Toon posts:

Internet verbinding delen onder windows ME?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal!

ik heb hier thuis 2 winME pc's staan, en die zijn verbonden met een crosslinked UTP-kabel
Filesharing enzo doet het allemaal, maar ik ben er nog niet uit hoe ik mijn internet verbinding kan/moet delen...

Als iemand mij ff haarfijn uit kan leggen hoe dat moet, dan ben ik die persoon zeer dankbaar..

Mzzl.. Ron

Verwijderd

Wil je best op weg helpen, maar heb je de Thuisnetwerk tovenaar al gebruikt? En Internetdelen geinstalled? Via software setup

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als je een kabelverbinding hebt van bijv. Gashema, dan werkt MS Internet delen niet. Gebruik Wingate, gewoon alles default installeren. Installeer de server versie als Home use... werkt bij mij ook perfect.

Spellingscontrole voltooid.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een kabelverbinding hebt van bijv. Gashema, dan werkt MS Internet delen niet.
Wat een onzin zeg

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Rejgun

Leven is Bier drinken

bij mij wil het anders ook niet lukken met standaard internetdeln via ms
beide pc's hebben ME

netwerk werkt perfect, maar internetten ho maar

Audi: Vorsprung durch Technik

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Gister nog een ME machine ingesteld als Nat routertje... heel simpel.. gewoon internet delen installaren vanuit communicatie (add/remove software). Dan ff opgeven wat je interne en externe nic is..

Na reboot ff de wizard starten (je interne ip wordt automatisch naar 192.168.0.1 gezet)

Op de andere pc stel je dan 192.168.0.1 in als gateway en je pleurt er ff een dns server in en internetten maar..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37
Op woensdag 28 maart 2001 11:15 schreef dutchrups het volgende:
Als je een kabelverbinding hebt van bijv. Gashema, dan werkt MS Internet delen niet. Gebruik Wingate, gewoon alles default installeren. Installeer de server versie als Home use... werkt bij mij ook perfect.

Spellingscontrole voltooid.
Dit slaat echt nergens op!

onderbouwing:
Nou, ik heb dus Kabel (chello) en ik hem mijn internet gedeelt via ICS (Internet Connection Sharing) van Microsoft, dus ik ben het levende bewijs van het tegendeel van jouw stelling!

Verwijderd

Het beste kun je op tucows.com even proxy+ downen deze op de pc zetten waar het modem in zit en ff instellen dan bij je andere pc de proxy instellingen instellen dit progje is freeware en ere zit goede documentatie bij.
Pagina: 1