Beste Tweakers,
Ik heb een laptop nodig voor mijn nieuwe studie mediatechnologie. Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje waarmee ik websites ontwerp en bouw dus ik zal hem ook naar klanten mee moeten nemen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik heb hem nodig voor mijn studie mediatechnologie die hebben mij de volgende eisen gegeven:
Technische eisen school:
Een combinatie van een kleine ssd en een grote hardeschijf vind ik ook prima.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de 800 - 1200 en als het echt niet anders kan 1500 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik moet hem naar school toe slepen, het liefst niet groter dan 15 inch daarnaast graag dun en licht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Apple heeft mijn voorkeur maar valt helaas buiten mijn budget. Tenzij andere laptops ook binnen die prijsklasse vallen.
Wat ik zelf heb gevonden:
Acer Aspire TimelineUltra M5-581TG-53316G12Mass
pricewatch: Acer Aspire TimelineUltra M5-581TG-53316G12Mass
HP Envy 6-1012ed (B3Y67EA)
pricewatch: HP Envy 6-1012ed (B3Y67EA)
Eigenlijk een ultrabook met een 'losse' grafischekaart.
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik heb een laptop nodig voor mijn nieuwe studie mediatechnologie. Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje waarmee ik websites ontwerp en bouw dus ik zal hem ook naar klanten mee moeten nemen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik heb hem nodig voor mijn studie mediatechnologie die hebben mij de volgende eisen gegeven:
Technische eisen school:
- toereikende processor. Aan te bevelen is minimaal i5 Core / i7 Core (PC laptop / MacBook), intel (MacBook);
- intern geheugen: hoe meer, hoe beter (minimaal 4 GB);
- voldoende opslagruimte (250 GB of meer);
- videokaart: let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ van het gewone geheugen gebruikt;
- wireless 802.11g, of standaard hierop ingesteld;
- netwerkaansluiting: Ethernet 100Mb -1000Mb;
- aansluiting voor externe monitor/beamer (VGA).
- let op de duurzaamheid van de behuizing. De laptop wordt enkele malen per dag in en uit de tas gehaald en vervoerd;
- let op het draaipunt van de scharnieren van het beeldscherm. Het scherm wordt vele malen per dag geopend en gesloten. Het openen en sluiten moet soepel kunnen, maar er mogen geen 'dode punten' zijn waarbij het scherm heen en weer kan worden bewogen;
- werktijd van de batterij. Essentieel voor de levensduur van de batterij is de eerste paar keer helemaal opladen en ontladen. Volg hierbij het instructieboekje nauwgezet;
- aansluitpunt van de externe voeding. Deze moet degelijk zijn en op een strategisch punt zitten met het oog op stoten.
- Het liefst geen dvd/bluray drive, ik gebruik die toch niet
- Een ssd zodat hij snel opstart.
- Een uitstekende batterij die 4 jaar mee gaat en het lang vol houdt.
- Een degelijk scherm met een goede kleur weergave.
- Daarnaast moet hij 4 jaar meegaan.
Een combinatie van een kleine ssd en een grote hardeschijf vind ik ook prima.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de 800 - 1200 en als het echt niet anders kan 1500 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik moet hem naar school toe slepen, het liefst niet groter dan 15 inch daarnaast graag dun en licht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Apple heeft mijn voorkeur maar valt helaas buiten mijn budget. Tenzij andere laptops ook binnen die prijsklasse vallen.
Wat ik zelf heb gevonden:
Acer Aspire TimelineUltra M5-581TG-53316G12Mass
pricewatch: Acer Aspire TimelineUltra M5-581TG-53316G12Mass
HP Envy 6-1012ed (B3Y67EA)
pricewatch: HP Envy 6-1012ed (B3Y67EA)
Eigenlijk een ultrabook met een 'losse' grafischekaart.
Alvast bedankt voor de moeite!