4launch wacht al bijna een maand op Samsung?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
In januari dit jaar heb ik de pricewatch: Samsung 700Z5A-S01NL gekocht bij 4Launch. Allemaal geen probleem en werd ook snel geleverd. Prima zou je zeggen.

Nu is hij echter voor de derde keer stuk binnen drie maanden en dat begon ik echt zat te worden. De eerste keer zat er een vlek achter het scherm en de tweede keer was het toetsenbord inclusief connector op het moederbord kapot. Deze zijn toen beide door Samsung vervangen onder garantie.

Nu is er echter voor de derde keer stuk gegaan. (Ziet de dedicated grafische kaart niet meer). En daarop heb ik 4Launch gemailed op 30/07. Ze zouden contact opnemen met Samsung en dat zou een paar dagen duren. Nu heb ik al een aantal keer gebeld en gemailed en weten ze van niets. Het standaard antwoord is: Ja, we wachten op Samsung, en die reageert gewoon niet! Normaal binnen een paar dagen maar in dit geval niet..

Hier zit ik dus niet op te wachten. Wel weet ik dat als het goed is de winkelier binnen een maand een goede oplossing moet bieden voor een reparatie.

Wat nu te doen dus.. wachten op 4launch dat weer wacht op samsung tot er eindelijk wordt gereageerd of wat anders?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58
IANAL maar:

Vanuit jouw standpunt heb je niks te maken met hoe 4launch de reparatie afhandelt, of ze een goedkope manier via Samsung gebruiken of een dure expert inhuren om hem te repareren of hem gewoon voor een ander laptop omwisselt.
Ik zou dus 4launch nog een mailtje sturen, waarin je ze in gebreke stelt, een redelijke termijn (ik zou 2 weken zeggen) aan ze geeft om met resultaten te komen en duidelijk uiteenzetten dat jij een overeenkomst hebt met 4launch en 4launch daardoor gebonden is om in een redelijke tijdspanne een reparatie te uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
kutagh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:40:
IANAL maar:

Vanuit jouw standpunt heb je niks te maken met hoe 4launch de reparatie afhandelt, of ze een goedkope manier via Samsung gebruiken of een dure expert inhuren om hem te repareren of hem gewoon voor een ander laptop omwisselt.
Ik zou dus 4launch nog een mailtje sturen, waarin je ze in gebreke stelt, een redelijke termijn (ik zou 2 weken zeggen) aan ze geeft om met resultaten te komen en duidelijk uiteenzetten dat jij een overeenkomst hebt met 4launch en 4launch daardoor gebonden is om in een redelijke tijdspanne een reparatie te uitvoeren.
Tja mails reageren ze niet meer op helaas, kan alleen nog maar bellen. Morgen maar weer eens kijken hoe het ermee staat.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 14:46

lasharor

7 december 2004

Dan stuur je ze een (aangetekende) brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang ben je hem inmiddels in totaal kwijt geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aangetekende brief doet vaak wonderen.

Daarbij: onder welk casenummer bij Samsung wachten ze op een reactie bij 4Launch? Vraag het op en bel Samsung zelf om te vragen hoe het ervoor staat. Die support is best vriendelijk en ze vinden het ook niet leuk als de winkel niet meewerkt aan een nette garantiekwestie (zelf laatst nog meegemaakt met een dure koelkast van Samsung).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beetje vreemd dat zij het apparaat laten repareren, terwijl je gewoon garantie kan claimen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 19:44

grass460

[DPC] Division_Brabant

het is aan de leverancier hoe de garantie wordt uitgevoerd of reparatie (kostenloos) en anders nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
lasharor schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:39:
Dan stuur je ze een (aangetekende) brief.
Heb ze net gebeld, nog steeds geen reactie, als Samsung nu weer niet reageert lossen ze het zelf op.
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:55:
Hoe lang ben je hem inmiddels in totaal kwijt geweest?
Ben hem niet kwijt, kan er nog op werken, maar Samsung laat al bijna een maand niets horen.
Michael Knight schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:00:
Aangetekende brief doet vaak wonderen.

Daarbij: onder welk casenummer bij Samsung wachten ze op een reactie bij 4Launch? Vraag het op en bel Samsung zelf om te vragen hoe het ervoor staat. Die support is best vriendelijk en ze vinden het ook niet leuk als de winkel niet meewerkt aan een nette garantiekwestie (zelf laatst nog meegemaakt met een dure koelkast van Samsung).
Goede tip, ga ik proberen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Iekozz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:27:
[...]
Heb ze net gebeld, nog steeds geen reactie, als Samsung nu weer niet reageert lossen ze het zelf op.
[...]
Ze zouden natuurlijk ook even aktief bij Samsung aan de bel kunnen trekken, door middel van een telefoontje. Een e-mail sturen waar niet op gereageerd wordt is niks om je achter te kunnen verschuilen. Ze schuiven hun probleem wel een beetje door naar jou op deze manier. Nu ben jij er achteraan aan het gaan, terwijl dit hun taak is.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Pogostokje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:35:
[...]

Ze zouden natuurlijk ook even aktief bij Samsung aan de bel kunnen trekken, door middel van een telefoontje. Een e-mail sturen waar niet op gereageerd wordt is niks om je achter te kunnen verschuilen. Ze schuiven hun probleem wel een beetje door naar jou op deze manier. Nu ben jij er achteraan aan het gaan, terwijl dit hun taak is.
Klopt. Heb inmiddels ook contact gezocht met Samsung en comserve (hun reparatie bedrijf in Nederland) maar tot op heden geen reactie helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bel gewoon eens met Comserve om de status van je RMA op te vragen. Dan krijg je heus wel een antwoord waar je iets mee kunt.
Pagina: 1