Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2011/022/c/c/slender_man_in_the_woods_by_soundslikestrawberry-d372qg5.png

Ik zie dat er nog geen Slender-topic is :)

Gisteren heb ik Slender (gratis spel) gedownload en gespeeld. O.M.G. als je van horrorgames houdt moet je deze game echt proberen. Zonder twijfel de meest scary game die ik ooit gespeeld heb. Terwijl bij Amnesia: The Dark Descent de meeste confrontaties gescript zijn, gebeuren de dingen in Slender compleet random... en daardoor is het ECHT eng :)

Slender is gebaseerd op de urban myth van Slenderman. Een paranormaal wezen in pak met lange ledematen en een grijs hoofd zonder gezicht. Met google kun je er meer over vinden.

In het spel speel je een dame die het mysterie van Slenderman gaat ontrafelen. Daarvoor moet je 8 pagina's vinden die informatie over Slenderman bevatten. Gewapend met een halflege zaklamp klim je 's nachts over het hek van het gebied waar hij rond zou dwalen...

Site + download: http://slendergame.com/ (slechts 58 MB)

Voor de bikkels: 's avonds spelen met licht uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Echt random is het niet.

spoiler:
Gewoon eerst kijken waar alle pagina's zijn (de Slenderman spawnt pas als je de eerste oppakt) en dan steeds in 1 rechte lijn van de ene naar de andere pagina lopen, zolang je niet om je heen kijkt krijgt hij je nooit te pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door 1shot1kill op 25-08-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 14:44
Grappig dat ik hier nu net een topic over tegen kom. Wist nooit wat het nou precies was (ken het van 9gag), maar deze zal ik even proberen dan, voor het extra griezeleffect, hier thuis op de beamer, 1.5mx3m!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:42
Ik heb het toevallig vorige week geprobeerd, en ik vond het totaal niet eng. Ik heb daarna de demo van amnesia geprobeerd en dat leek mij toch net wat enger.

Maar dit soort games ligt mij totaal niet, dus kan ook nog daaraan liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Zeara schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:32:
Ik heb het toevallig vorige week geprobeerd, en ik vond het totaal niet eng. Ik heb daarna de demo van amnesia geprobeerd en dat leek mij toch net wat enger.
Bij dit soort spellen gaat het om de atmosfeer. Die moet je voor een deel zelf ook creeeren. Als je speelt in een fabriekshal met TL licht en het geluid uit dan is het heel wat anders dan wanneer je 's avonds/'s nachts speelt met het licht uit en een headset op. Dus als je dat laatste niet gedaan hebt, alsnog doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Met random bedoel ik dat de paginas's elk potje op een andere plek zitten (er zijn iets van 10 locaties waar de pagina's kunnen zitten). En waar je Slenderman tegen gaat komen staat van tevoren niet vast zoals dat bij Amnesia het geval is.

De youtube video's van mensen die Slender spelen (of hun vriendin laten spelen) zijn geniaal trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:42
Morphs schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:28:
[...]

Bij dit soort spellen gaat het om de atmosfeer. Die moet je voor een deel zelf ook creeeren. Als je speelt in een fabriekshal met TL licht en het geluid uit dan is het heel wat anders dan wanneer je 's avonds/'s nachts speelt met het licht uit en een headset op. Dus als je dat laatste niet gedaan hebt, alsnog doen. :)
Ik zat in het donker met mijn koptelefoon op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Zeara schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:45:
Ik zat in het donker met mijn koptelefoon op ;)
Dan ben je gewoon badass :)

Gisteren nog gespeeld, en ik heb een kaart gemaakt. Lekker ouderwets met pen en papier. Helaas is het nog niet gelukt, verder dan 5 pagina's kwam ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt het persoonlijk niet echt eng maar kan het niet uitstaan dat ik nooit meer dan 6 pagina's kan bemachtigen. Loop zo hard te schreeuwen dat mensen bang van mij worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Je moet eigenlijk, met name als je wat vordert door de pagina's heen, beginnen met hardlopen. Met niet constant, gewoon met pauze's shift indrukken.

spoiler:
Slenderman loopt behoorlijk door op de laatste niveau's.

Oja, en een beetje opschieten. Het niveau gaat automatisch omhoog als je te langzaam bent, en je zaklamp kan ook zonder batterijen komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Amnesia was écht ontzettend eng. Ja, sommige dingen waren scripted, maar vooral de duur van het geheel en de toenemende gruwelijkheid maakte het echt heel erg.

Ik zeg niet dat dat hier niet het geval is, maar willekeurige plekken waar je objective ligt maakt het niet enger, maar minder eng.

Een pot zuur in een gevangenis zoeken waar je weet dat het vol zit met monsters in een kamer die ook echt goed uitgewerkt is helpt bij de atmosfeer. Dat er scripted één extra mob bij komt die een rondje maakt als je de kamer hebt gevonden doet niet af. Scripted dingen zijn niet verkeerd per definitie, net als dat willekeurigheid niet altijd voordelig werkt.

Zo'n bos om in te verdwalen is wel echt leuk. In zo'n setting huisjes in en uit moeten terwijl je weet dat je opgejaagd wordt werkt ook altijd. Maar of dit spel replay waarde heeft weet ik nog niet. Morgen eens even proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Wat een moeilijk spel is het zeg. Op 7 pagina's wordt het vrijwel onmogelijk om Slenderman voor te blijven. En je kunt niet constant rennen, op een gegeven moment word je moe... ben ff radeloos hoe je bij die laatste pagina moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:07:
Wat een moeilijk spel is het zeg. Op 7 pagina's wordt het vrijwel onmogelijk om Slenderman voor te blijven. En je kunt niet constant rennen, op een gegeven moment word je moe... ben ff radeloos hoe je bij die laatste pagina moet komen.
Heb een redelijk betrouwbare manier gevonden om ze alle 8 te halen. Ik upload een aantal videos later (waarin het me niet gelukt is vanwege domme fouten en omdat we zaten te kloten), maar de route is opzich goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.up-urs.net/files/134510566155dcc9a47884e4a45193464389687f4b_view.jpg

Je begint bij 1. Silo en loopt direct door naar 9. Bathhouse (in dit stuk zitten een aantal kamers en aangezien na 7 het gigantisch moeilijk is om hem achter te blijven...) en 10. Tanks. Daarna loop je door naar de 2. Rocks, 3. Walls en dan de 4. Totems. Het pad blijven volgen en de Page uit 5. Tunnel halen en direct rechtsaf slaan. Op dit moment kan Slenderman al naar plaatsen toe teleporteren (al ik dat bij Page 4/5 ook wel eens heb gezien). Daarna beide 6./7. Truck/Car/Cabin onderzoeken en naar de 8. Tree rennen.

Handige tips van m'n vriendin waren om vooral na 5/6 vaak achterom te kijken en een boom tussen jou en Slenderman te houden zodat hij je niet kan pakken. Na de 7e pagina gewoon een boom tussen jezelf en Slenderman houden en veel rennen. Spaar je Stamina dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

AvK

Ready Set Go

Zelf hou ik erg van horror games. Deze is ook wel spannend maar na meerdere pogingen gaat de grap er wel een beetje af bij mij. Heb max 6 pagina's kunnen scoren. Daarbij is het vrijwel onmogelijk om overdag te spelen omdat het spel veel te donker is. Hebben jullie daar geen last van? Donkere omgevingen dragen bij aan de atmosfeer maar bij Slender vind ik het afbreuk doen. Op het internet wordt veel geklaagd dat het spel te donker is en ik ben het daarmee eens. Een instelling voor brightness zou een goede toevoeging zijn.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de game gehacked met CheatEngine en uiteindelijk een goede "map" kunnen bemachtigen vanaf de onderzijde van de in-game map.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2lvbhxt.png

Volledige info hier:
http://slenderdev.proboar...slender&thread=325&page=1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Interessant! Ben een aantal keren tot 7 pagina's gekomen maar daarna kwam ik met het 'tappen' van de sprint toets niet ver genoeg en werd ik gepakt. Het lijkt erop dat je toch iets van geluk moet hebben zodat je niet gepakt wordt en sowieso moeten de laatste twee pagina's heel dicht bij elkaar zitten anders red je het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:52:
Interessant! Ben een aantal keren tot 7 pagina's gekomen maar daarna kwam ik met het 'tappen' van de sprint toets niet ver genoeg en werd ik gepakt. Het lijkt erop dat je toch iets van geluk moet hebben zodat je niet gepakt wordt en sowieso moeten de laatste twee pagina's heel dicht bij elkaar zitten anders red je het echt niet.
Je moet elke 5 seconden omdraaien en een boom tussen jezelf en Slenderman zetten terwijl je achteruitloopt.

Hier een klein aantal playthroughs van vorig weekend met Engelse commentary van mijzelf, vriendin + haar beste vriendin (:

YouTube: Slender

Ben slechts 1 keer tot 8 gekomen.

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Om geen nieuw topic aan te hoeven maken..

Er is een nieuwe versie, ofja remake, van Slender. Haunt: The Real Slender Game.

'Haunt:TRSG is gebaseerd op het spel Slender: The Eight Pages en gaat ook over de mythe van Slenderman. Haunt is een gratis spel dat een wat diepere en spannendere sensatie/belevenis geeft aan de Slenderman hype. Voor degenen die denken dat het originele Slenderman spel niet overtroffen kan worden, helaas dat is bij deze wel gebeurd.

Haunt brengt een nieuwe blik op het spel. De graphics zijn stukken beter, de geluiden zijn beter en ze geven het spel een meer vernieuwend gevoel. Naast de vele verbeteringern is het spel natuurlijk ook eng gebleven, misschien nog wel stukken enger geworden. Een echte horror game die je beslist moet uitproberen.'

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rtPZVcltkpo]

http://haunt-slendergame.nl/

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Misschien klop ik niet helemaal, maar ik heb die hele Amerikaanse slender hype totaal niet begrepen. Vond het een matig spel, met matige graphics. Ook vond ik het totaal niet eng. Niet omdat ik mezelf nou zo'n coole held vindt met stalen zenuwen. Maar ik vond het niet eng, je loopt rond opzoek naar pagina's en ik had zoiets, je haalt het wel of niet. En die dude dan, oke. Af en toe zie je hem, ja boeie. Ik vond Amnesia dan leuker als was ik daarin ook teleurgesteld.

Ik vond dit spel toch veel meer Hype dan goeie game. Al juig ik horror games altijd wel van harte toe, het is wel vernieuwend. Maar ik vond er echt heel weinig aan. Beetje rondlopen en tikkertje spelen, tja.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Pro Tip:

Haunt: The Real Slender Game

Gratis, veel mooiere graphics, veel grotere map en meer dingen te ontdekken... Absoluut de moeite waard! Youtube het maar. Ik zie het als alle Slender maps aan elkaar geweven met een betere engine en beter geluid
=p

[ Voor 3% gewijzigd door Brutal1ty op 30-11-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Brutal1ty schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:31:
Pro Tip:

Haunt: The Real Slender Game

Gratis, veel mooiere graphics, veel grotere map en meer dingen te ontdekken... Absoluut de moeite waard! Youtube het maar. Ik zie het als alle Slender maps aan elkaar geweven met een betere engine en beter geluid
=p
Vind horror leuker als het echter lijkt ipv die oude pixel meuk, Amnesia gespeeld, ging wel, voor mij was Eternal darkness sanity's requiem de topper, die sfeer als je bijna dood was _/-\o_

Re mijn grote favoriet, maar dat was vooral bij 1 + 0 eng, later alleen maar knallen, niet meer de sfeer van wat zal er nu om de hoek kijken, maar meer heb ik wel genoeg kogels.

En silent hill homecoming doet het voor mij ook goed. En als je een keer wat anders wilt kan je Alan Wake proberen, hoewel die ook een videokaart killer is met die bergen mist.

Ik zal die Real SLender eens testen

[ Voor 12% gewijzigd door ByteMe_ op 04-12-2012 10:56 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Pagina: 1