows dit gewoon.

Dus is nu mijn geluidskaart overleden of kan ik nog iets doen?

Ik zou verwachten naar deze "kortsluiting" dat mijn hele mobo of pc zou zijn overleden.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Over welk moederbord gaat het ? Over welke geluidskaart gaat het ? Over welke koptelefoon gaat het ?
Test eerst eens een andere koptelefoon. Kijk in windows of het volume niet gewoon op 0 staat.