Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Piepgeluidje uit N56

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wanneer je goed luistert naar de laptop, hoor je constant een zacht piepgeluidje komen uit de kant van de koeling/ventilator (linkerkant).

Je hoort het geluidje alleen als de laptop NIET aan de lader is aangesloten.

Wanneer je de laptop aan de lader sluit, dan hoor je het piepje niet.

Dus;
Aan lader = Geen piepje
Niet aan lader [op accu] = Wel piepje

Weet iemand wat dit is?

Bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 01:12 ]

• paalbasher
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 21:27
Mijn eerste idee is dat door een powermanagement setting, er iets veranderd als je de laptop van het stroom haalt. Je kan kijken of het piepje weg gaat als je power management het zelfde instelt als wanneer hij aan netstroom hangt.
Mijn eerste idee is dat je ventilator langzamer draait en dat hij daardoor gaat piepen.

[ Voor 4% gewijzigd door paalbasher op 26-08-2012 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
paalbasher schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 01:20:
Mijn eerste idee is dat door een powermanagement setting, er iets veranderd als je de laptop van het stroom haalt. Je kan kijken of het piepje weg gaat als je power management het zelfde instelt als wanneer hij aan netstroom hangt.
Mijn eerste idee is dat je ventilator langzamer draait en dat hij daardoor gaat piepen.
Geprobeerd, maar helaas. Het is trouwens wel een hele, maar dan ook een hele zachte piepje, misschien is dit normaal?

Maar ik vind het raar dat het stopt met piepen als je de laptop aan de netstroom hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer de laptop op ''High Performance'' staat, krijg ik dat geluidje wel.

Maar als de laptop op ''Battery Saving'' staat, krijg ik dat geluidje niet.

Waar zou het dan eigenlijk aan kunnen liggen?

Kan het aan drivers liggen of is er iets mis met de hardware?

btw: Aan de lader is er niks aan de hand...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 17:54 ]