kabel met meer dan 60 kb/s?

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Ik hoor steeds vaker mensen die met de kabel 200 kb/s halen of zelfs hoger af en toe.

Nu kan het aan mij liggen maar ik haal dat nooit en voor zover ik weet is kabel 512 kbps dus iets van 60 kb/s max.

Is dat soms niet begrensd overal of zo of hoe zit dat?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat voor een netwerkkaart/kabelmodem heb je? Misschien dat je abbo een bepaald maximum heeft?

Ik heb een kabelfoon-ding dat via de seriele poort werkt en max. 12kb/s haalt, maar dat is altijd nog beter dan telefoontikken betalen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• jaspov
Ik heb een com21 modem via ethernet (10 mbit kaartjes) en sonera/upc combinatie in rotterdam

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

De patat is ook niet overal even duur...
;)
Okee, wat ik wil zeggen: de ene provider knijpt harder af dan de andere. Daar is geen maat voor te leggen 'kabel kan maximaal zo hard gaan'.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ligt aan je provider. Sonera stelt de kabelmodems inderdaad in op maximaal 512kbit, en bij Chello is dit 1500kbit. Bij @Home is dit nog veel hoger. En Casema zullen we voor het gemak maar geen kabelprovider noemen maar een telefoonkostenbespaarder >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op woensdag 28 maart 2001 10:07 schreef maartena het volgende:
Bij @Home is dit nog veel hoger.
-> 3800 kbit/s

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

@Home schijnt een downloadcap te hebben van 3.8 megabit/seconde. En dat zou best wel eens kunnen kloppen, de hoogste snelheid die ik ooit heb gehaald was ongeveer 450 kilobyte/sec... gemiddeld kom ik echter uit op 250 tot 300 kilobyte/sec.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

Afbeeldingslocatie: http://reis.nl.fortunecity.com/trein/35/behoorlijk_snel.jpggeen fotosoep

en dat met Chello Z.O. Brabant

ik ben teverden hoor :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• jaspov
Ok ik heb mijn antwoord. kabel KAN meer aan.........dacht dat het kabelmodem maar 512kbps trok.

haal je die snelheden vaak? ik kom nu al niet boven de 40kb/s en savonds zakt het in.......waar zitten dat soort mensen dan op?

anyway.......ze kunnen alsnog de limiet op 512 zetten of niet? vervelend voor sommigen maar harder hebben ze nooit beloofd.

Verwijderd

Altijd tussen 150 en 170 KB/s. :) Chello dus

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Heb gisteren Suse Linux 7.1 geïnstalleerd over de kabel, de snelheid ging tot 1.1Mbit/s, maar haalde gemiddeld toch een 800Kbit. (telenet, België)
Als ik met ntop kijk, zie ik dat ik zelfs al pieken van 2.1Mit gehaald heb.

Verwijderd

Ach gemiddeld haal ik zeker 3kb/s met de kabel :Z

Ik heb dan ook als provider de telefoonkostenbespaarder |:(

Soms is het leven niet eerlijk als ik al die snelheden zie van andere :'(

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op woensdag 28 maart 2001 10:34 schreef Jaspov het volgende:
haal je die snelheden vaak? ik kom nu al niet boven de 40kb/s en savonds zakt het in.......waar zitten dat soort mensen dan op?
Ik haal nooit de volle 3800 kbits (476 kbyte/s), het hoogste wat ik haal is ongeveer 400 kbyte/s, maar dat zal wel overhead zijn enzo.

maar dat ik die 400 kbyte/s haal is ook nog zeldzaam, vaker is het 100 kbyte/s, savonds zakt het af en toe wel in, maar dat is alleen als @home weer eens aan hun limiet zit, meestal duurt het dan een maand ofzo voordat ze dan weer upgraden, daarna gaat het wel weer snel.

maar tijdens die maand is het bijna onmogelijk om van 20:00-24:00 fatsoenlijk te surfen :(

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:50
Ik zit s'avonds bij de meeste downloads toch wel op 150-200 kb/sec.

uitschieters naar boven soms ook wel onder de 100.

Maar langzamer dan 30-40 kb/sec kan ik me niet echt herrinneren.

Maar goed dit is helaas niet voor iedereen zo want zelfs bij dezelfde provider in dezelfde stad zijn er nog redelijke verschillen soms.
(kameraad van mij woont hemelsbreed nog geen kilometer verder en heeft langzamere downloads)

Beetje mazzel hebben met de drukte in de wijk denk ik.

• memphis
  • Laatst online: 15:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op donderdag 29 maart 2001 08:21 schreef Reyes het volgende:
Ach gemiddeld haal ik zeker 3kb/s met de kabel :Z

Ik heb dan ook als provider de telefoonkostenbespaarder |:(

Soms is het leven niet eerlijk als ik al die snelheden zie van andere :'(
En dan zeuren dat ie niet boven de 60k/s uit komt |:( Ik moet het ook met 3k of minder doen via de kabel ;( .

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• jaspov
sinclair ik zeur niet. ten tweede is 60 het maximale dat ik haal, en dat is zeldzaam.

als ik dan hoor dat andere kabelaars snelheden halen die hoger zijn ok, maar hoger dan de theoretische limiet van 512 die voor kabel meestal geldt? dat vind ik raar ja!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
maar hoger dan de theoretische limiet van 512 die voor kabel meestal geldt?
1. het is geen theoretische limiet
2. het is niet meestal

• memphis
  • Laatst online: 15:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op donderdag 29 maart 2001 13:15 schreef Jaspov het volgende:
sinclair ik zeur niet. ten tweede is 60 het maximale dat ik haal, en dat is zeldzaam.

als ik dan hoor dat andere kabelaars snelheden halen die hoger zijn ok, maar hoger dan de theoretische limiet van 512 die voor kabel meestal geldt? dat vind ik raar ja!
OK, er zijn een aantal redenen waarom je niet hoger komt:

1) de provider heeft dit begrenst bij de server.

2) je hardware is begrenst.

3) het wil wel en je mag wel maar de bandbreedte is niet toerijkend vanwege meerderen op dezelfde bandbreedte.

Als je bij ons in de stenen tijdperk komt van de Sinclairs die de hele dag voor hun stenen beeldbuis zit gevoed met signalen van de Casema dan is 8-9k/s heel bijzonder, 3-5k/s vrij normaal en 1k/s of zelfs minder niet vreemd.
60k/s is bij ons een wonder en zou zelfs een nieuw tijdperk kunnen betekenen :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1