Laptop traag internet

Pagina: 1
Acties:

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Sinds 4 dagen is mijn internet op mijn laptop dell xps 17 nog maar 10mbps ipv de 50mbps wat ik normaal heb.

Ik heb de laptop al 3x volledig teruggezet naar de staat waarin Dell hem afleverde, waarbij de 1e 2x het geen resultaat had en de laatste keer werkte het weer volledig..gedurende een uur ongeveer, na het maken van een image dropte de snelheid weer naar 10mbps.
Hem overschakelen op wifi helpt ook niet ..die haalde ook maar 10mbps
Andere kabels geprobeerd ,maar dat hielp ook niet
Drivers geupdate.

Iemand enig idee wat ik nu nog kan testen eventueel want ik ben nu door mijn optie's heen ?
Is het mogelijk dat mijn netwerkkaart gewoon stuk is/gaat ?

Intel(R) WiFi Link 1000 BGN : 14.2.0.10, 8-3-2011
Realtek PCIe GBE Family Controller : 7.34.1130.2010, 11-30-2010

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je nog een pc in huis waar mee je kan testen? Modem al eens herstart?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Je netwerk zelf heb je zo te horen nog niet getest. En wat gebeurt er als je die image niet terugzet?

• eXistenz
alle pc's hebben volledige snelheid..het is echt alleen de laptop dus netwerk is getest.
Hij heeft het gisteren totaal 3 uurtjes gedaan op volle snelheid..echter vanaf die tijd is het gewoon weer teruggezakt naar 10mbps.

Morgen ga ik de td van Dell maar lastigvallen want mij lijkt dit echt een hardware probleem

• eXistenz
Toch even een update:

Na veelvuldig bellen met Dell...het volgende nog getest.

-Linux live cd gedraait..download snelheid nog steeds 10mbps
-Nieuwe windows instal....10mbps
-Op een ander netwerk...10mbps
-De keer dat hij ineens weer 50mbps haalde..heb ik een nieuwe image gemaakt...nadat de laptop 15min later weer terugviel naar 10mbps..de image teruggezet en snelheid was nog steeds 10mbps
-Ik wilde vandaag bellen met Dell..ik start de laptop..de gehele dag gewoon volle snelheid gehad tot half 4 nadat die uit slaapstand kwam was de snelheid weer weg.(energiebeheer schakelt mijn netwerkkaart niet uit)

Vreemd genoeg is mijn uploadsnelheid wel constant goed om 1 of andere reden

Maargoed ik Dell aan de lijn gehad..en die weten het ook niet meer nu. Volgens hun kan het geen hardware probleem zijn aangezien mijn bedraade alsook mijn wifi hetzelfde probleem hebben en dat zijn 2 aparte stukken hardware volgens hun.
Het wordt doorgezet naar de technische dienst dus die bellen nog deze week, maar ik heb er weinig hoop op.

Iemand die een idee heeft wat ik nu nog kan proberen / testen want ik weet nu niets meer om te testen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer getest op een ander netwerk?
Heb je al een keer getest wat de (netwerk)snelheid is van pc naar laptop (iperf)?

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 05-09-2012 12:11 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• eXistenz
lier schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:11:
Heb je al een keer getest op een ander netwerk?
Heb je al een keer getest wat de (netwerk)snelheid is van pc naar laptop (iperf)?
Onbedoeld ben jij degene die me richting de oplossing gebracht heb.. ty ! ;)

Ok ik ben bezig geweest met dat iperf...
Het volgende: voor dat iperf heb ik mijn desktop computer aangezet uiteraard aangezien die als server moest dienen. Netwerk was ok, snelheid op me laptop ook.
Dus ik dacht ik wacht dan wel tot mijn snelheid weer zakt..dus ik zet mijn desktop uit.
Ik kijk weer op me laptop...snelheid weg. Mooi dacht ik..ik desktop weer aangezet en wilde gaan testen..had ik weer volle snelheid..

Kortom mijn laptop download snelheid zakt meteen naar 10mbps zodra mijn desktop comp uitstaat
Doe ik die aan en windows is gestart..heb ik meteen weer 50mbps.

Nu heb ik me desktop uitgezet en de netwerkkabel eruitgetrokken en me laptop werkt weer op volle snelheid dus wat dat betreft is de oplossing gevonden.

Echter nu is alleen de vraag waarom werkt me laptop netwerk niet als me desktop uitstaat en wel als die aanstaat of als ik de netwerkkabel uit me desktop haal.
En waarom werkt ook de wifi niet op me laptop als ik dat probleem heb..dat zijn 2 aparte hardware volgens dell.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
Lijkt er op dat het probleem in je router zit, en niet in je laptop.
probeer die eens naar fabrieksinstellingen te zetten. En de kabels in een andere poort stoppen.

TheS4ndm4n#1919

• eXistenz
RocketKoen schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:22:
Lijkt er op dat het probleem in je router zit, en niet in je laptop.
probeer die eens naar fabrieksinstellingen te zetten. En de kabels in een andere poort stoppen.
Alle kabels al een keer veranderd
Mijn laptop is de enige die er last van heeft...er staan er hier nog 3 die er geen last van hebben.
Maargoed ik kan er niet meer van maken dat mijn desktop een kortsluiting geeft in het netwerk ofzo als die uitstaat.

Het is in iedergeval opgelost alleen ik moet dan iets aan mijn desktop doen
Pagina: 1