msata verschillen?

Pagina: 1
Acties:

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
beste iedereen,

ik zit me even te orienteren voor een msata module, maar kom er niet uit welke ik het beste kan nemen.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze 2:

http://www.alternate.nl/h...B-DX/990331/?tk=7&lk=4307
http://www.alternate.nl/h...SD3/1006303/?tk=7&lk=4307
en gaat gebruikt worden als chache schijf van een 3tb..
de mushkin heeft de hoogste lees en schrijf snelheden, maar zie ik iets over het hoofd (controller versie oid?)

alvast bedankt!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Mushkin heeft de beruchte sandforce controller.
Met de niet geloofwaardige specificaties... Want ze gaan uit van een non realistische situatie, waar die snelheden worden gehaald...

De Crucial, de snelheden kloppen, waarschijnlijk sneller dan de Mushkin, de betrouwbaarheid is zeer goed en ook nog goedkoper...

No brainer ;)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een andere opmerking wil ik er nog bij zetten dat je geen 128 GB nodig hebt voor puur en alleen cache van je harddisk want dat ga je toch niet merken. Je hebt aan een 64 GB al meer als genoeg en zou ik persoonlijk deze http://www.alternate.nl/h...SD3/1006302/?tk=7&lk=4307 pakken.

Stel je trouwens niet teveel voor van hoge lees/schrijfsnelheden want de enigste snelheidswinst die je behaalt met cache via ssd is als je programma's vaker op start. Dus stel dat je je harddisk ook als systeemschijf gebruikt dan merk je wel wat snelheidswinst maar nauwelijks als je je harddisk als opslagschijf gebruikt.

[ Voor 34% gewijzigd door Roel1966 op 25-08-2012 18:03 ]

• robbyvw23
oke, duidelijk verhaal! had al zo'n vermoeden eigenlijk, maar kon het niet zo gauw terugvinden op het inet..

waarvoor ik het overigens wil gaan gebruiken is het volgende, ik heb een ssd waar windows op draait, met de meeste programma's. daarnaast heb ik ook een 3tb wd en ook daar installeer ik het e.e.a. (games en grote programma's). nu wil ik dat deze programmas en spellen sneller starten en laden.
goed, ik krijg dan geen volledige snelheid, maar ik zou toch wel iets verschil moeten merken?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
robbyvw23 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:49:
oke, duidelijk verhaal! had al zo'n vermoeden eigenlijk, maar kon het niet zo gauw terugvinden op het inet..

waarvoor ik het overigens wil gaan gebruiken is het volgende, ik heb een ssd waar windows op draait, met de meeste programma's. daarnaast heb ik ook een 3tb wd en ook daar installeer ik het e.e.a. (games en grote programma's). nu wil ik dat deze programmas en spellen sneller starten en laden.
goed, ik krijg dan geen volledige snelheid, maar ik zou toch wel iets verschil moeten merken?
In de praktijk valt dat best wel tegen hetgene ik hier bij mijn eigen systeem ook uitgetest heb en het verschil niet te vergelijken valt met het rechtstreeks opstarten vanaf een ssd. Je merkt het ook pas wanneer je een programma 2 keer opstart want de 2de keer is het programma pas in cache geladen ( ssd cache ).

Eigenlijk is de opzet van dat hele ssd-cache vooral bedoeld als je ook je besturingssysteem op de harddisk hebt geinstalleerd en dan toch een beetje redelijke snelheid wilt. M.a.w. als je geen peperdure grote ssd wilt aanschaffen maar toch veel ruimte nodig hebt en dan kan dit een handige tussenweg zijn.

• robbyvw23
dus is er maar een oplossing op datgene te hebben wat ik graag wil (snelheid) is gewoon een goeie ssd los komen en daar de games opzetten!
dacht dat het cache gebeuren wel flink zou versnellen, maar voor hetzelfde geld kan ik ook een normale ssd komen!
thanks!
Pagina: 1