Ik heb hier 5 IP camera's van Dealextreme, de "Foscam" FI8908W. Alles geupdate en het werkt allemaal lokaal zoals het hoort. Nu wil ik deze camera's van buiten het netwerk kunnen bereiken. Met welke software/dienst kan ik dit het beste doen?
Als je de juiste poorten in je router openzet, kun je die webcam via de webbrowser benaderen.
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
De enige poort die de camera's gebruiken is 80 dus dat zou moeten werken. Op welk IP moet ik dan zoeken?Dothan schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:53:
Als je de juiste poorten in je router openzet, kun je die webcam via de webbrowser benaderen.
Je externe IP-adres van je internetverbinding. als je dan naar www.mijnip.nl gaat kun je die zien. Maar om het te testen moet je wel via internet verbinding maken.
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
maar hoe kan ik dan switchen tussen die 5 camera's? Want dat is dan toch overal hetzelfde
[ Voor 10% gewijzigd door TTTNL op 25-08-2012 15:15 ]
In je router kun je verschillende externe poorten forwarden naar verschillende interne IP's op poort 80. Dan gebruik je bijvoorbeeld poorten 80-84.
Mogelijk werkt de java-applet dan niet goed meer, en dan zou je de camera's zelf op een andere poort moeten configureren.
Mogelijk werkt de java-applet dan niet goed meer, en dan zou je de camera's zelf op een andere poort moeten configureren.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ik snap het normale port forwarden wel, maar hoe werkt dit precies?
In plaats van alleen een intern IP en een enkele poort in te vullen moet je zowel een source- als destinationpoort invullen. mogelijk staat dat op een andere configuratiepagina van je router, bv mapping of redirection. Even zoeken dus
.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Pagina: 1