Toon posts:

Nieuw systeem bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakertjes,

Ik wil er thuis een systeem bijplaatsten.
Hierop wil ik hoofdzakelijk gamen en internetten. Ik zoek dus een processor die ik goed kan overclocken, maar die niet achterlijk duur is.
Momenteel heb ik een celly 466@max.582 (brak dingetje).

Ik wil graag overstappen op de AMD-"whatever"on. Maar welke kan ik het best nemen? Hij moet dus goed over te klokken zijn! En welk MoBo kan ik erbij nemen? (MSI, Abit of ASUS?) (Abit Softmenu is wel errug makkelijk!)

En welke grafische kaart kan er het beste bij? (Momenteel een TNT2, vind ik met gamen erg traag)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Neem een Abit KT7A met een Duron 700 (die draait wel op 933 :) )
Vervolgens een reepje 256 MB PC133 erbij en een Kyro 2, of een GF2MX of een RadeOn.
En klaar ben je :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

wat is je budget... enne search werkt ook >:)

Verwijderd

Topicstarter
Search werkt mij net iets te brak! New topic gaat toch ff wat sneller en is ook altijd up to date.

Want wat heb ik aan de aanrader Pentium 233@300 op El-cheapo moBo!! :)

Budget voor Mobo + Proc + Grafische kaart = tot 1000 gulden (ruw geschat...meer kan...minder is beter!!:))

geheugen is geen probleem! HD ook niet!

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Net ff gekeken bij www.computer-land.nl :

AMD Duron 800 Mhz: 235
MSI K7T Pro 2A: 333
Asus V7100 32Mb Geforce 2 MX Pure: 305

Totaal: 873

Kan je eventueel voor 130 piek nog een (extra) reepje 128 MB/133 Mhz erbij kopen!?

:)

Verwijderd

Topicstarter
Hee tweakers...ff nog een vraagje.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Duron 800 of een Duron 850...ik weet dat de Duron 800 moeiteloos op 1 Ghz moet kunnen lopen, maar is de 850 ook een beetje overklokbaar?

Als Mobo wil ik de Soltek SL-75 KAV. Iemand ervaring met dit bordje?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:38
Waarom een Soltek mobo?
Kies voor kwalitiet en neem een MSI/ASUS/Abit.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 16:38 schreef Phreak het volgende:
Waarom een Soltek mobo?
Kies voor kwalitiet en neem een MSI/ASUS/Abit.
Hoezo dat? Dat Soltek mobo is stabiel, snel en heeft geen eigenaardigheden. Dat laatste kun je niet van alle mobo's zeggen. Het is in ieder geval een aanrader!

Dutchman

Verwijderd

als je veel wilt gamen kun je toch beter een Athlon nemen ipv een Duron? scheelt op je hele systeem misschien 200 piek, en je hebt 2 keer zoveel cache..

Verwijderd

ga eens kijken bij HiQ Computer daar is het meeste nog goedkoper dan in de pricewatch, het is wel in duitsland maar als je ze een mailtje stuurt willen ze het je ook opsturen

Verwijderd

Ga is ff in hardware algemeen vragen...
Pagina: 1