Goedkoopste simkaart voor gps tracker

Pagina: 1
Acties:
  • 10.561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148147

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit nu met een GPS/GPRS doosje te spelen.
Het toesteltje stuurt 1 keer per ~3 minuten paar honderd bytes via GPRS link naar mijn server toe.

Daar zit nu prepaid simkaart van Telfort in, en per maand kwam ik op maar ~30-40 MBytes data (slim afgerond. feitelijk is er slechts ~5MB 'echte' data per maand) die mij ~8-10 euri kosten (komt trouwens ook niet in de buurt van 0.15 EUR/MB die Telfort aangeeft).

Ik vraag me af of ik een SIM voor deze specifieke toepassing ergens toch goedkoper kan krijgen.

Misschien bestaan er providers waar ik deze SIMs kan in bulk (10 of 100) bestellen voor nog betere prijzen? (Dit is voor het geval dat het echte business gaat worden.)

Bij voorbaat bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En wat heb je zelf al gevonden? Ik neem aan dat je zelf de prijzen per provider wel op kan zoeken? Waarom kom je er niet uit? Wat meer eigen initiatief aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb met Vodafone en Telfort prepaid geprobeerd, Telfort resultaten staan in mijn eerste bericht, Vodafone was nog duurder.
Ga straks nog Tele2 prepaid mobiel internet uitproberen, die lijkt me nu (theoretisch) de beste optie.

Maar ik stel mijn vraag juist hier (en niet op bijv. fok.nl) omdat ik vermoed dat iemand van jullie tweakers heeft zoiets al eerder meegemaakt, en misschien bestaat er al een oplossing. Anders moet ik bij elk provider een prepaid simkaartje bestellen en mijn statistieken vergelijken. Want wat ze zeggen "per MB" te factureren en feiteljke kosten lopen nogal sterk uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat komt omdat ze rekenen per sessie, die sessie ronden ze weer af op 10 of soms zelfs 100 kB.

Als je dat soort informatie op zoekt kan je zelf eenvoudig vinden welke de goedkoopste is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je hebt 2 opties: Of zorgen dat je een kastje koopt dat de sessie open houdt zodat je 'blokken' groot genoeg worden om niet dit soort afwijkingen te krijgen. Of idd een provider zoeken die met lagere datablokken rekent.

KPN doet per 1KB: http://www.kpn.com/prive/mobiel/mobielinternet/prepaid.htm

Ik zou echt kijken om sessies van minimaal een paar uur oid te hebben, dat scheelt je veel in je datakosten.

Edit: Welk kastje heb je eigenlijk? Ben wel benieuwd, ben nog naar zoiets opzoek voor wat duur speelgoed...

[ Voor 41% gewijzigd door Sander op 26-08-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dit moment ben ik met Xexun TK103B bezig, die zijn in China vrij goedkoop (40-50 USD in bulk >10 pcs.) en hij doet wat hij moet doen, maar er valt helaas vrij weinig te configureren.

Sessies langer openhouden is helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 148147 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:11:

Misschien bestaan er providers waar ik deze SIMs kan in bulk (10 of 100) bestellen voor nog betere prijzen?
Als je bulk gaat bestellen dan worden er ook tariefafspraken gemaakt. De tarieven op de websites zijn daarmee niet te vergelijken.

NS heeft ook speciale tarieven voor hun kaartautomaten. Vele kaartautomaten maken verbinding met GPRS. Zij betalen echt geen 20 euro per maand per kaartautomaat (exclusief SLA, inclusief SLA wordt het wel wat duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:56

Sorcerer8472

Mens sana?

Morgen even contact opnemen met zakelijke afdeling van bijv. KPN en Vodafone en vragen naar de kosten bij M2M-sims, want dat heb je in feite nodig. Dan heb je veel goedkopere abo's. Maar geen idee wat de minimumafname is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Enig idee wat een m2m sim kost aan abo en wat de voorwaarden daarvoor zijn?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorcerer8472, van harte bedankt!
M2M is het juiste sleutelwoord die ik nodig heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:56

Sorcerer8472

Mens sana?

jeanj schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:21:
Enig idee wat een m2m sim kost aan abo en wat de voorwaarden daarvoor zijn?
Even Googlen leert:
http://www.vodafone.nl/za...ingen/machine_to_machine/
Anoniem: 148147 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:23:
Sorcerer8472, van harte bedankt!
M2M is het juiste sleutelwoord die ik nodig heb,
Graag gedaan \o/

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
De goedkoopste optie is vectone mobile. Hier krijg je bij elke opwaardering 100mb gratis internet (maar mogelijk verdwijnt die actie over een paar maanden). Of Lyca, je waardeert op met 10 euro krijgt er 20 euro voor en een 150mb bundel kost 5 euro. voor die 10 euro kan je dus door de verdubbbeling 4 maanden zo'n bundel van 5 euro kopen. Vectone zit op kpn netwerk, Lyca op vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:38
Als de TS een UPC abonnee is dan kan hij 50 MB gratis krijgen.

Edit: Ik zie nu dat de TS in Almere woont. Aangezien Almere in het dekkingsgebied van UPC valt, is denk ik de optie van UPC het voordeligst, want alleen de 'aanschaf' a € 10,00 voor een Sim-kaart is nodig.

[ Voor 46% gewijzigd door RicoK op 03-09-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1119351

*knip*. Spam.

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 24-09-2018 10:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.