Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik heb een nieuwe Inspiron 15R SE waarop ik een Acronis image wilde terugzetten van een andere laptop van mij. Dit mislukte, dus heb ik de image die ik van de Dell heb gemaakt voor de veiligheid (mocht image terugzetten niet werken) ook weer teruggezet.

Eind goed al goed zou je zeggen. Niet dus. De Dell probeert Windows te laden maar krijgt dan een BSOD (0x00000007).

Windows herstellen vanaf de Windows 7 hersteldisk die bij de Dell zit gaat ook niet werken. Eerst moet ik de Intel drivers laden (de SATA drive zit namelijk in de Intel RST modus ivm de ingebouwde 32GB SSD die als cache gebruikt wordt. Dus niet in SATA of AHCI modus). Vervolgens gaat Windows zich installeren, bestanden uitpakken, standaardverhaaltje.

However, aan het eind van de installatie zegt ie dat Windows niet geconfigureerd kan worden en wordt de installatie geannuleerd (WTF?).

Ik heb wéér geprobeerd de image terug te zetten, maar nog steeds BSOD, en bij de tweede boot zegt hij BOOTMGR is missing.

Windows herstellen gaat niet werken want hij kan het systeemapparaat niet vinden.

Echt, wat is dit nu weer voor troep. Waarom een hersteldisk meeleveren als het toch niet werkt??

Maar mijn vraag is nu, hoe krijg ik deze laptop weer aan de praat? Of zal ik Dell laten komen?
Ik wil de drive niet in SATA modus zetten omdat ik anders mijn SSD caching verlies (die werkt alleen in Intel RST modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je überhaupt met de support gebeld? Wellicht dat ze je over de telefoon al kunnen uitleggen wat het probleem is. Heb je op Google gezocht op dit probleem? Het Dell support forum bekeken? Lijkt mij niet echt dat je de enige bent.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Nog niet met support gebeld, wel dit topic doorgelezen:
http://en.community.dell....19452285.aspx?PageIndex=1
zelfde probleem dus. Ik zal nog een keer zoeken naar de drivers op de OEM dvd want die schijnen er op te staan volgens Dell...alhoewel het niet out-of-the-box werkt.