OSX Mountain Lion Bootsticky

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 21:17
Hallo iedereen

Ik heb mijn nieuwe macbook air nu 2 maanden (nooit een mac gehad en dus flink zitten spelen met de software - installen/verwijderen etc).
Nu begin ik volgende week weer met school en wil mijn macbook air formatteren. Alle basic programma's installeren en vervolgens een backup maken.

Nu heb ik via de market Mountain Lion opnieuw gedownload en ben nu terwijl ik dit type bezig met het maken van een bootable usb stick met het programma Lion Diskmaker (opensource).

Nu vraag ik mij echter alleen af of dit genoeg is. Is het dus uiteindelijke een standalone Mountain Lion. Of is het meer een upgrade waarbij je dus een eerdere versie van de OSx moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Opnieuw opstarten > Option (Alt) ingedrukt houden > Recover HD > Installeer Max OS X opnieuw. Alleen als je een nieuwe harde schijf erin zet moet je een USB stick maken met de Recovery Disk Assistant. Geen andere tools nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MekZi
Ok, heb dat nog net ook ergens gelezen. Maar het zal dan wel OsX lion installeren. Zou het nou dus niet beter zijn om gelijk Mountain lion te installeren via de usbstick.

Is er verder ook een manier waarop je de recover hd partitie kunt "upgraden" naar mountain lion? Ik heb de update gratis gekregen (net voor release gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:18
Tsunami schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:47:
Opnieuw opstarten > Option (Alt) ingedrukt houden > Recover HD > Installeer Max OS X opnieuw. Alleen als je een nieuwe harde schijf erin zet moet je een USB stick maken met de Recovery Disk Assistant. Geen andere tools nodig dus.
Zelfs als je een nieuwe harde schijf erin zet kun je nog de 'Internet Recovery' optie gebruiken, waar je geen USB stick o.i.d. voor nodig hebt, alleen internet.

Edit:
MekZi schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:54:
Ok, heb dat nog net ook ergens gelezen. Maar het zal dan wel OsX lion installeren. Zou het nou dus niet beter zijn om gelijk Mountain lion te installeren via de usbstick.

Is er verder ook een manier waarop je de recover hd partitie kunt "upgraden" naar mountain lion? Ik heb de update gratis gekregen (net voor release gekocht).
Je recovery partitie wordt automatisch geupdate wanneer je je OS update :).

[ Voor 32% gewijzigd door Rotje333 op 24-08-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je herstel partitie is inderdaad al geupdate naar Mountain Lion, die van mij heet Herstel 10.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MekZi
Ah, als dat zo is. Geweldig. Ga het zo proberen na het backupen.
Pagina: 1