Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dagen geleden een N56VZ-S4044V gekocht. Deze had zonder mijn hulp 120 processen runnen (terwijl hij nieuw is) en stond vol met: voor mij onnodige ASUS Software, 30-day trials van software en programmas waar ik niet van weet wat ze doen.

Ik heb toen besloten om hem meteen opnieuw te installeren. Mijn broer heeft nog een Windows 7 Home Premium 64-bit OEM DVD liggen, dus ik was van plan die CD te gebruiken samen met de Windows-key die achterop de laptop staat.

Ik formatteer de partitie waar de Windows 7 die hij boot op staat. (Ik heb 5 partities: 2 van minder dan 1gb, 1 van 370gb, 1 van 540 gb en 1 van 25 gb (recovery).

Maar nu kon ik na het formatteren Windows 7 64-bit niet installeren. Omdat de partitie/hdd "GPT-partitiestijl" is. (Zou wel eens willen weten hoe ASUS er dan (dezelfde) Windows 7 erop gezet heeft)

Wat kan ik hier aan doen (Ik wil eigenlijk heel graag die 25GB Recovery partietie behouden voor als hij ooit echt terug moet naar de fabrieksinstellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Dat komt omdat UEFI is geactiveerd in de BIOS en Windows kan hier standaard niet mee overweg. Snelste oplossing is om 'legacy' BIOS te gebruiken i.p.v. UEFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik deze setting in de bios verander kan ik dus windows 7 wel installeren op een gpt stijl hdd?

Maar blijven dan mijn andere partities intact? (MET alles wat erop staat?)

&

Dit heeft verder geen impact op de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Ik denk eerder dat je UEFI niet hebt of juist legacy BIOS heb aanstaan. Je kan met BIOS niet booten vanaf GPT.
Cubic X schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:19:
Dat komt omdat UEFI is geactiveerd in de BIOS en Windows kan hier standaard niet mee overweg. Snelste oplossing is om 'legacy' BIOS te gebruiken i.p.v. UEFI.
Windows 7 kan daadwerkelijk wel overweg met UEFI, de 64-bit editie althans. Vanaf Vista Service Pack 1 kon Windows overweg met UEFI.

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 25-08-2012 11:12 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Legacy USB Enabled?, kan niks vinden in de bios over UEFI of Legacy buiten dat.

EDIT:
8)7 Ik kon mijn DVD spelerbrander in P2 en UEFI booten. Ik had hem in P2 geboot....

Hij is nu aan het installeren.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 12:13 ]