Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Goedemiddag!

Ik had nog een oude samsung N220 Netbook liggen, deze gebruikte ik niet meer en heb hem toen in een bierkrat gebouwd waar al een kistradio in zat.

Nu zit het moederbord achter een plank verstopt in het krat. Met als gevolg dat ik niet echt gemakkelijk bij de powerbutton kan... Wake on lan werkt ook niet, aangezien er geen ethernet kabel aanvast zit.

Is er een manier om de laptop te starten mbv usb toetsenbord? Er zit helaas geen accu aan de laptop aangezien deze nagenoeg gestorven is... (kan hem er nog wel aan vast zetten, maar als de accu dan leeg is zit ik nog steeds met hetzelfde probleem).

Solderen is niet mijn sterkste kant, en het is zo'n schuifje die je heen en weer moet trekken om te starten.

Ik ga Ubuntu draaien en heb de bios al bekeken, maar daar is geen functie die ik kan instellen om te starten met usb toetsenbord.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is of je BIOS een optie heeft After Power Failure: power on.
Je zou dan met een snoerschakelaar kunnen werken. Wel moet je zorgen dat je dan de laptop afsluit zonder dat-ie uitgaat, bijvoorbeeld met een halt commando? http://www.computerhope.com/unix/uhalt.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Nope heeft ie niet :( Bios update gedraaid net maar er kwamen geen functies bij ... Ik ga maar is kijken naar een fysieke oplossing! Iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:52

iChaos

It's Lupus.

Of je moet onder die schakelaar 2 draadjes vastzetten en die aan een externe knop oid. hangen, of iets creatievers met Wake On Lan die hangt aan een microcontroller die dat signaal kan sturen oid. :P

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb zelf een scorebord gebouwd op basis van een laptop. Daar had ik een powerbutton op het toetsenbord, dus heb ik de spoortjes gevolgd naar de connector en daar 2 draadjes aan gesoldeerd. Werkt perfect!

Verwijderd

Je zou, als je echt niet wilt solderen, ook met lijm een latje o.i.d. vastmaken aan dat schuifje. Maar ik denk dat solderen echt heel veel makkelijk is. Anders kan je evt. op V&A een tweaker vragen het voor je te doen, denk niet dat er veel mensen te beroerd voor zijn
Pagina: 1