Windows 7 OEM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickengi
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo mensen.

Ik ben bezig zelf een systeem samen te stellen en vervolgens te bouwen. Daarbij vroeg ik mij af of ik als besturingssysteem zelf een windows 7 OEM mag / kan installeren zonder dat ik gedoe krijg? Ik ben zelf meer thuis in de hardware dus vandaar dat ik dit vraag.

Zijn er nog voorwaarden verbonden aan een OEM versie?
Deze ligt kwa prijs gewoon een stuk lager en garantie maakt mij persoonlijk niet erg veel uit met windows.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

Officieel mogen winkels de OEM niet verkopen, maar dat doen alle winkels zo'n beetje wel... Niet veel gevolgen..

http://www.computerforum....dows-7-oem-vs-retail.html

Misschien staat er nog iets nuttigs tussen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
Bij een compleet systeem, al dan niet als bouwpakket, kan je bij veel shops een OEM Windows 7 krijgen.

Moet je wel bij die shop een moederbord, cpu en geheugen kopen.
Anders voldoe je niet aan de voorwaarden van microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 25-08-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickengi
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik bestel alle pc onderdelen + het besturingssysteem dus dat zal wel geen problemen opleveren voor hun.

En voor mij bij de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Geen enkel probleem.
Je hebt alleen geen recht op support van Microsoft. Die moet je bij de shop halen.

Oja, OEM licenties zijn gebonden aan de hardware. Hij zit dus vast aan je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:39
Theorie / licentie: OEM allen bij nieuwe (al dan niet in onderdelen), geen support, gekoppeld aan systeem (dus geen forse upgrade mogelijk of meenemen van licentie naar nieuw systeem).

Praktijk: Los kopen lukt. Doorverhuizen naar ander systeem lukt ook (na telefoontje met MS om je code te valideren). x86 licentie werkt ook op x64 installaties.

Bovenstaande is mijn ervaring met x86 windows 7 home premium OEM
  • Los gekocht
  • 3x doorverhuisd naar een ander systeem
  • overstap van x86 naar x86 gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Terror op 26-08-2012 19:24 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:47
Zolang het zegel van een systembuilder license niet verbroken is mag je die gewoon los verkopen. Pas bij het verbreken van het zegel ga je ermee akkoord dat het wordt geinstalleerd als onderdeel van een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Praktijk: Los kopen lukt. Doorverhuizen naar ander systeem lukt ook (na telefoontje met MS om je code te valideren). x86 licentie werkt ook op x64 installaties.
Dat telefoontje is vrijwel nooit nodig. Je kan zonder problemen na 2 weken de code gebruiken op een andere PC. Dit moet je alleen niet te vaak doen want doen moet je wel gaan bellen. Volgens mij is het iets van 120 dagen dat je de code weer opnieuw kan gebruiken met andere hardware zonder te hoeven bellen. Dit gebeurt je echter pas na de 3e keer binnen korte tijd activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan ga je alleen voorbij dat dat volgens de licentievoorwaarden zelf niet toegestaan is, maar ok.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:03:
Dan ga je alleen voorbij dat dat volgens de licentievoorwaarden zelf niet toegestaan is, maar ok.
Daar heb je gelijk in. Ik snap alleen niet waarom Microsoft het dan zo gemaakt heeft dat het op deze manier werkt. Ze kiezen er zelf voor om die 120 dagen aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

jeroen3 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:18:
Geen enkel probleem.
Je hebt alleen geen recht op support van Microsoft. Die moet je bij de shop halen.

Oja, OEM licenties zijn gebonden aan de hardware. Hij zit dus vast aan je pc.
Niet helemaal. Om precies te zijn moet je de support bij jezelf halen, want jij treedt als 'system builder' op door de OEM licentie te gebruiken.

Als je een kant-en-klaar-PC met voorgeinstalleerde OEM Windows zou kopen, zou je wel de support bij de shop moeten halen (omdat de shop de 'system builder' is)

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 26-08-2012 21:11 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Wil dat zeggen dat jij ook verantwoordelijk bent voor de garantie?
Pagina: 1