Toon posts:

Stereo Audio kruisschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bestaat er een kruis schakelaar voor 2 stereo kanalen?
Ik wil namelijk het geluid naar de boxen kunnen switchen. Want als ik via de TV kijk zit alles goed aan gesloten, speaker links voor - centre speaker - speaker rechts voor - links achter en rechts achter.
Maar als ik via de beamer wil gaan kijken, is dat recht tegenovergestelde kijk richting als TV kijken. Dan zou Rechts voor --> Links achter moeten worden, Links achter --> Rechts voor, Rechts achter --> Links voor en Links voor --> Rechts achter...en de centre speaker verplaats ik. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil en of dat er al iets voor bestaat. Hoor het graag, alvast bedankt.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Of ze zo te koop zijn betwijfel ik, maar je kunt ze iig zelf simpel maken voor +- een tientje aan onderdelen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik weet niet of het bestaat, maar het is ook zeer makkelijk zelf te maken. Kies je connector en een simpele meervoudige schakelaar en soldeer het in elkaar en zet het in een kastje.

Edit: Hierboven had dus hetzelfde idee:
Je zou een 5 of 10 voudige schakelaar kunnen gebruiken met 15 stekkertjes (2 voudig) in 1 kastje. De rest is gewoon verbinden.

Ik heb thuis hetzelfde gedaan, maar ik hoefde maar een dubbele set boxen te schakelen vanaf de pc. Heb toen een kastje met schakelaar gemaakt met 3 jack aansluitingen. Gewoon inprikken en klaar.

[ Voor 50% gewijzigd door R.E. op 24-08-2012 15:12 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Welke schakelaars zouden hiervoor geschikt zijn?