Ik ben kunstenares en heb vanaf 6 september in CBK (centrum beeldende kunst) Amsterdam een expositie. Het werk dat ik exposeer is in het kort gezegt een installatie met een HP printer/scanner, met op het scan-glas bewegende objecten die op de het scan glas staan.
Een kennis van mij heeft voor mij een programma/script geschreven in mijn mac-laptop, via het 'automator' programma (mogelijk kan ik je er nadien meer over vertellen). Het is geschreven om de printer/scanner op afstand te besturen via een daarop aangesloten router, zodat de printer met intervallen de opdracht krijg de bewegende objecten te registreren. Door omstandigheden is onze samenwerking gister stop gezet. De programmeur die voor mij dit programma geschreven heeft is nog voordat ik hem kon spreken naar huis gegaan, en heeft alle mogelijkheden tot communicatie af gekapt. Hij heeft alleen via de sms laten weten dat alles af was en werkte. De programma's zijn dus zo goed als klaar (af geschreven, de opdrachten in codes, ik denk Javascript), maar weet ik persoonlijk niet hoe ik ermee mijn werk moet besturen. Gisternacht heeft een kennis van mij me via skype geholpen het een en ander te onderzoeken in de codering, helaas heeft ook hij geen ervaring met automater en lukte het niet zo goed me te helpen. We zijn wel een stuk wijzer geworden.
Er zijn drie workflows geschreven in automator. 1 voor de intervals aangepast aan het uur en de dagen. 2 om een print opdracht door te sturen naar InDesign, waarin een randloos a4 opmaak word gemaakt van een afbeelding, en die wordt vervolgens naar de printer gestuurd en afgedrukt. 3 werkt niet, en heb ik ook nog niet aan de praat gekregen. Waar het niet lukt zijn de scan functie. De printer scanner krijgt nog niet de opdracht te scannen, en deze naar het desbetreffende mapje te sturen op het bureaublad. In 2 lukt het wel om uit dit mapje een afbeelding te halen en die direct af te drukken.
Volgende week donderdag, 30 augustus, dien ik het werk aan te leveren bij de galerie... maar ik ben nu noodzakelijkerwijs opzoek naar hoe ik het werk via een andere weg kan afmaken. Helaas is mijn technische kennis matig, maar zeker niet goed genoeg om dat in mijn eentje te kunnen afronden. Ik heb het script en screenshots hieronder toegevoegd.
Ik ben heel erg dankbaar als er iemand is die mij wilt en kan verder helpen in de juiste richting. Graag doe ik er iets voor terug of kijk ik of ik het op een bepaalde manier kan vergoeden.
__________________________________________________________________________________________
HIERONDER VOLGEN DE 3 VERSCHILLENDE SCRIPTS:
INTERVAL
__________________________________________________________________________________
PRINTER-SCANNER SCRIPT 1 (voor afdrukken, aansturen van Indesign, en misschien meer)
Een kennis van mij heeft voor mij een programma/script geschreven in mijn mac-laptop, via het 'automator' programma (mogelijk kan ik je er nadien meer over vertellen). Het is geschreven om de printer/scanner op afstand te besturen via een daarop aangesloten router, zodat de printer met intervallen de opdracht krijg de bewegende objecten te registreren. Door omstandigheden is onze samenwerking gister stop gezet. De programmeur die voor mij dit programma geschreven heeft is nog voordat ik hem kon spreken naar huis gegaan, en heeft alle mogelijkheden tot communicatie af gekapt. Hij heeft alleen via de sms laten weten dat alles af was en werkte. De programma's zijn dus zo goed als klaar (af geschreven, de opdrachten in codes, ik denk Javascript), maar weet ik persoonlijk niet hoe ik ermee mijn werk moet besturen. Gisternacht heeft een kennis van mij me via skype geholpen het een en ander te onderzoeken in de codering, helaas heeft ook hij geen ervaring met automater en lukte het niet zo goed me te helpen. We zijn wel een stuk wijzer geworden.
Er zijn drie workflows geschreven in automator. 1 voor de intervals aangepast aan het uur en de dagen. 2 om een print opdracht door te sturen naar InDesign, waarin een randloos a4 opmaak word gemaakt van een afbeelding, en die wordt vervolgens naar de printer gestuurd en afgedrukt. 3 werkt niet, en heb ik ook nog niet aan de praat gekregen. Waar het niet lukt zijn de scan functie. De printer scanner krijgt nog niet de opdracht te scannen, en deze naar het desbetreffende mapje te sturen op het bureaublad. In 2 lukt het wel om uit dit mapje een afbeelding te halen en die direct af te drukken.
Volgende week donderdag, 30 augustus, dien ik het werk aan te leveren bij de galerie... maar ik ben nu noodzakelijkerwijs opzoek naar hoe ik het werk via een andere weg kan afmaken. Helaas is mijn technische kennis matig, maar zeker niet goed genoeg om dat in mijn eentje te kunnen afronden. Ik heb het script en screenshots hieronder toegevoegd.
Ik ben heel erg dankbaar als er iemand is die mij wilt en kan verder helpen in de juiste richting. Graag doe ik er iets voor terug of kijk ik of ik het op een bepaalde manier kan vergoeden.
__________________________________________________________________________________________
HIERONDER VOLGEN DE 3 VERSCHILLENDE SCRIPTS:
INTERVAL
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| global day_of_week global hour_of_day global interval global b on check_elapsed() set day_of_week to do shell script "date +%u" set hour_of_day to do shell script "date +%H" set_interval(day_of_week, hour_of_day) end check_elapsed on set_interval(day_of_week, hour_of_day) set sched_tue to {0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 0, 0, 0, 0, 0, 0} set sched_wed to {0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 0, 0, 0, 0, 0, 0} set sched_thu to {0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 0, 0, 0, 0, 0, 0} set sched_fri to {0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 0, 0, 0, 0, 0, 0} set sched_sat to {0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 0, 0, 0, 0, 0, 0} set sched_sun to {0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 320, 0, 0, 0, 0, 0, 0} if day_of_week as string is equal to "2" then set interval to item {hour_of_day + 1} of sched_tue else if day_of_week as string is equal to "3" then set interval to item {hour_of_day + 1} of sched_wed else if day_of_week as string is equal to "4" then set interval to item {hour_of_day + 1} of sched_thu else if day_of_week as string is equal to "5" then set interval to item {hour_of_day + 1} of sched_fri else if day_of_week as string is equal to "6" then set interval to item {hour_of_day + 1} of sched_sat else if day_of_week as string is equal to "7" then set interval to item {hour_of_day + 1} of sched_sun end if display dialog "day of week: " & day_of_week & ", hour of day: " & hour_of_day & ", corresponding interval: " & interval end set_interval on run {input, parameters} check_elapsed() delay interval return input end run |
__________________________________________________________________________________
PRINTER-SCANNER SCRIPT 1 (voor afdrukken, aansturen van Indesign, en misschien meer)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| on run {input, parameters} tell application "System Events" to tell process "Adobe InDesign CS5.5" to set visible to true do shell script "defaults write com.apple.print.custompresets com.print.lastPresetPref printerscanner" set b to (do shell script "cd /Users/isabelleandriessen/Desktop/printerscanner/ && ls -t *jpg | head -1") as Unicode text set b to "Users:isabelleandriessen:Desktop:printerscanner:" & b tell application "Adobe InDesign CS5.5" activate tell script preferences set user interaction level to never interact end tell set DocPreset to document preset "printerscanner" set PrintDoc to make new document at beginning with properties {document preset:DocPreset} set PrintPreset to printer preset "printerscanner" tell PrintDoc set DocWidth to page width of DocPreset set DocHeight to page height of DocPreset set ImageFrame to make new rectangle at beginning with properties {geometric bounds:{0, 0, DocHeight, DocWidth}, stroke weight:0} tell ImageFrame to place b as alias tell ImageFrame tell image 1 fit given fill proportionally fit given center content end tell end tell print using PrintPreset without print dialog end tell close every document saving no end tell tell application "Finder" set visible of process "Adobe InDesign CS5.5" to false end tell end run |
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| on run {input, parameters} set b to end of input set output_file to "/Users/isabelleandriessen/Desktop/printerscanner/" & b & ".jpg" tell application "System Events" keystroke "s" using {command down} delay 1 keystroke output_file keystroke return delay 2 end tell end run |
____________________________________________________________________________________