Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Ik heb vandaag mijn asus N56VZ-S4044V ontvangen.
Ook op mijn laptop staat al redelijk vol met troep, 116 processen bij het opstarten.

Als ik windows 7 er opnieuw op zetten, welke drivers heb ik nodig. oftwel welke drivers zijn noodzakelijk om geinstalleren te worden, en wat zijn de namen van deze drivers, en versie nummer / datum.

Want er staan veel drivers op de website van asus.

Asus N56VZ-S4044V - Intel Wlan kaartje, Geen verlichttoestenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

388911

Noodzakelijk zijn (naar mijn mening) de ATK Driver voor fn toetsen, Nvidea 650m driver, Wlan/lan, chipset driver.

MAAR: Ik heb PRECIES het zelfde verhaal, zelfde laptop. Ik heb hem nu opnieuw geinstalleert met windows 7 home premium 64 bit... en ik krijg bijde de Intel en Atheros wlan driver niet werkent.

Lan met kabel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Ik heb maar besloten om mijn laptop naar computerzaak in de buurt te brengen. Deze gaat voor mij een clean install uitvoeren en de bijbehorende drivers te intalleren.

@Raiserfist - heeft die van jouw ook een Intel WLAN kaartje en ook geen verlicht toestenbord. Waar heb jij, jouw exemplaat gekocht,

Mijn mousepad stond wel een beetje bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

388911

geen verlichte toetsen, van de mediamarkt in eindhoven.

Ik weet niet waar je dat kan zien. mijn serie krijgt op de asus site zowel Atheros als Intel WLAN drivers aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
388911 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:20:
geen verlichte toetsen, van de mediamarkt in eindhoven.

Ik weet niet waar je dat kan zien. mijn serie krijgt op de asus site zowel Atheros als Intel WLAN drivers aangeboden.
bij apparaat beheer kon ik het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

388911

EDIT: Probleem verholpen, minder dan 50 processen, en alles werkt. Lekker clean laptop

[ Voor 74% gewijzigd door 388911 op 25-08-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Mooi zo, Ik hoop de mijne aankomende dinsdag weer op te kunnen halen, met een schone installatie.

Ik durfde het zelf niet aan, ik ben bang dat fout gaat en mijn hele laptop naar zijn mallemoer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Wat ook altijd wel helpt is om via msconfig te kijken voor welke processen en programma's het niet noodzakelijk is om gelijk te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 10:57
xtaix schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:15:
Mooi zo, Ik hoop de mijne aankomende dinsdag weer op te kunnen halen, met een schone installatie.

Ik durfde het zelf niet aan, ik ben bang dat fout gaat en mijn hele laptop naar zijn mallemoer gaat.
Lol, natuurlijk niet. Hoogstens kan er iets fout gaan in de software en dat is geen probleem, sowieso is die kans ook erg klein. In 30 minuten had je er zelf een lekkere schone installatie op kunnen knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Cubic X schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

Lol, natuurlijk niet. Hoogstens kan er iets fout gaan in de software en dat is geen probleem, sowieso is die kans ook erg klein. In 30 minuten had je er zelf een lekkere schone installatie op kunnen knallen.
N56VZ-S4044V

Intel chipset driver
USB 3.0 driver
Intel RST driver
Intel management engine
Intel HD Graphics 3000/4000 driver (geïntegreerde GPU)
Indien van toepassing: nVidia/AMD driver (toegewijde GPU)
LAN driver (voor ethernet kaart
WLAN driver (Voor wireless kaart)
Audio driver (vaak Realtek)
Bluetooth driver
Mousepad driver
ATKACPI driver and hotkey-related utilities
ASUS InstantKey Utility
Kaartlezer driver
Cameradriver
Wireless display driver

Zijn dit alle drivers die je minimaal nodig hebt? of mis ik nu nog drivers die noodzakelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
toon volledige bericht
Ik heb de onderste drie weggestreept. Ik heb een schone installatie gedaan en heb geen kaartlezer driver geïnstalleerd (en die werkt wel, heb je dus geen driver voor nodig). De cameradriver heb je ook niet nodig, mijn camera werkt in Skype ook zonder driver. Intel Wireless Display driver heb ik niet geïnstalleerd, dit gebruik je toch niet en ik betwijfel of de Asus dat uberhaupt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Ik heb mijn laptop weer, met schone installatie alleen een engelse versie met nederlands taal pakket (bij opstarten starting windows, ik had gehoopt dat hun de drivers hadden geinstalleerd,

Maar wat is ATKACPI driver and hotkey-related utilities, en ASUS InstantKey Utility, wat wordt hiermee precies mee aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
xtaix schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:35:
Ik heb mijn laptop weer, met schone installatie alleen een engelse versie met nederlands taal pakket (bij opstarten starting windows, ik had gehoopt dat hun de drivers hadden geinstalleerd,

Maar wat is ATKACPI driver and hotkey-related utilities, en ASUS InstantKey Utility, wat wordt hiermee precies mee aangestuurd.
De ATKACPI driver zorgt voor de functies van de FN-toetsen zoals helderheid aanpassen, geluid harder of zachter, backlit van je toetsenbord en dergelijke. Die zou ik dus wel installeren. Asus InstantKey is niet belangrijk, die is voor je knopje aan de linkerkant. Met dat programma kan je een functie toewijzen aan de linkerknop in de bovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 11:36
Ik heb een vraagje. Voor de WLAN drivers staan er op de site van ASUS twee opties beschikbaar. Namelijk de:

Intel WiFi Wireless LAN Driver
&
Atheros Wireless Lan Driver and Application

Maar welke moet/wil je hier nu van installeren? Qua filesize verschillen ze ook behoorlijk en ik wil wel de beste driver hebben geïnstalleerd op mijn systeem. :) Alvast bedankt

Edit: Achteraf beetje een stomme vraag van mij. 8)7 Nu ik mijn laptop in huis heb, gewoon even gekeken wat voor kaart erin zat en de correcte drivers geïnstalleerd. In mijn geval een Centrino advanced-n 6235.

[ Voor 25% gewijzigd door Vitruvian op 21-05-2013 15:15 ]

Wow, I don't believe!

Pagina: 1