Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:41
Over een een week of anderhalf begin ik met mijn studie en ik wil daar eigenlijk een goede laptop voor hebben.

Ik zit te denken aan een ultrabook, aangezien deze licht zijn en over het algemeen een lange accuduur hebben.
De eisen waar de laptop aan moet voldoen:
Windows 7 OS
Back-lit toetsenbord
SSD vanaf 120GB
Intel i5 of i7 met HD 4000
en het liefst een scherm met een resolutie van 1600*900 of hoger
en natuurlijk een goede accuduur

Budget ligt zo'n tegen de 1250 euro.

Zelf heb ik al gekeken naar de Samsung series 9, Asus Zenbooks en Dell XPS 13 serie, alleen is mij er even net te veel keus. Ook de Sony VAIO S is mooi, maar via de Sony site is er geen SSD optie.

Suggesties?

Verwijderd

Je zegt er niet bij welke studie je gaat doen, dat zou wel uit kunnen maken. Ultrabooks zijn vaak erg duur voor de prestaties die ze leveren. Je zou bijvoorbeeld veel beter naar inderdaad de sony s15 kunnen kijken (s13 is door het lage resolutie scherm geen optie). Dit is een lichte 15"er (2kg) die goede prestaties heeft en ook een goede videokaart. Hier zou je dan zelf een ssd in kunnen zetten. Daarnaast krijg je bij sony een studentenkorting. Voor een i7 en 640m le videokaart zit je op zo'n 1000 euro. Dan koop je een 256gb ssd met een hdd caddy voor zo'n 200 euro en zet je die er zelf in.
Als je echt een ultrabook wilt dan zijn de zenbooks heel mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 15:55 ]

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:41
Ik ga Recht & ICT studeren, maar heb mijn laptop niet direct nodig voor mijn studie. Doch wil ik deze gaan gebruiken voor het maken van aantekeningen, scripties et cetera. Omdat ik elke dag 2 uur in de bus zal gaan zitten is het een voorwaarde dat de laptop makkelijk vervoerbaar is. Tevens is het handig om in de universiteitsbibliotheek een laptop mee te hebben (naar mijn mening), zodat ik onafhankelijk ben van de computers ter plaatse.

Ik weet hoe ik componenten in computers en laptops moet vervangen, maar bij laptops heb ik liever geen gedonder. Bij een laptop heb ik liever dat een bepaald onderdeel er al in zit, dan dat ik het zelf moet vervangen.

Verwijderd

Nee ok, dan hoef je in ieder geval geen zware cad programma's te draaien, dat scheelt alweer. Ik had zelf nog nooit iets met componenten gedaan voordat ik aan een ssd in mijn laptop begon, maar het viel me mee hoe makkelijk het ging.
De pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar die valt wel buiten je budget

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 22:02 ]