Internet aansluiten studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 20:50
Beste Tweaker,

Ik ga vanaf maandag op kamers, helaas is er nog geen internet aanwezig. We willen dit zsm mogelijk aansluiten, maar aangezien niemand van ons erg technisch is weten we niet waar te beginnen.

Wij zijn opzoek naar enkel internet, voor ongv 40 euro per maand. Het liefst 50mb down\5up of meer, en we willen het zo snel mogelijk werkend kunnen hebben, dus niet zoals bij sommige providers dat het pas na een maand geleverd wordt..

Weet iemand een goede provider die voldoet aan de criteria, en hoe het kan worden aangesloten?

Alvast bedankt!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:41
Beste ben je af denk ik met een internet abonnement over de kabel. Ze bieden voldoende snelheid aan + er zit ook standaard analoge tv bij (handig voor alle studenten die een tv'tje hebben en er zo op aan te sluiten zijn).

Doe een postcode check op de website van UPC of Ziggo (zijn de 2 grootste dus de kans is groot dat het 1 van de twee is, mits bechikbaar).

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Wat is je postcode?
Heeft je huis een eigen telefoon en/of kabelaansluiting?

Niet elk studentenhuis heeft namelijk toegang tot een eigen kabel of telefoonlijn, vooral het een deel van een bovenwoning ofzo is.

Ik heb zelf tweakdsl. 50/5Mbit + onbeperkt usenet (>1000d retentie)
Als ik zou moeten kiezen tussen usenet of analoge kabel, is die keuze heel makkelijk....

TheS4ndm4n#1919

• Joostjah
De postcode is 5014NG, de Ziggo postcode check zegt dat het werkt, maar het is me niet duidelijk of dit ook voor de snelle abonnementen geldt?
Het huis heeft zowel een tv als een internet aansluiting, er is ook al een router, helaas zonder draadloos internet wat we wel willen.

Ik las ergens dat het bij Ziggo mogelijk is om tijdelijk mobiel internet te nemen tot het vaste internet is geleverd. Is dit daadwerkelijk mogelijk? dan zou ik dat zeker willen.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:41
Ja, het hele Ziggo gebied moet retour geschikt zijn (dus alle diensten mogelijk). Wil 100% zeker zijn dan moet je even een belletje naar ze doen, kun je gelijk antwoord op al je vragen krijgen.

Volgens mij krijg je ook bij je Ziggo internet abonnement een kabelmodem/wifi-router erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Axelfoley007 op 24-08-2012 21:17 ]

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 17:40
Als je in bezit bent van twitter en redelijk snelle antwoorden wilt, neem even contact op met @ZiggoWebcare, werken redelijk snel ;) en ook buiten kantoortijden

• RocketKoen
VDSL is niet beschikbaar op je postcode. en ADSL2 is niet snel genoeg voor wat jij wil.
Dan blijft Ziggo dus over.

Wat voor internet heb je nu?

TheS4ndm4n#1919

• Joostjah
RocketKoen schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:48:
VDSL is niet beschikbaar op je postcode. en ADSL2 is niet snel genoeg voor wat jij wil.
Dan blijft Ziggo dus over.

Wat voor internet heb je nu?
Op dit moment is er niks in dat huis, hier thuis heb ik UPC. In het huis is wel een modem van Zalando, zonder internetabbonement verder.
ExploitSolo schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:20:
Als je in bezit bent van twitter en redelijk snelle antwoorden wilt, neem even contact op met @ZiggoWebcare, werken redelijk snel ;) en ook buiten kantoortijden
Goede tip, bedankt!

• RocketKoen
Joostjah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:20:
[...]

Op dit moment is er niks in dat huis, hier thuis heb ik UPC. In het huis is wel een modem van Zalando, zonder internetabbonement verder.
aah... ik dacht dat je eerder zei dat er internet was.
Joostjah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:38:
Het huis heeft zowel een tv als een internet aansluiting, er is ook al een router, helaas zonder draadloos internet wat we wel willen.

TheS4ndm4n#1919

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-01 18:31
Een modem van Zalando?
Dames of heren? Welke maat?
;-)

• Joostjah
Is er een mogelijk om tijdelijk een alternatief te nemen? Ik las dat ze bij XS4ALL tijdelijk mobiel internet leverden zodat je in één dag online bent?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:59
Ik zou gewoon even met Ziggo bellen en vragen naar de levertijd. Over het algemeen kunnen ze je bij Ziggo heel snel aansluiten, al helemaal als je televisie-aansluiting nog actief is.
Pagina: 1