Toon posts:

PC Freezed bij spelen van games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn pc blijft bij het spelen van sommige spellen hangen. Als ik bijvoorbeeld darksiders 2 of sleeping dogs speel blijft hij na enkele minuten al hangen. De pc blijft gewoon doorlopen en ingame blijft het beeld gewoon hangen. Ik kan nergens meer op klikken of duwen. Als ik de pc reset start hij gewoon weer normaal op.

Mijn pc is:

AMD FX6100 3.3ghz
ASUS m5a97 PRO AMD 970
Corsair 4 gb PC12800
XFX AMD 6850 xxx 1 gb
Antec sonata life 3 + 500 watt earthswatt voeding
Benq 21,5 inch monitor
Westen digital 500gb SATA 600

Zelf heb ik al een andere videokaart/geheugen/processor geprobeerd. Overal het zelfde resultaat.
Ook heb ik windows opnieuw geinstalleerd en de drivers van de videokaart geupdate en oudere videokaart drivers geprobeerd. Overal heb ik hetzelfde resultaat. :'(

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De spellen zelf werken wel goed op de computer van een vriend van mij, waar ik ook de andere delen van geleend heb om te testen. Alvast bedankt.

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Hoe warm wordt je systeem als je aan het spelen bent? Misschien word bijvoorbeeld je videokaart te warm en kapt hij het af.

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-01 18:23
maakt die ook veel herrie??
zoja probeer MSI afhterburner te installeren, en kijk hoe warm die word,

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt niet te warm, want dit doet die als ik de computer opstart en het spel gelijk opstart en dan na 1 min. Ook heb ik de koelpasta van de processor nog vervangen. En als ik een andere videokaart gebruikt doet hij dit ook. Bij spellen als diablo 3 en masseffect 3 doet hij dit niet. En hij maakt geen lawaai.

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02 13:36
Ik had dit ook, bleek dat ik perongeluk in uefi een of andere overclock mogelijkheid had aangeklikt, bij mij hielp het om de settings naar default te zetten in uefi. dus misschien dat proberen?

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga es kijken in de bios

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 17:37 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Maar hij kan beter eerst eens een nieuwe bios versie downloaden!
Die CPU is waarschijnlijk niet geschikt voor dat moederbord zonder update..

Voeding kan het ook zijn,.,

- .Altijd bios updaten als je een AM3+ CPU koopt en op een moederbord zet die AM3+ alleen ondersteund in latere bios. Ik had zelf ook laatst zon systeem met zon moederbord en cpu gebouwd.. gaat idd niet werken zonder nieuwste bios ;)..

- ook mogelijk.... geheugen wat niet ''goed'' wordt ondersteund door het moederbord........ timings dan eens op 11/32/11/11 zetten.

- Ook kan er nog een IRQ conflict zijn met bijv de videokaart een audio drivers of netwerk drivers........ dan kan je nog proberen je audio driver in windows uit te zetten ....... en daarna je netwerk driver in windows ... bij apparaatbeheer

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 26-08-2012 11:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
oke moet ik dan gewoon de laatste bios versie downloaden van de asus site?

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Ja. Als het goed is staat er ook een handleiding bij over hoe je de bios kan flashen.

• A87
  • Niet online

A87

Lees jij wel eerst uberhaupt je manual voordat je aan een PC gaat sleutelen?

Lees gewoon eens een handleiding als je nieuw bent met PC´s voordat je hier vragen komt stellen hier. We verwachten wel wat meer inzet...

[ Voor 119% gewijzigd door A87 op 26-08-2012 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt! hij freezed niet meer bij het spelen!

• A87
  • Niet online

A87

Wat heb je dan veranderd? Mischien handig als je dat meteen vermeld zodat mensen met soort gelijke problemen meteen weten wat ze moeten doen.
Straks komt er weer een topic over... matter of time

[ Voor 88% gewijzigd door A87 op 26-08-2012 16:43 ]

Pagina: 1