Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ZoIPer met router: geen audio

Pagina: 1
Acties:

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 15:27
Hello

Ik ga voor een tijd thuiswerken en heb dus een VPN op mn laptop en daarmee kan ik een remote desktop enviroment draaien en daarmee de bijbehorende applicaties die ik moet gebruiken terwijl ik met de buitenwereld aan het bellen ben.

Voor communicatie gebruik ik ZoIPer en heb in de settings van dat programma een SIP account gemaakt
oa domain (ip nummer:8060 etc gekregen van de ICT afdeling.)

Nu moet ik helaas een router gebruiken (Sitecom) wegens meerdere gebruikers in huis en kan dus niet de modem zelf opeisen. Jammer, want een netwerk kabel van laptop naar modem en Zoiper (het geluid) werkt prima

Nu ik via de router moet heb ik dus een probleem, namelijk geen audio; ik hoor niets, de ander ook niet.

Waarom is dit en wat kan ik er aan doen om dit werkend te krijgen? Ligt dit aan port forwarding?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Poortmeppen inderdaad :)

Wat jouw ICT afdeling aan poortenreeks aan de andere kant gebruikt zal je dan wel even moeten navragen, want ze gebruiken zo te zien al niet de standaard SIP 5060 ports.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 15:27
Ik heb een ip nummer met port gekregen ( ip:8060 ) wat ik in de settings van ZoIPer moet plaatsen (in SIP account die ik aangemaakt heb)

Is het die 8060 die ik dan moet gebruiken?

edit

In ZoIPer settings kom ik 'protocols' tegen.

SIP poort staat op 5060

RTP op 8000

Kan ik daar iets mee?

[ Voor 25% gewijzigd door knakker2 op 25-08-2012 20:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarom zei ik ook, blijkbaar heeft je IT staff een non-standaard port configuratie gebruikt.
Wat er dan verder nog in een router ingesteld moet worden ligt aan wat die serverconfig vraagt...
Je kan er een gokje aan wagen en de SIP port in je router aanpassen, maar voor de rest: geen idee.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 25-08-2012 22:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device