• Duppie00
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01 14:36
Mede tweakers..Ik heb een probleem, mijn pc startte de laatste tijd niet meer op. Na een paar seconde valt deze uit, ik dacht dat dit aan kortsluiting op het moederbord lag.. ik heb vervolgens mijn moderbord, processor, geheugen en kast vervangen. Om er vervolgens achter te komen dat het probleem nog steeds hetzelfde uit, logischerwijs denk je dan meteen aan de voeding. Maar met testen met een andere voeding welke wel zeker werkt, werkt het nog niet...

Kabels zitten naar mijn weten goed, wat ik mij afvraag nu.. kan het zo zijn dat de voeding te licht is.. ik gebruik nu een 600 watt voeding en waarmee ik daarna testte was 400 watt..

Bedenk daar wel bij dat de voeding met de oude pc prima gewerkt heeft, dus hoe kan deze opeens te licht zijn? het geeft mij nu in ieder geval al een paar dagen hoofdpijn..

Bij het testten sloot ik niet mijn ATI Raden 6950 aan, maar alleen mijn MSI Z77A-GD65, Intel Core i5 3570K,
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 (2x 4gb), kast Corsair Obsidian 650D en Samsung 830 256gb

heeft iemand nog ideeen/suggesties dat ik kan proberen, zou het inderdaad een te lichte voeding zijn?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als de pc uberhaupt niet wil opstarten zal de het niet aan een te lichte voeding liggen, zonder de videokaart komt die pc niet in de buurt van 400W, zelfs niet bij 200W.

Overigens zegt het vermogen niet alles over een voeding, een goede 400W-voeding kan stabiel misschien 500W leveren en een slechte 400W-voeding komt misschien maar tot 300W. Maar aangezien hij in een andere pc werkt, en 400W wel héél veel meer is dan wat die pc nodig heeft lijkt me het onwaarschijnlijk dat dat het probleem is (je zou voor de zekerheid het merk/model kunnen bekijken).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Duppie00
Sorry.. had ik er even bij moeten vermelden.. De pc start wel, de fans draaien, de lampjes branden en alles lijkt goed. Ik krijg alleen geen beeld(zou kunnen, duurt vaak even) en de pc valt dan na een paar seconde weer uit.. en reboot dan automatisch. Dus aan, paar seconde, uit, aan, paar seconde uit. Dit doet de pc constant totdat ik het zelf stop,

Overigens zijn beide voedingen van Corsair..

[ Voor 6% gewijzigd door Duppie00 op 25-08-2012 15:02 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik zou hem eens helemaal uit de kast halen en dan op een plankje met zo weinig mogelijk apparaten aan je moederbord testen.
Kijk ook eens in het forum "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter"

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-12-2025

Axon

Dikke tetten

Kan erop duiden dat het geheugen defect is.
Probeer eens op te starten met 1 module, en test daarna de andere.

Tetten.

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03-2025
Rick van Gerwen schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:03:
Kan erop duiden dat het geheugen defect is.
Probeer eens op te starten met 1 module, en test daarna de andere.
Ik denk ook een geheugen probleempje.

Had je de pc net gebouwd of heeft het een tijdje geleden wel gewoon goed gewerkt?
had je iets vervangen voordat je die probleem kreeg ?

• JoepErwtje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Je zou ook even kunnen proberen de restart stekker uit je mobo te halen. Ik had laatst ook telkens reboots na enkele seconden, bleek dat de restartswitch in mijn case bleef hangen. Had ik vanalles uitgeprobeerd, bleek het zoiets knulligs te zijn...

• Duppie00
Ik dank jullie zeer vriendelijk voor de ideeen, het was inderdaad het geheugen... 1 reepje was DOA, nooit aan gedacht, omdat ik constant rekening hield met de link met mijn oude pc.. Het waren 2 losstaande problemen met zo goed als dezelfde symptonen.. Hij draait nu normaal. Bedankt!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Te gek, Mooi werk. :)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1