Dark Souls (PC) resolutie and framerate probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zoals veel tweakers hierna uitgekeken. Ik heb Dark Souls al op de PS3 en hoopte deze ook met de kracht ( en vooral resoluties ) van de PC te kunnen spelen.

Wat een teleurstelling!!!
Allereerst er is een DSfix die claimt de (interne) resolutie te kunnen verhogen. Echter de game dwingt je bij het aanmaken van een nieuwe game een resolutie te kiezen en ondanks dat de Dsfix de interne resolutie verhoogt kan ik bij fullscreen modus nog steeds geen 1920 * 1080p kiezen. ( wel bij windowed mode )

ook lijkt de framerate vastgezet te zijn op 15fps/30fps .

Iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:21:
Hallo,

Ik heb zoals veel tweakers hierna uitgekeken. Ik heb Dark Souls al op de PS3 en hoopte deze ook met de kracht ( en vooral resoluties ) van de PC te kunnen spelen.

Wat een teleurstelling!!!
Allereerst er is een DSfix die claimt de (interne) resolutie te kunnen verhogen. Echter de game dwingt je bij het aanmaken van een nieuwe game een resolutie te kiezen en ondanks dat de Dsfix de interne resolutie verhoogt kan ik bij fullscreen modus nog steeds geen 1920 * 1080p kiezen. ( wel bij windowed mode )

ook lijkt de framerate vastgezet te zijn op 15fps/30fps .

Iemand oplossingen?
Begin is met de readme te lezen van het bestandje. Ten tweede is er ook een dark souls topic. http://gathering.tweakers...ist_messages/1475927/last Ten derde is het overal al ruimschoots benoemd dat het een port zou worden zonder extra PC opties.

En je scherm resolutie is niet hetzelfde als de resolutie waar het spel in draait. Maar als je even de bestandjes bij de fix had doorgenomen had je dit geweten.

In het .ini bestand stel je de resolutie van het spel zelf in. Je kan als je wilt hem zo hoog instellen als je wilt alleen gaat het wel steeds meer PC power vreten. Ik zou hem laten staan zoals die staat en ingame een resolutie kiezen die het best bij je monitor past. De resolutie verhogen doe je dus in het ini bestand. Maar goed nogmaals, de tekst files zijn vrij duidelijk.

En het spel is ontworpen voor 16:9 en niet voor 16:10.

Maar raadpleeg voortaan google even, de steam forums en het topic van de DSfix en o.a. neogaf zijn deze vragen allemaal meerdere keren voorbij gekomen. Vooral op de steam forums is het hilarisch met om het uur hetzelfde topic :9 . (om maar aan te geven je bent niet de enige die de readme niet heeft gelezen ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 25-08-2012 17:21 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste :Aub doe niet of ik dom ben ja. Ik heb die bestanden tot in den treure toe gelezen.( duidelijk, NOT )

Ten tweede: Dit is een XBOX/PS3 topic waar je naar verwijst. NVT dus

Ten derde: Asociaal dat ze er dan aub zo lang over gedaan hebben om een PC versie te maken en er geld voor durven vragen ( PC port, verwacht ik ook PC instellingen, tweaks )

Wat ik weet:
In de ini stel je de zogenaamde interne resolutie in.( dus niet wat je op het scherm ziet ) De daadwerkelijk resolutie zou je kunnen vastleggen in appdata/local etc maar aangezien je deze ingame overschrijft ( je moet ingame een resolutie kiezen ) en deze niet 1920*1080 kan kiezen ingame schiet ik er geen zak mee op.

Voor dit laatste zocht ik een slimmerik die een oplossing wist en nee dit word niet besproken in die forums die ik ook allemaal van page 1 tot 44 heb gelezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Postius schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:17:
[...]

Begin is met de readme te lezen van het bestandje. Ten tweede is er ook een dark souls topic. http://gathering.tweakers...ist_messages/1475927/last Ten derde is het overal al ruimschoots benoemd dat het een port zou worden zonder extra PC opties.
Oh, dus ze konden wel snel even wat extra content erin stoppen voor de PC versie, maar er een deftige PC-versie van maken was er weer teveel aan gevraagd.
Heb al spijt van m'n pre-order (heb de game nog niet opgestart wegens geen tijd)... Iets wat me nooit overkwam toen ik nog onder de Jolly Roger mezelf op't net begaf. Ze kunnen het ons moeilijk kwalijk nemen met die bagger die ze ons proberen aan te smeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Tokkes op 26-08-2012 14:32 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tokkes schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:21:
[...]

Oh, dus ze konden wel snel even wat extra content erin stoppen voor de PC versie, maar er een deftige PC-versie van maken was er weer teveel aan gevraagd.
Heb al spijt van m'n pre-order (heb de game nog niet opgestart wegens geen tijd)... Iets wat me nooit overkwam toen ik nog onder de Jolly Roger mezelf op't net begaf. Ze kunnen het ons moeilijk kwalijk nemen met die bagger die ze ons proberen aan te smeren.
Jij koopt spellen dus blind, zonder je te informeren en dan geef je andere de schuld dat jij te lui bent om te lezen. Tja, kan. Wel apart.

En piraterij staat er los van maar goed, je zult wel weer vinden dat je recht op van alles hebt. Ook al besteed je totaal geen aandacht aan dingen die je koopt.

En vervolgens, heb je weer zonder enig kennis van zaken al spijt van je aankoop. Baseer jij je ook wel is op feiten en informatie of doe je gewoon de hele tijd maar (wat random dingen kopen zo te zien) en wordt je dan kwaad als je niet krijgt wat je dacht dat je ging kopen ook al had je er 0 informatie over?

[ Voor 25% gewijzigd door Postius op 26-08-2012 15:04 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
laat ook maar, blijkbaar mag je niet verwachten dat als je een product koopt, dat het product afgewerkt en functioneel is, en aan bepaalde verwachtingen tegemoetkomt.

Daarbij, bij een PRE-order zijn er nog geen reviews om je op te baseren. En de twee artikels hier op tweakers.net laten er ook niets over los.

Het lijkt tegenwoordig wel een hype te worden, aangezien Darksiders II in hetzelfde bedje ziek is...

[ Voor 136% gewijzigd door Tokkes op 26-08-2012 22:36 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
het is een slechte port in die zin dat er 0 moeite is gestoken in het op een pc game te laten lijken:

- keyboard+muis werkt wel, maar succes met het uitvinden hoe/wat, tutorials en ingame hints blijven controller termen gebruiken als RT RB A (ook al is dat tab, shift, e).
-nonskippable merklogos in het begin.. + je komt weer bij deze logos als je je game quit, ipv direct bij het menu (waar je vervolgens quit to windows hebt) -> pikken pc gamers doorgaans niet

en dat zijn dan alleen de dingen die een bij elkaar een halve dag van 1 namco/bandai medewerker had gekost.

echter, hij is wel 100% stabiel en ik ben inmiddels gewend aan de weirde controls en ik vind het de beste game die ik speel sinds tijden!

er is inmiddels resolution fix v6.0. volgens mij kan je gewoon die .ini editten die erbij komt en daar je gewenste (16:9) resolutie invullen.
Pagina: 1