Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Behoorlijk aantal laptops nodig.

Pagina: 1
Acties:

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-11 14:49
Mijn collega en ik hebben de gemeente zo ver gekregen om ons project voor een ''huiswerkklas'' te subsidiëren.
Voor dit project hebben we ongeveer 10 laptops nodig.
We willen natuurlijk laptops van prima kwaliteit maar daarnaast moeten we ook op de centjes letten.

De laptops hoeven natuurlijk geen The Witcher 2 te draaien, maar gewoon simpele dingen zoals tekstbewerking.
Verder moeten de laptops een beeldscherm tussen de 14 en 16 inch hebben.
Daarnaast heb ik slechte ervaringen met Acer,Packard Bell en HP, dus die vallen ook af.
Last but not least: hoe goedkoper, hoe beter :)

Alvast bedankt.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Daarnaast heb ik slechte ervaringen met Acer,Packard Bell en HP, dus die vallen ook af.
Uiteraard betekent 1 negatieve ervaring met een product meteen dat het hele merk ruk is.
Zeker HP vind ik bijzonder logisch dat je dat een slecht merk vindt, dat de (semi)overheid grotendeels op HP draait (zowel werkstations, laptops als servers) is natuurlijk ook ronduit belachelijk.

Ignorance is bliss maar dit slaat werkelijk alles. (naast het feit dat dit een 'zoek eens voor me op' topic is)

[ Voor 6% gewijzigd door Mental op 24-08-2012 17:01 ]

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 00:14
Lijkt me dat je een budget hebt gekregen, gebruikt dat gedeeld door 10 als maximumprijs en kijk eens in de pricewatch.

Wat je daarnaast kunt is grote winkels benaderen (of bijvoorbeeld Dell) en kijken of zij iets voor je kunnen betekenen. Misschien dat zij als geste on-site garantie ipv pick-up en carry-in willen doen oid.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Inderdaad: afwijzen op een ervaring is erg kortzichtig, en er geld ook: je krijgt wat je betaald. Ik zal zo'n klasje misschien wel Dell Inspiron's durven geven, maar ik zal aanvaarden dat die dingen nou eenmaal sneller stuk gaan (en duurder zijn dus voor een organisatie) dan Dell Latitude laptops.

Tsja, je zou Lenovo eens kunnen bekijken, erg degelijk meestal, HP vind ik vaak wel bang for buck, Samsung heeft wel redelijke laptops, of toch eens kijken bij Dell.

Maar goed, je weet het: je krijgt waar je voor betaald. Zeker in schoolklassen.
Pirate-Bozz schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:04:
Lijkt me dat je een budget hebt gekregen, gebruikt dat gedeeld door 10 als maximumprijs en kijk eens in de pricewatch.

Wat je daarnaast kunt is grote winkels benaderen (of bijvoorbeeld Dell) en kijken of zij iets voor je kunnen betekenen. Misschien dat zij als geste on-site garantie ipv pick-up en carry-in willen doen oid.
Dat. Je kunt het ook inderdaad aanbesteden. Misschien iets te klein om bedrijven in te schrijven, maar ik zal zeker een paar eens bellen of ze met een goede offerte kunnen komen, wat willen ze bieden?

Soms moet dat ook vanuit de overheid, trouwens, het lijkt er op dat je hier met publiek geld speelt, ik zal zeker eens kijken vanaf welke limiet je moet aanbesteden.

[ Voor 42% gewijzigd door Umbrah op 24-08-2012 17:07 ]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:21
Geef sowieso even je budget op als je wilt dat we meedenken, je huidige omschrijving kan alles van een P4 tot core I7 zijn :)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sowieso neem ik aan dat je een reserve laptop of twee zou wensen? Wat zijn de wensen? Gaan ze mee met basisschoolkinderen? Of middelbare school scholieren?
Bij die prijs moet je ook beheer bij in rekenen en softwarepaketten zoals Office enzo?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

http://tweakers.net/price...XHaeSnIKsP3srIpiA1Feu6_gA

Zoek maar uit. Geen Acer, PB en HP en alleen laptops tussen de 14 en 16 inch.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jaren geleden was Asus het merk met de minste falen (minste herstellingen) of dat nog steeds het geval is, weet ik niet. Maar ik raad het nog steeds aan als merk aan consumenten.

nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba' (artikel uit 2009)

Of het ook een interessant merk is voor (semi-)professioneel werk weet ik niet. Maar daar zou ik persoonlijk bv. Samsung ook niet onder plaatsen.

Professioneel zou ik inderdaad eerder naar een Dell neigen. Maar dat is misschien ook meer gevoelsmatig.

• SirWInsalot
Jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk :p

Natuurlijk moet je een merk niet boycotten vanwege 1 slechte ervaring in het verleden.

De budget per laptop is tussen de 390 en 460 euro
De doelgroep zal voornamelijk bestaan uit jongeren tussen de 17 en 23 jaar.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
Reageer ontopic of reageer niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Bolletje op 26-08-2012 15:41 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11
Je hebt voor ~650 al een redelijke Dell Vostro, +office +next day repair + Accidental Damage +anti theft
Tsja, de Latitudes kosten dan meteen 1000 per stuk. En dat is met korting.
*excl btw

Afhankelijk van de duur van je huiswerkklas is een langere next day repair misschien gewenst.

Vergis je niet hè, leerlingen en studenten maken alles kapot. Met een laptopjes van €450 (incl office) moet je in één jaar minstens met 3 laptops terug naar de winkel.

• SirWInsalot
engelbertus schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:17:
oh en voor mijn vrijetijdproject zoek ik nog een laptop met een i7 3xxx, 8 GB geheugen 512 SSD en 1TB HDDik heb slechte ervaringen met acer en PB maar de rest graag opsturen naar postbus 159 , xxxx yy in zzzzz
In plaats door een lul te zijn en domme grapjes te posten, zal ik je zeker helpen.
Zodra ik wat heb, stuur ik het via een PB ;)

• SirWInsalot
jeroen3 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:19:
Je hebt voor ~650 al een redelijke Dell Vostro, +office +next day repair + Accidental Damage +anti theft
Tsja, de Latitudes kosten dan meteen 1000 per stuk. En dat is met korting.
*excl btw

Afhankelijk van de duur van je huiswerkklas is een langere next day repair misschien gewenst.

Vergis je niet hè, leerlingen en studenten maken alles kapot. Met een laptopjes van €450 (incl office) moet je in één jaar minstens met 3 laptops terug naar de winkel.
Krijg je dan ook speciale korting omdat je het als stichting bestelt en 10 stuks wil hebben ?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:41
SirWInsalot schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:21:
[...]

Krijg je dan ook speciale korting omdat je het als stichting bestelt en 10 stuks wil hebben ?
Je kan altijd contact opnemen met dell, om te vragen of ze je een eventuele korting willen verschaffen. Maar dit zal niet echt veel zijn. Er is een dell waardebon topic actief op het forum. Kijk daar eens naar. Soms willen er nogal behoorlijke kortingen tussen zitten.

Maar zoals al eerder is verteld, doe zelf ook eens wat onderzoek. Een "wat moet ik kopen" topic wordt meestal niet erg gewaardeerd.

• SirWInsalot
tweakG5 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:22:
[...]

Je kan altijd contact opnemen met dell, om te vragen of ze je een eventuele korting willen verschaffen. Maar dit zal niet echt veel zijn. Er is een dell waardebon topic actief op het forum. Kijk daar eens naar. Soms willen er nogal behoorlijke kortingen tussen zitten.

Maar zoals al eerder is verteld, doe zelf ook eens wat onderzoek. Een "wat moet ik kopen" topic wordt meestal niet erg gewaardeerd.
Ik merk het, ja
Nou, iedereen bedankt voor de tips.

topic kan dicht

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11
Ik weet zeker dat je iets korting krijgt. Je hebt immers maar één recovery dvd nodig... :p

Mogelijk kan je ook nog een advertentie plaatsen om, als bedrijven hun assortiment aan laptops vervangen, dat je dit tegen een kleine vergoeding kan overnemen. Je hebt dan 2e hands HP probooks of Dell latitudes o,i.d.
Je hoeft dan enkel nog wat harde schijven en een multi-office licentie te regelen.
Pagina: 1