Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop aankoopadvies (Budget 1000,-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn huidige laptop aan vervanging toe is na 4 zware dienstjaren ben ik aan het winkelen/verdwalen in het aanbod van laptops, en zou ik dus wel wat advies kunnen gebruiken :D

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga de laptop voor school gebruiken (photoshop/illustrator), en daarnaast ook voor gaming (Guildwars 2, jottem)

Wat mag je laptop gaan kosten?

Ik denk zelf aan een budget van 1000,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Must is wel 17 inch, HD of niet maakt me niks uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik ben op zoek naar een laptop met een flinke grafische kaart (in de lijn van een GeForce GTX660 M) en minimaal 8 GB werkgeheugen. Bijgeleverde OS heeft ook geen invloed. Ook wil ik een laptop met een open HDD plaats zodat ik later nog kan upgraden of een SSD/HDD combo kan uitvoeren. Er hoeft dus geen overdreven grote HDD in te liggen.

Ik hoop dat iemand mij kan verlichten in mijn zoektocht :P

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09
Een snelle search in de pricewatch met je voorkeuren levert niets op: http://tweakers.net/price...xS5W4ySJ-PV2XSrZBVdijF-AA. Als ik de GTX-660M met de GTX-650M vervang krijg ik de volgende resultaten: http://tweakers.net/price...tTpapQZG6_OgrpCKSsBtxDCBw. De meeste laptops zijn boven je budget maar de Dell Inspiron 17R komt het dichts in de buurt van je wensen. Het model van €1099 heeft een GTX-650m i.p.v. een GTX-660m en is €100 boven je budget maar voor de rest is dit een goede match.

Een andere optie is een laptop van BTO: http://www.bto.eu/html/li...ayPartnerID=1&PartnerID=1. Ze hebben een laptop die qua specificaties exact aan je wensen voldoet maar wel €200 boven je budget ligt: X•BOOK 17CL48-GTX660 i7 QUAD. Vergeleken met de Dell Inspiron 17R van €1099 is deze laptop €100 duurder maar daar krijg je een snellere GPU voor terug (volgens deze benchmarks circa 10%-20% sneller dan de GTX-650m) en een grotere accu (48Wh in de Dell vs 77Wh in de BTO). Daarnaast wordt de BTO standaard ZONDER besturingssysteem geleverd maar aangezien je aangeeft dat je de laptop voor je studie gaat gebruiken kun je voor een paar tientjes via surfspot.nl of slim.nl een legale Windows kopen. Voor een meerprijs van €18 is de Intel Centrino Advanced-N 6235 module ook interessant. Voor ervaring met laptops van BTO kun je terecht in het volgende topic: [Ervaringen] BTO notebook / laptops

Verwijderd

Een andere optie is een laptop van BTO:
Die is €200 boven zijn budget als je een OS wilt (wil de TS dat?. En de bouwkwaliteit van de clevo based barebones is echt heel slecht. En dan heb je ook nog notebooks als pricewatch: Medion Erazer X7817 als je perse een GTX-grafische kaart wil (of van mij part pricewatch: Medion Erazer X6819. Dat is toch gewichtsklasse 17"). Bovendien heb je, zoals bij elke clevo in dit segment, last van de turbo boost bug: als je de grafische kaart gebruikt klopt de CPU automatisch terug.

Als je onder de €1000 wilt. Dan is de inspiron 17R de enige keuze. Met waardebonnen krijg je hem voor €804 met i7 en GT 650m. In tegenstelling tot wat de naam doet geloven is dat dezelfde kaart als de GTX660m. Happy overclocking. Van het resterende geld koop je een SSD, wat ik eigenlijk ook een must vind. Bij de inspiron mis je wel gigabit ethernet. Zie ook Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

En verder, ik kom het vaak tegen hier: student, wil een 17". Goed over nagedacht? Een 17" wil je liever niet meeslepen overal naartoe. Als je van plan bent ermee in de schoolbanken te zitten, neem dan een kleiner formaat. Het voordeel van 15.6" boven 17.3" ontgaat mij sowieso volledig, de resolutie is toch hetzelfde.

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
BTO is zeker wél een goede optie, ik heb zelf meerdere clevo's in handen gehad zowel van XXODD als BTO en die waren zeker niet "heel slecht" maar gewoon goed!
Plus er is dus ook geen last van een bug ;)

Als ik puur voor mijzelf spreek vind ik groter ook prettiger.
Als je het teveel gesleep vind, ach gewoon kwestie van wennen, komt wel goed.