Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:11

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb momenteel een HTC HD2. Een leuk toestel die met wat handelingen eenvoudig kan worden voorzien van Android. In het 2.3.7-tijdperk liep dit prima en vaak zelfs beter dan middelmatige Android-toestellen. Momenteel heb ik er Android 4.0.X op draaien, maar dit loopt helaas een stuk minder. Ook vormt onder deze Android-versie de geringe opslagruimte een steeds groter probleem. De kans dat Jelly Bean nog goedwerkend op deze telefoon komt wordt steeds kleiner.

Deze telefoon heeft voor mij Android wel bewezen. Oorspronkelijk afkomend van een steeds trager wordende iPhone 3GS heeft Android zich bekend gemaakt als een goedkoper en goedwerkend alternatief voor de meeste gewone handelingen.

Nu zoek ik een niet al te duur tweedehands toestel welke Jelly Bean prima kan draaien. Mijn oog viel op de Samsung/Google Nexus S. Dit verouderde toptoestel heeft als een van de weinige oudere toestellen een officiële update gekregen naar Jelly Bean. Helaas is dit toestel relatief zeldzaam en daarom óf duur, of niet te vinden.

Nu zoek ik eigenlijk hardware-matig gelijkende Android-toestellen die op de tweedehands markt ook niet al te duur zijn en ook (al dan niet met custom roms, maar het liefst officiëel) kunnen worden voorzien van een goedwerkende Jelly Bean.

Een andere optie is een Galaxy S 1, deze is ook niet zo duur meer, echter weet ik niet hoe 4.1 daadwerkelijk draait. Op XDA zie ik wel dat deze beschikbaar is.

Andere mensen nog ervaringen met goede Nexus S-alternatieven met Jelly Bean-mogelijkheden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 10:05
JB is nog nauwelijks op toestellen, en de meeste custom roms hebben ook moeite . Het enige wat het toevoegt is Butter, dat is helemaal lastig op oudere toestellen. Ik zou geen toestel weten op dit moment.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat is je budget? Dat is belangrijker?

SGS1 draait JB als een tiet. Echt enorm rap. Wel custom maar zoek het custom rom topic maar door. Gamen wordt alleen langzamer/niet goed omdat het op dit moment nog niet goed werkt/de beperking is van de SGS1

Ik denk dat je niet veel geld wilt uitgeven als je naar deze alternatieven kijkt?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:11

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Rond de 150 ongeveer. Daar is een SGS1 wel voor te krijgen volgens mij.

Ik vind vooral Google Now wel vet, en aangezien Android 4 op de HTC HD2 ook redelijk shabby blijft wilde ik weleens verder kijken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MsG schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:35:

Ik vind vooral Google Now wel vet, en aangezien Android 4 op de HTC HD2 ook redelijk shabby blijft wilde ik weleens verder kijken.
SGS moet je wel voor 100 euro halen denk ik ondertussen.

Ding is nog steeds achterlijk soepel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 21:11
MsG schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:35:

Als het je met name om Google Now te doen, die kun je dacht ik ook installeren op ICS :) (Custom Rom welliswaar)
Pagina: 1