Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 22:41
Ok medetweakers,

Ben van plan om binnenkort nieuwe speakers te kopen voor mijn computer.

Op dit moment heb ik mijn oog op:
-KRK 5 G2
-KRK 6 G2
-M-Audio Studiophile AV40
-Behringer TRUTH B1030A

Mijn vragen zijn echter. Omdat dit voornamelijk aangeduid worden als DJ monitors etc. vroeg ik me af of deze ook goed genoeg zijn voor geluid van games, films en muziek.

Of hebben jullie nog goede alternatieven?

BUDGET: 150-400euro

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 19:13
Allemaal wel leuke monitoren. Ik heb zelf de M-Audio Studiophile AV40 en ben er erg tevreden over! Ik wilde eigenlijk de KRK 5 G2 halen, maar dat werd me toch iets te duur. Voor honderd euro zijn M-Audio speakers een goede aankoop. Als je het geld hebt voor een KRK, kan ik je aanraden om die te kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Joukea op 25-08-2012 18:04 ]

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 08:49
Games films en muziek, dan zou ik ook even kijken bij Edifier.
Heb zelf de S530D en bevalt erg goed moet ik zeggen.

• sumpie
Ja, Mijn vader heeft dus de KRK's 6 en moet zeggen dat dat geluid subliem is maja weet niet of het verschil zo significant is met de goedkopere M-audio's.

Het liefst betaal ik namelijk niet 400 euro voor speakers haha maar wil wel eindelijk goede speakers met goed geluid die een tijd mee kunnen gaan

• sumpie
Heb nog even gezocht op google en vond interesant test van hardware info

http://nl.hardware.info/r...e-computer-audioengine-a2

Verwijderd

Ik heb zelf audioengine a5 speakers, dit zijn monitors die iets meer op de gebruiker zijn gericht.. geniet er al een jaar van!

• sumpie
Heb je een linkje waar ik die audioengine A5 kan bestellen btw?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Gelieve volgende keer een post te aan te passen door middel van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop. Dus niet het topic binnen 24 uur omhoog kicken.

Tevens een schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.Ook de titel aangepast aangezien "ADVIES NODIG" nogal schreeuwerig overkomt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• sumpie
Ah ok ja edit knop vond ik niet omdat ik niet ingelogt was op forum en via reactie inlogde etc.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Die AudioEngine speakers zijn redelijk gekleurd hoor en in mijn ogen dus niet echt geschikt als monitor. De A5 kost €350, maar dan ben je eigenlijk nog niet klaar. Ik zou bij deze set namelijk wel een fatsoenlijke geluidskaart of DAC aanschaffen. Alles bij elkaar kan dat aardig oplopen.

De tip om bij Edifier te gaan kijken is goed, alleen haalt McBrag de verkeerde speakers aan. Ga eens kijken naar de S2000 van Edifier. Ik heb ze nu al een aantal maanden en ze zijn hun geld dubbel en dwars waard. Je kan direct digitaal aansluiten, dus je hebt geen extra DAC of geluidkaart nodig om het maximale eruit te halen. Ik heb er ook een uitgebreide review over gescheven: productreview: Edifier S2000 2.0 Studio Speakers review door DjVe

• sumpie
Ok dankjewel.
Jah ik denk dat ik zelf eigenlijk toch voor een lagere prijsklasse ga ben aan het denken over de Audioengine A2. Zijn niet te groot en leveren goede kwaliteit qua geluid. Iemand ervaring met deze speakers?
Pagina: 1