Toon posts:

Netwerk niet op full speed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb twee pc's in een netwerk. Beide hebben dezelfde 100Mbit kaarten. Beide zijn aangesloten op een 100/10 Hub. De Hub geeft aan dat beide 100Mbit draaien, ook de netwerken kaarten laten dit zien. Het probleem is echter dat de pc's data MAAR met maximaal 1,2 MB/s (10MBit/s) met elkaar uitwisselen.
Daarnaast heb ik nog Sniffer Pro geinstalleerd, en daaruit bleek dat er maar 10% utalization was. Dit betekent dat 10% van de bandbreedte wordt gebruikt. Ik heb beide netwerkkaarten op Full Duplex staan.
Beide netwerkkaarten hebben hun eigen IRQ (Was eerst niet)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, waar ik op moet letten. Iets met flowcontrol? Beide PC's kunnen namelijk makkelijk meer aan dan 1.2MB/s

Groeten Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Heb ik ook. Is geloof ik niet echt iets tegen te doen. Je kan het frame-type bij alletwee op 802.3 zetten, dat schijnt nog iets uit te maken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:44
Een HUB kan geen full duplex aan! Zet de kaart op half duplex dan gaat ie veel sneller!!!

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 14:33

beerns

it is I, Leclerc

ik kan me vergissen, maar volgens mij is 1.2 mb p/s 100 mbit. 10mbit is max. 640 kb p/s. Reken maar na, dan kom je er vanzelf op.
Ik heb ook 100 mbit en heb ook zo'n 1.2-1.3 mb p/s. Lijkt mij vrij normaal.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm frame-type? Ik denk dat-ie't over tcp/ip heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16
Ik heb 10mb bnc (beter bekend als coax:)). Ik haal maximaal 1024kbps (kilobytes~!!!!!). Kijk even of je op de andere computer dma voor de hd aan hebt staan, anders haalde ik maximaal 640kbps per seconden, maar na het installeren van de PIIX ide busmaster driver was het dus beter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zet inderdaad full-duplex uit. Een enkele hub kan full-duplex aan, maar de meeste doen er moeilijk over....

En waarschijnlijk draai je alleen een M$-netwerk, dus kun je van een maximale netwerk-utilisation uitgaan van 50% dus maximaal 5 - 6 MBytes/s en dat is vaak dan nog via FTP. Het hele SMB-protocol wat M$ gebruikt en misbruikt heeft aardig wat overhead, dus zul je nooit de volledige snelheid halen en zeker niet op een hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Wat ook nog wel eens de oorzaak kan zijn is IRQ sharing op de netwerk kaarten.
Volgens mij moet je dan ff de optie, "plug and play OS" is je bios op NO zetten. Dat was bij mij tenminste de oorzaak van een trage netwerk verbinding.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 11:02 schreef beerns het volgende:
ik kan me vergissen, maar volgens mij is 1.2 mb p/s 100 mbit. 10mbit is max. 640 kb p/s. Reken maar na, dan kom je er vanzelf op.
Ik heb ook 100 mbit en heb ook zo'n 1.2-1.3 mb p/s. Lijkt mij vrij normaal.
ik dacht niet niet he 100 megabit / 8 komt je op 12,5 ofzo uit
10 megabit is 1,2 mb perseconde plus protocol overhead en zo ongeveer 1 meg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:25

qless

...vraag maar...

Geen full-duplex met een hub gebruiken-dit zorgt voor enorm veel problemen waardoor het zelfs langzamer dan 10 Mbits gaat...

Full duplex werkt alleen met crosscable en switches

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1