Windows 7 start niet meer op na updates

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
Gisteravond/vannacht heb ik wat updates geinstalleerd op mijn desktop die op Win 7 draait.

Zoals vaker het geval is, wilde hij daarna niet meer opstarten naar het bureaublad, dit is al maanden aan de gang namelijk. Dus, ik in veilige modus, updates ongedaan maken, systeemherstelpuntje laden en gaan, zoals ik al 5x eerder gedaan heb.

Maar, deze keer, laadde mijn bureaublad nogsteeds niet. Na het inlogscherm blijft het zwart. Dus, ik naar veilige modus, precies hetzelfde probleem.

Volgens mij heeft mijn windows 7 dus de geest gegeven. De computer verder is nog prima, gister heb ik er nog mee gewerkt.

Heeft iemand een idee hoe het op te lossen is?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:42
Misschien even een keer opstartherstel starten vanaf je Windows 7 Installatie Dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rollback naar een restore point van eergisteren lijkt me een goede.
Maar blijkbaar is er dan een ander ding mis als je dit al zo lang hebt:
Zoals vaker het geval is, wilde hij daarna niet meer opstarten naar het bureaublad,
Wat staat er in eventviewer over hangende/traag startende services?

[ Voor 70% gewijzigd door alt-92 op 25-08-2012 12:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

alt-92 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:32:
Rollback naar een restore point van eergisteren lijkt me een goede.
Wel een lezen, dat deed hij constant ;)

Maar laat de computer toch maar even zijn hardware checken. Windows geeft niet zomaar de geest, iets moet 'm getriggerd hebben.
Een cdtje met een memory-check kan je misschien meer vertellen

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
systeemherstelpunten staan gewoon nog aan, omdat ik ze eens in de maand moet gebruiken.

Maar, Windows start gewoon niet meer op. Ook veilige modus niet. Dus een roll back gaat vrij moeilijk.

Een ander probleempje is dat mijn ouders de windows 7 DVD hebben, en aangezien ik aardig ver van ze vandaan woon [2 uur reizen]

Mijn windows 7 liep al tijden beroerd hoor. Elke keer een systeemherstel doen als er een belangrijke update geweest is, is niet heel gezond. Hardware vind ik nu nog niet verdacht. En ik kan altijd eens kijken of mijn oude ubuntu nog wilt opstarten.

Edit: nadat Ubuntu zichzlef had teruggevonden, van de H schijf naar de C schijf, was het starten lopen. Hardware fouten lijken mij dus uitgesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door RobinHood op 25-08-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehrm..

dat je met een dualboot config werkt zou ik toch wel vrij essentiele info willen noemen in combinatie met je langdurige opstart problemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Ik draai al meer dan 3 jaar dualboot, nooit ergens last van eigenlijk. Het is echt pas sinds een paar maanden dat de updates telkens verkeert lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Ik heb een vermoede dat HDD de problemen geeft. Kun je niet eens een volledige scan uitvoeren op bad clusters?
(t is ook maar een gok)

[ Voor 10% gewijzigd door marquis op 25-08-2012 13:21 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
hoe? Windows wilt in het algemeen niet opstarten, ook geen veilige modus waarin ik een chkdsk kan uitvoeren. Via Ubuntu lukt het me ook niet. Ook ziet het er naar uit dat het niet lukt via een USB stick.

Ik heb trouwens wel een kleine fout gemaakt in de OP: Ik kan mezelf nieteens inloggen. Na het windows logo wordt het beeld zwart, alleen mijn muis is zichtbaar en beweegbaar. Dit is zowel in veilige modus als normale modus.

Een coumputer waar ik tijdelijk de hardeschijf in kan hangen, heb ik niet. Vrienden waarbij het kan, heb ik hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Je heb nog wel een systeem die draait toch? Kun je daar niet een live CD op prepareren?

Edit: Op het moment dat je alleen je muis ziet, wat gebeurd er dan als Crtl-Alt-Del gebruikt? Als dat werkt, zou je mogelijk via taakbeheer je explorer.exe opstarten. Deze verzorgt namelijk ook je bureaublad.

[ Voor 41% gewijzigd door marquis op 25-08-2012 18:24 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Ik heb nog een laptop ja.

Ik zal deze ochtend kijken of ik ctrl-alt-del kan gebruiken, had ik zelf nog niet bedacht. Ook die live cd zal handig kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:20
Wat voor een systeem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
AMD 1100T
Gigabyte 990FXA UD3
Club 3D HD5870 OC edition
De systeemschijf is een 320gb Seagate blue
2 WD Green schijven, van 500gb en van 1tb

Alles wordt prima gekoeld. De HDD's waren afgelopen week 30 graden, door de hitte. Normaal zijn ze 20-25 graden, GPU en CPU worden nooit heel warm. Hoogste wat ik ooit gezien heb is 60 voor cpu en 75 voor gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je kunt een DaRT maken om de laatste updates ongedaan te maken, om een systeemherstelpunt terug te zetten en om de event viewer te bekijken.

Microsoft DaRT

[ Voor 23% gewijzigd door Trommelrem op 26-08-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Zo

Toch weer een dikke maand verder, weinig tijd/zin gehad om eens te gaan prutsen met de computer.

Maar, ik kan in ieder geval zeker van zijn dat de hardware het probleem niet is, tenzij mijn hardeschijf opeens een afkeer heeft tegen Windows. Checkdisk is gedraait, geen slechte sectors.

Nu heb ik met een ubuntu-cdtje even een backup gemaakt, en wilde ik Windows 7 weer installeren. Nu heb ik het probleem dat mijn "expanding wndows files" op 0% blijft staan, en na een kwartier/twintig minuten geeft hij een foutmelding dat de bestanden niet gevonden kunnen worden.

Mijn dvd-speler maakt ondertussen allemaal rare geluiden, de lens gaat op en neer zo te horen. De ubuntu-cd speelde hij wel gewoon af.

De DVD lijkt niet beschadigd, op een paar kleine krasjes na, maar niks schokkends.

Het liefst zou ik Windows via een stick installeren, maar, ik heb natuurlijk niet eventjes een legale windows 7.iso liggen. Een poging om een iso te maken van de Windows dvd met mijn laptop mislukte.

Hoe is dit dus op te lossen? Ik heb niet eventjes ergens een losse dvdspeler liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:40

aex351

I am the one

Ik heb exact hetzelfde probleem. Na het opstarten blijft het beeld zwart en alleen de muis is zichtbaar. De enige oplossing is om via de Windows 7 DVD systeemherstel uit te voeren. Bij mij is Windows Update nu kapot.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Systeemherstel zegt dat hij klaar is met herstellen, maar hij doet het nogsteeds niet daarna.

Pagina: 1