Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:15
Ik ben op zoek naar een 2.1 of Soundbar voor bij mijn TV. Ik heb momenteel een Samsung ps50c530 met daarop aangesloten een WD Live en een Playstation 3. Het geluid wat uit de TV komt is zwak en uiteraard geen topkwaliteit. Het voelt alsof er geen power achter zit.

Ik kijk ontzettend veel voetbal, als mijn vriendin niet thuis is staat er altijd voetbal aan, in het weekend sowieso. Mijn vriendin kijkt ook veel tv. Ongeveer eens per week kijken we een film of serie vanaf de WD Live. Daarnaast speel ik nog geregeld op mijn Playstation 3.

Ik ben echter niet iemand die weg is van 5.1 of 7.1. De toevoeging van surround en allerlei andere audio zaken vind ik "leuk" maar absoluut geen must. Daar komt bij dat ik de bekabeling een ramp vind. Speakers naast mijn tv, of een soundbar, vind ik zelf ook netter ogen i.p.v. verspreid door de kamer speakers.

Ik zoek dus concreet een verbetering van de geluidskwaliteit waar ik momenteel over beschik. Ik heb een budget van €500,-. Een subwoofer erbij vind ik wel een pre.

Nou zoek ik geen direct aankoopadvies, maar orientatieadvies. Welke merken leveren bijvoorbeeld kwaliteit soundbars, of zijn soundbars in het algemeen ruk. Zijn er bekende 2.1 sets of soundbars die boven de rest uitsteken. Met die informatie kan ik me dan verder orienteren en uiteindelijk naar de winkel.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:19
Ik las laatst deze review:

productreview: Edifier S530D (Zwart) review door G4H

Met jouw budget ga je het net niet halen om een leuke versterker + speakerset inc. sub te halen, dus zou ik naar een oplossing als deze kijken.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Onzin, voor €500 is genoeg te halen!

Voor een soundbar, zou ik eens gaan luisteren bij een grotere keten en wat types gaan zoeken op Internet. Vrijwel alle grote fabrikanten hebben een dergelijke line-up. Neem een merk als Teufel ook mee in je vergelijk, die hebben ook erg goede producten voor weinig geld.

Als je wat meer kwaliteit wilt, zou ik gaan voor twee monitor luidsprekers en een versterker. Je kan kiezen om een 2 kanaals stereo versterker te pakken en die analoog vanaf de tv door te lussen, maar ik denk dat je beter kan gaan voor een surroundreceiver waar je gewoon twee luidsprekers op aan sluit, zodat je alles kan koppelen met de receiver en kan doorsturen naar je TV. Je levert iets in op geluidskwaliteit, maar het gemak en mogelijkheden maken dat meer dan goed.

Bijvoorbeeld: Onkyo HTR-458 á €200 en twee Wharfedale Diamond 10.2 monitoren van €320

• KnoxNL
Dat is dan nog wel zonder sub, wat ts een pre vindt. Dan lijkt het me toch wel lastig worden voor €500, en ik denk dat voor het halve geld een set als die ik aangaf ruim voldoende is als ik het beschreven gebruik lees.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Vrijwel alle grote fabrikanten hebben soundbars met een "sub". Echter kan je in deze prijsklasse beter iets pakken zonder sub (wellicht kan je later upgraden), dan dat je een ongecontroleerde bonkbox hebt staan die de helft van de middentonen moet overnemen, aangezien de frontspeakers dat niet kunnen. Koop je een set om goed verstaanbaar TV/Film te kijken, dan moet je in deze klasse een sub gewoon achterwege laten en twee goede hoofdspeakers nemen.

• KnoxNL
Persoonlijk ben ik het mey je eens, daar zal TS een afweging in moeten maken. Hij heeft nu in ieder geval meerdere mogelijkheden. Zoals altijd, luisteren werkt het best! :)

• JeroenNietDoen
Het hoeft geen Soundbar te zijn he, het mag ook een 2.1 set zijn. Misschien dat de titel wat onduidelijkheid schept :?

Ik kwam zelf dit tegen: pricewatch: Onkyo HTX-22HDX

Ik meen dat ik vorig jaar een dergelijke set ook al eens van Pioneer en Sony was tegengekomen. Een receiver verwerkt in de sub. Ik heb niet perse een receiver nodig, maar als het erin zit, is dat toch verder prima.
KnoxNL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:37:
Zoals altijd, luisteren werkt het best! :)
Jawel, alleen beschikt Zeeland nou niet over een zaak waar het aanbod heel groot is en je ook nog in alle rust kan luisteren. Daarom doe ik liever wat speurwerk op internet, reviews etc, en ga dan aan de hand van wat anderen adviseren of goede reacties krijgt, winkels bezoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door JeroenNietDoen op 26-08-2012 10:44 ]

• KnoxNL
Nee dat snap ik, daar is ook niets mis mee.
Volgens hifi.nl heeft Middelburg in ieder geval een media markt. Vaak hebben ze een vrij ruim assortiment opgesteld staan. Kijk daar eens!

In Roosendaal zit ook nog wat, maar misschien in het wat hogere segment:

http://www.hifi.nl/winkel...ifi-Studio-Iman-Dane.html

Ik ken zeeland overigens aardig goed maar van die media markt dat wist ik toch niet.
Ach ja het is ook al weer een paar jaar geleden dat ik er 5-6 keer per jaar op vakantie ging.

• JeroenNietDoen
Klopt, Mediamarkt heeft wel het e.e.a. staan maar voornamelijk paar boordjes waar de speakers op staan en van onder de subs. Niets aangesloten of iets dergelijks.
Pagina: 1