Linksys Cisco EA2700 installeren - draadloos!

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43
Ik wil mijn Linksys EA2700 router grag draadloos installeren, maar de installatiesoftware werkt niet echt mee. En die software is nodig om de cloud e.d. werkend te krijgen.

Via via is het me gelukt om in de webapp te komen van de router om hem aldaar te configureren. SSID, wachtwoord etc.
Nu de software op de computer nog.

Het punt is dat ik hier alleen een macmini heb die ver van de router weg staat, en een macbook air > geen ethernetaansluiting.

Wanneer de installatiesoftware geen router kan vinden via de ethernetverbinding, dan kun je kiezen dat je al met de router verbonden bent. Je kunt dan handmatig de SSID en wachtwoord invoeren.
Ik doe dat, maar blijf terugkrijgen dat de installatie is mislukt.

Iemand ervaring met deze reeks routers en een manier om draadloos toch de software geinstalleerd te krijgen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Ik ben niet bekend met dit model maar vaak zijn routers volledig via de GUI te installeren, daar heb je geen extra software voor nodig.

Zou je aan kunnen geven waarom deze software (naar jouw idee) nodig is?
Of lukt de configuratie niet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• paQ
zelfs bedraad op een mac mini weigert het ding... snap er geen bal van. de app op de iphone werkt, internet werkt, de webapp werkt, de software .... niet! :(

ik ben al anderhalf uur aan de chat met cisco, en ze houden maar vol dat het aan mijn computer ligt. allebei :')
want hun stelling: onze software werkt hoor!
8)7

vervolgens is de stelling: je moet OSX 10.74 of lager hebben (dus niet mountain lion)
maar dat HEB ik ook op beide apparaten

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je al gewoon geprobeerd het ip-adres van de default gateway in te tikken in een browser?

Oh wacht, vage cisco-cloud rommel. Daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Hooglander1 op 25-08-2012 11:57 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• paQ
de router werkt... de software werkt niet. aan de client kant dus

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik probeer te vinden wat de software als extra bied voor deze router, maar het enige wat ik vind is dat als de software niet draait, je alles kan instellen via de webinterface.

Dus welke features mis je nu?

• paQ
de webinterface doet geen cloud dingen zover ik zie

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Enige wat ik vind is dat je makkelijker bij de instellingen van je router kan met Cisco Connect Cloud...

Dus als je remote login aanzet je op je router heb je exact hetzelfde voor zover ik zie?

Althans, dat is de enige feature die ik kan vinden. Aangezien je apps en dergelijken wel gewoon werken denk ik niet dat je echt iets mist op dit moment. Ook in de gebruiksaanwijzing staat dat de software alleen voor de 1e installatie is, de rest en de geavanceerde dingen doe je in de webinterface.

• paQ
wow... het heeft cisco online support 2,5 uur gekost om toe te geven dat er wellicht toch een incompatibiliteit zit met hun software en OS Lion (10.7.4)

Pagina: 1